تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

واشنگتن پست: فرزندان خاشقجی غرامت‌های سنگینی از دولت سعودی دریافت می‌کنند

News Image Lead

روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد، به فرزندان جمال خاشقجی که در سال میلادی گذشته در استانبول کشته شد، خانه‌هایی به ارزش میلیون‌ها دلار داده شده و ماهانه مبالغ سنگینی به عنوان غرامت از دولت سعودی دریافت می‌کنند.

کد خبر: ۲۳۱۹۴
۱۵:۳۴ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸
دیدارنیوز - به گزارش ایسنا، این روزنامه که جمال خاشقجی در آن فعالیت می‌کرد، نوشت که این خانه‌ها در یک مجتمع مسکونی در جده قرار دارند و ارزش هر یک از آنها به چهار میلیون دلار می‌رسد.

واشنگتن پست به نقل از دو مسئول کنونی و سابق سعودی و نیز افراد نزدیک به خانواده خاشقجی نوشت که علاوه بر این خانه‌ها، هر یک از چهار فرزند خاشقجی بیش از ۱۰ هزار دلار به صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

واشنگتن پست نوشت که پرداخت غرامت به فرزندان خاشقجی با موافقت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی در اواخر سال ۲۰۱۸ صورت می‌گیرد. طبق گفته یک مسئول سابق، این پرداخت غرامت‌ها به معنای اذعان به ظلم بزرگی است که صورت گرفته است.

این روزنامه نوشت که خالد بن سلمان، برادر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان مذاکراتی در مورد غرامت‌ها با خانواده خاشقجی برگزار کرده بود.

روزنامه واشنگتن‌پست در مقاله‌ای با عنوان «از قتل جمال خاشقجی ۶ ماه گذشت و ترامپ هنوز کاری انجام نداده است»، رئیس‌جمهوری آمریکا را به اقدام در این زمینه فراخواند.

در بخش‌هایی از این مقاله که توسط فرد ریان، روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست نگارش شده، همچنین آمده است: جمال خاشقچی با یک نقشه ازپیش‌طراحی‌شده، به قتل رسید. روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست لایق این سرنوشت وحشتناک نبود. از این حادثه نیم سال گذشته و دیگر باید اقدامی در این زمینه انجام داد.

بر اساس این مقاله، از جسد خاشقجی هنوز هم خبری نیست. دولت عربستان سعودی از روز اول درباره این قتل بیانیه‌های متناقض صادر کرده است. سازمان اطلاعات و کنگره آمریکا مسئولیت خود در این زمینه را انجام داد ولی دولت ترامپ سناریو بسیار متفاوتی دارد. کاخ سفید اظهارات انتقادآمیز دارد ولی برای مجازات لازم کاری انجام نداده است.

واشنگتن‌پست نوشت: دولت ترامپ برای ادامه روابط خود با ولی‌عهد عربستان سعودی از اطلاعات سیا جلوگیری و آنها را پنهان کرد. ترامپ با عدم پاسخ به قتل خاشقجی قوانین را نقض و اعتبار آمریکا خدشه‌دار کرد.

در این مقاله آمده است: ترامپ دلیل عدم واکنش خود به این حادثه را فروش سلاح کشورش به عربستان سعودی اعلام کرده است. کنگره آمریکا باید برای محاکمه عاملان قتل خاشقجی تمام تلاش خود را انجام دهد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی