تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
براساس گزارشی از رویترز؛

جنگ تجاری ترامپ ۷.۸ میلیارد دلار به آمریکا ضرر زد

News Image Lead

مطالعه‌ای که این هفته توسط یک تیم از اقتصاددانان دانشگاه‌های ممتاز آمریکا منتشر شد، نشان می‌دهد جنگ تجاری ترامپ، ۷.۸ میلیارد دلار خسارت به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

کد خبر: ۲۲۵۴۴
۱۲:۵۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز- مطالعه‌ای که این هفته توسط یک تیم از اقتصاددانان دانشگاه‌های ممتاز آمریکا منتشر شد نشان داد که جنگ تجاری ترامپ باعث شده ۷.۸ میلیارد دلار خسارت به تولید ناخالص ملی این کشور وارد شود.

مؤلفان این مقاله می‌گویند تأثیر کوتاه‌مدت اقدامات ترامپ را مورد مطالعه قرار داده و متوجه شدند که واردات از کشورهای هدف ۳۱.۵ درصد کاهش داشته است، درحالی‌که صادرات هدف آمریکا ۱۱ درصد افت کرده است. آنها همچنین متوجه شدند که ضرر سالیانه مصرف‌کننده و تولیدکننده آمریکایی از هزینه‌های بالاتر واردات، به ۶۸.۸ میلیارد دلار رسیده است.

اقتصاد امریکا

این محققان گفتند: با احتساب درآمد بالاتر از تعرفه‌ها برای دولت و سود تولیدکنندگان داخلی از قیمت بالاتر، کل ضرری که کشور متحمل شده است، ۷.۸ میلیارد دلار یا ۰.۰۴ درصد تولید ناخالص ملی شده است.

این مطالعه توسط تیمی از اقتصاددانان دانشگاه برکلی کالیفرنیا، دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل و دانشگاه کلمبیا در لس‌آنجلس، انجام شده و اداره ملی تحقیقات اقتصادی آمریکا، آن را منتشر کرده است.

ترامپ از سیاست تجاری محافظه‌کارانه‌ای برای حفاظت از تولید آمریکا، استفاده کرده است. ماه‌هاست که ترامپ با تعرفه‌های یک‌جانبه خود، واشنگتن و پکن را در جنگ تعرفه‌ای تلافی‌جویانه باهم سرشاخ کرده و با وضع تعرفه‌هایی دیگر اتحادیه اروپا و دیگر شرکای تجاری خود را هم خشمگین ساخته است.

مؤلفان می‌گویند درحالی‌که تعرفه‌ها به نفع بخش‌هایی بوده است که از لحاظ سیاسی حساس بودند، اما وضع تعرفه‌های تلافی‌جویانه بر کالاهای آمریکایی، سود به دست آمده در این بخش‌ها را خنثی کرده است.

این محققان می‌گویند: کارگران بخش‌های حساس به تجارت، در ایالت‌هایی که بیشتر جمهوری‌خواه هستند، بیشترین آسیب را از جنگ تجاری دیده‌اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی