تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین
این گزارش بروزرسانی می‌شود

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداکردن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

وزارت بهداشت: شیوع بیماری واگیر در مناطق سیل‌زده نداریم

مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر و بلایا تاکید کرد که هیچ گونه شیوع بیماری‌ واگیر در مناطق سیل‌زده مشاهده نشده و مراقبت‌ها به صورت مستمر و فعال در حال انجام است. وی ادامه داد: در مورد سایر بیماری‌ها به منظور شناسایی به هنگام و کنترل بیماری‌های واگیر، نظام مراقبتی به نام نظام مراقبت سندرمیک وجود دارد که در حال حاضر در تمام اردوگاه‌ها و محل‌های اسکان سیل‌زدگان در حال اجراست.

کد خبر: ۲۴۲۳۱
۱۱:۰۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - محمداسماعیل مطلق در جلسه کمیته بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان اظهار داشت: با توجه به وقوع سیل در استان خوزستان و لزوم مراقبت از وقوع هر گونه بیماری، تمامی نیروهای سلامت در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: تاکنون هیچ گونه بیماری واگیر در مناطق سیل‌زده مشاهده نشده و تمامی مراقبت‌ها بصورت مستمر و فعال در حال انجام است.

وی ادامه داد: در مورد سایر بیماری‌ها به منظور شناسایی به هنگام و کنترل بیماری‌های واگیر، نظام مراقبتی به نام نظام مراقبت سندرمیک وجود دارد که در حال حاضر در تمام اردوگاه‌ها و محل‌های اسکان سیل‌زدگان در حال اجراست.

وی افزود: در تمام طول سال انتظار بروز شپش به ویژه در محیط‌های تجمعی وجود دارد و پزشکان و کارشناسان بهداشتی تیم‌های سلامت کار غربالگری، شناسایی و درمان را انجام می‌دهند.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی در پایان گفت: به هیچ عنوان در مناطق سیل‌زده و اردوگاه‌ها هیچ گونه گسترشی از این بیماری رخ نداده است و در این مناطق و اردوگاه‌ها دارو و شامپوی ضد شپش به اندازه کافی وجود دارد و قطعا همه موارد شناسایی و درمان می‌شوند. لازم به توضیح است از لحاظ تامین دارو هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.

گفتنی است جلسه کمیته بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان با حضور دکتر محمد اسماعیل مطلق - مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر بلایا، دکتر حسینی‌زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز و معاونین و مدیران گروه‌های فنی و اجرایی مرکز بهداشت خوزستان برگزار شد.
منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی