تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
نگاهی به آمار نگران کننده ازدواج کودکان

آمار ترسناک ازدواج کودکان در زنجان و خراسان

هزار و ۵۴ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله، سال ۹۷ در این خراسان شمالی ازدواج کردند.

کد خبر: ۲۴۳۸۴
۱۵:۱۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز- خراسان شمالی از نظر ازدواج زودهنگام دختران، در ردیف پنج استان نخست ایران قرار دارد.
 
علی زاهدی‌نیا روز پنجشنبه ۲۹ فروردین (۱۸ آوریل) به خبرگزاری ایرنا گفت: «پارسال هشت هزار و ۶۷۰ واقعه ازدواج در این استان ثبت شد که نسبت به ۹ هزار و ۲۰۲ واقعه ثبت شده در سال پیش از آن کاهش ۸, ۵ درصدی داشته است.»
 
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی همچنین گفت: «هزار و ۵۴ دختر ۱۰ تا ۱۴ ساله، سال گذشته در این استان ازدواج کردند.
 
در همین ارتباط مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: در سال ۱۳۹۷، ۱۴۰۰ کودک زیر ۱۴ سال در این استان ازدواج کرده اند.

مقام‌ها و مراجع متفاوت دولتی در ایران، آمارهای مختلفی از شمار ازدواج کودکان در ایران ارائه می‌دهند. برابر قانون مدنی ایران، ازدواج کودکان با رضایت پدر یا جد پدری کودک امکان‌پذیر است. برآورد می‌شود که حدود پنج درصد از مجموع ازدواج‌ها در کشور، رقمی بیش از ۴۰هزار مورد، مربوط به ثبت ازدواج کودکان ۱۰ تا ۱۴ ساله است.
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی