تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
محمدصادق جوادی‌حصار در گفتگو با "دیدارنیوز":

وظیفه اعضای دولت در زمان بحران، بیل دست گرفتن نیست

News Image Lead

نفوذ دولت کاهش نیافته، اما وظیفه دولت مشخص است و باید نقد آن مدنظر قرار گیرد. وظیفه دولت مدیریت بالادستی است. اعضای دولت نباید بیل دست‌شان گیرند و جاده صاف کنند.

کد خبر: ۲۳۶۴۸
۱۶:۵۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز- پس از وقوع سیل و ایجاد مشکلات فراوان برای مردم در چند استان کشور، یکی از اتفاقات در این آشفته بازار، کوبیدن بر طبل انتقاد از دولت بود، به طوریکه منتقدان، یکی پس از دیگری در ناکارآمد نشان دادن حسن روحانی و همکاران او به صف شدند.

 

بدون شک دولت روحانی عاری از نقد نیست و در برخی موارد ضعف‌هایی دارد که نباید دور از نگاه رسانه‌ها قرار گیرد، اما عملکرد این دولت در جریان سیل اخیر به خصوص در استان لرستان و خوزستان تا بدین جای کار، قابل دفاع است و در صورتی که منصفانه به آن نگاه شود، نمی‌توان چشم بر آن بست. از جمله این موارد، می‌توان به اولویت دادن برای خروج مردم از شهر‌هایی که در معرض خطر سیل قرار داشتند، اشاره کرد که مهمترین نتیجه آن کاهش خسارات جانی بود.

 

البته دولت باید نقد‌ها را به عنوان فرصتی جهت برطرف ساختن عیوب تلقی کند که رسانه‌ای شدن غیبت رئیس‌جمهور و ورود دیرهنگام وی به بحران اخیر یکی از همین موارد است، اما ساخت دوگانه‌ها و نمایش تمام کار‌های مثبت از سوی برخی نهاد‌ها؛ آن هم از سوی رسانه ملی با توجه به وظیفه ذاتی‌اش نشان از این دارد که منتقدان دولت، هیچ فرصتی را برای پیشبرد اهداف سیاسی خود از دست نمی‌دهند، حتی اگر این فرصت، مصیبت مردم باشد که برای موثر واقع شدن آن به خبرسازی‌ها هم رو می‌آورند.

 

همانطور که اشاره شد تردیدی در وجود برخی ایرادات در عملکرد دولت وجود ندارد و مهمترین نقدی که به آن در نتیجه همین سیل اخیر باید وارد دانست، همان دغدغه‌ای است که از دولت قبل هم مطرح بود و آن عدم اعتقاد به اطلاع رسانی دقیق و به موقع است که با وجود زدن تلنگر‌های فراوانی در این زمینه از سوی رسانه‌ها، اما ظاهرا در داخل دولت، درب بر روی یک پاشنه می‌چرخد و این هشدار‌های دلسوزانه ازسوی تصمیم‌سازان مورد توجه قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

 

در صورتی که دولت در رابطه با کار‌هایی که درخصوص مردم سیل‌زده انجام داده بود، اطلاع رسانی دقیقی را در برنامه کاری خود قرار می‌داد، جلوتر از کسانی قرار داشت که تنها هدف‌شان، زیر سؤال بردن دولت و دمیدن بر طبل بی‌اعتباری و ناکارآمدی آن است و دستاوردی برای ملت جز ناامیدتر کردن آن‌ها به دنبال ندارند.

 

محمد صادق جوادی حصار، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با دیدارنیوز افزایش اخبار ناکارآمدی دولت در جریان حوادث اخیر کشور را  مورد توجه قرار داد و گفت: در فضای موجود که شاهد حوادثی مانند سیل هستیم، احساسات و هیجانات بیشتر است، بنابراین کسانی که در پی تخریب و تضعیف دولت و ناکارآمد جلوه دادن آن بودند درچنین عرصه‌هایی امکان بهره‌برداری بیشتری برایشان فراهم می‌شود.

 

وظیفه اعضای دولت بیل دست گرفتن، نیست

 

وی در ادامه اضافه کرد: تمامی نهاد‌های دولتی اعم از استانداران، بخشداران و... در حال کمک به مردم هستند. دراین بین تنها صدا و سیما است که موارد کمک شده را نادیده می‌گیرد و در عوض، برجسته کردن فعالیت‌های یک نهاد خاص را مورد توجه قرار می‌دهد. شاهد هستیم که بیشترین کمک‌ها توسط هلال‌احمر صورت می‌گیرد که بخشی از آن دولتی است و آن‌ها کمتر از سپاه و ارتش زحمت نمی‌کشند؛ اما صدا و سیما از این فرصت سوء‌استفاده می‌کند و درصدد برآمده تا نقش دولت را در این موضوعات کم رنگ نشان دهد.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اظهار داشت: درتمام کشور‌های دنیا زمانی که شرایط بحرانی مانند ایران به وجود می‌آید، گروه‌های مهندسی ارتش به کمک مردم وارد میدان می‌شوند. در ایران هم نیرو‌های ارتش و سپاه به عنوان نیرو‌های کارآزموده به مردم یاری می‌رسانند. این طیف، از بودجه مردم ایران برای چنین روز‌هایی بهره می‌برند و در صورتی که خدمتی انجام دهند، منتی نیست، اما صدا و سیما این‌گونه جلوه می‌دهد که دیگران کاری نمی‌کنند و فقط نیرو‌های نظامی مشغول به فعالیت هستند.

 

جوادی حصار دراین خصوص تاکید کرد: روشی که صدا و سیما در رابطه با موضوع مورد بحث در پیش گرفته، مخرب و تبعیض‌آمیز است و می‌تواند موجی از ناامیدی و عدم اعتماد از سوی مردم به بخشی از دستگاه‌های دولتی را ایجاد کند. در صورتی که عمدی دراین کار صدا و سیما وجود نداشته باشد، حتما به اشتباه افتاده و باید آن را اصلاح سازد.

 

وی با توجه به اشاره خود در خصوص ایجاد موجی از ناامیدی درباره کاهش نفوذ دولت در بین مردم گفت: نفوذ دولت کاهش نیافته، اما وظیفه دولت مشخص است و باید نقد آن مدنظر قرار گیرد. وظیفه دولت مدیریت بالادستی است. اعضای دولت نباید بیل دست‌شان گیرند و جاده صاف کنند.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ادامه اضافه کرد: دولت بحران اخیر در کشور را به خوبی مدیریت کرده است و این مسئله خود را در ماجرای سد دز و کارون با هشدار مناسب به مردم نشان داد و در بخش‌هایی مانند پلدختر و معمولان هم نه تنها از دولت بلکه از هیچ کسی کاری برنمی‌آمد، زیرا به دلیل آنکه آب بند نبود این شهر‌ها سیل بندی در بالا دست نداشتند و در نتیجه، مشکلات‌شان زیاد شد.

 

جوادی حصار در این رابطه بیان داشت: تمام نیرو‌ها اعم از دولتی یا نظامی و غیرنظامی بدون هیچ مزد، منت و تبعیضی در خدمت مردم باشند و برای کم کردن مشکلات آن‌ها قدم بردارند.

 

وی درباره دلیل ناراضی بودن مردم نسبت به رفتار دولت در مناطق سیل‌زده تصریح کرد: بخشی از این اعلام نارضایتی‌ها تبلیغات است و این‌گونه نیست که همه مردم ناراضی باشند، در جا‌هایی هم انتقاداتی وجود دارد که درست هم طرح می‌شود و باید دیده شود.

 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درادامه یادآور شد: حضورمردم و چهره‌های مردمی را برای کمک به سیل‌زدگان از روز اول ممنوع اعلام کردند که باور ندارم دولت این افراد را که چهره‌های فرهنگی، سیاسی و .. محسوب می‌شوند از حضور درمنطقه و کمک رسانی منع کرده باشد، حالا که مردم با تمام وجودشان درمیدان فعال شده‌اند و به نتایجی دست یافته‌اند، برخی درصدد مصادره کردن کار‌های مفید و موثر آن‌ها هستند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی