تیتر امروز

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.
انتخابات ۸ تیر؛ ادای احترام پزشکیان به شهدا/ پورمحمدی: درباره بزرگی کوروش تردید ندارم
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها

انتخابات ۸ تیر؛ ادای احترام پزشکیان به شهدا/ پورمحمدی: درباره بزرگی کوروش تردید ندارم

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...

باران دنباله‌دار لرستان

News Image Lead

مدیرکل هواشناسی البرز از بارش مجدد باران از روز یکشنبه خبر داد و درخواست کرد که برای استان رادار هواشناسی تهیه شود.

کد خبر: ۲۳۰۶۸
۱۳:۳۶ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ محمدناصر هاشمی در جلسه مدیریت بحران استان اظهار کرد: بیشترین مقدار بارندگی موج اول بارش‎های استان در خرم‎آباد اتفاق افتاد که 120 میلی‎متر بود.


وی با بیان اینکه کمترین مقدار مربوط به شهرستان الیگودرز با 71 میلی‎متر بارش بوده است، افزود: در پلدختر نیز 106 میلی‎متر بارش داشتیم.

هاشمی با اشاره به اینکه میانگین بارش موج دوم در استان 33 میلی‎متر بوده است، گفت: الیگودرز با 71 میلی‎متر بیشترین و پلدختر و رومشکان با 16 میلی‎متر بارش، کمترین بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: به طور مجموع دو موج در استان 128 میلی‎متر بارندگی به صورت پهنه‎ای ایجاد کرد که شهرستان خرم‎آباد 152 میلی‎متر در موج اول و دوم بارندگی به صورت پهنه‎ای داشت و کوهدشت نیز با صد میلی‎متر کمترین مقدار را داشت.

وی با بیان اینکه میانگین بارندگی روز گذشته نیز کمتر از 15 میلی‎متر بود که پیش‎بینی 20 میلی‎متر را کرده بودیم، گفت: از اواخر روز شنبه دوباره یک سامانه بارشی شبیه بارندگی قبل به استان وارد می‎شود که شامل دو موج مدیترانه‎ای و سودانی است.

هاشمی بیان کرد: استدعا دارم برای پیش‎بینی‎های حال‎بینی حتما برای استان رادار هواشناسی تهیه شود چراکه ما رادار کرمانشاه را رصد می‎کنیم و گاهی تصاویر دریافت نمی‎شود که این موضوع بر تصمیم‎گیری تاثیر دارد.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به اینکه رادار هزینه زیادی دارد اما برای استان نیاز است، ادامه داد: ما هم اکنون رتبه اول را به لحاظ بارش کسب کردیم که قبلا ایلام بود اما حال با 750 میلی‎متر لرستان به لحاظ بارش اول است.

وی اظهار کرد: بارندگی از بامداد یکشنبه شروع می‎شود که موج اول به صورت باران بوده و تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

هاشمی تصریح کرد: اوج بارندگی از عصر یکشنبه و تا ظهر دوشنبه است و سه شنبه بارش‎ها به صورت رگباری خواهد بود که در استان حداقل 50 میلی‎متر بارش داریم و ممکن است به صورت نقطه ای بیش از 150 میلی‎متر ببارد؛ برای همین بین 50 تا صد میلی‎متر در نوسان است.

به گفته مدیرکل هواشناسی لرستان این بارش‎ به دلیل نفوذناپذیری زمین و جاری شدن آب بر روی سطح زمین مهم است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
امروز يکشنبه ۲۷ خرداد
امروز يکشنبه ۲۷ خرداد
امروز يکشنبه ۲۷ خرداد
امروز يکشنبه ۲۷ خرداد
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی