تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
گزارش "دیدارنیوز" از سیزده‌به‎در پر درخت؛

آژیر خطر محیط‌زیست ایران به صدا درآمده است

News Image Lead

سیزده‌به‌در شاید روز مناسبی برای آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب جهت حفظ محیط‌زیست باشد. با درختکاری در این روز و جمع‌آوری زباله‎ها شاید بتوانیم به کودکان آموزش دهیم که به محیط اطراف خود احترام بگذاریم و از نابودی محیط‌زیست کشور جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۲۲۵۳۷
۱۵:۱۶ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: نابود شدن دریاچه ارومیه، خشک شدن زاینده‌رود، انقراض گونه‌های مختلف حیوانی، خطر نابودی تالاب انزلی، هوای آلوده و... همه نشان از شرایط خطرناک محیط‌زیست ایران دارد. شاخص‌های پایداری محیط‌زیست ایران در وضعیت نامناسبی قرار دارد و با کسب رتبه ۱۳۲ بین ۱۴۶ کشور در انتهای جدول قرار گرفته‌است. همین امر نگرانی بسیاری از حامیان محیط‌زیست را برانگیخته است.

 

سیزدهمین روز فروردین که در تقویم روز طبیعت نامگذاری شده و از تعطیلات رسمی است، می‌تواند بهترین فرصت برای پرداختن به این موضوع مهم باشد. محیط‌زیست امانتی در دستان ما برای آیندگان‌مان است و باید از این امانت به درستی محافظت کنیم. در این روز خاص در هر شهر می‌توان بر اساس شرایط اقلیمی منطقه، مردم را به کاشت نهال مخصوصی تشویق کرد.

 

محیط‌زیست نیاز به حمایت و حفاظت دارد. حفاظت از محیط‌زیست، عبارتست از تلاشی که به منظور حفظ سلامتی محیط و انسان‌ها، در سطوح شخصی، سازمانی یا دولتی، از محیط طبیعی به عمل می‌آید، اما با توجه به رشد جمعیت و تکنولوژی، محیط بیوفیزیکی، گاهی اوقات نادیده گرفته می‌شود. دولت‌ها باید علیه فعالیت‌های تخریب محیط‎زیست مبارزه کنند. حفاظت از محیط‌زیست احتیاج به نظارت بر فعالیت‌های مختلف انسانی دارد. برای اینکه حفاظت از محیط‌زیست به واقعیت تبدیل شود، مهم است که جوامع، در این زمینه‌ها پیشرفت کرده و تصمیمات زیست‌محیطی اتخاذ کنند.

 

آژیر خطر محیط‌زیست ایران به صدا درآمده است

 

محیطزیست پاک یعنی انسان سالم

 

ما در تمام این کره خاکی، کمر به نابودی زمین و محیط‎زیست بسته‎ایم و انگار نمی‌دانیم که اگر حفاظت از محیط‎زیست را جدی نگیریم، منجر به نابودی خودمان می‌شود. ما در زمینه حفاظت محیط‎زیست ناآگاهیم و چاره‌ای نداریم جز این که سطح آگاهی و دانش خودمان و اطرافیان‌مان را بالا ببریم.

 

هر انسان به‌عنوان جزئی از هفت میلیارد انسان روی زمین، می‌تواند کارهای مؤثری برای حفاظت محیط‌زیست انجام بدهد، فقط کافی است تصمیم بگیریم که هر روز برای کاهش تولید گازهای گل‌خانه‌ای، جلوگیری از اتلاف انرژی، مقابله با کاهش فضای سبز، اقدام برای کاهش تولید زباله و همچنین آگاهی بخشی به اطرافیان، اقدامی عملی انجام بدهیم.

 

سیزده‌به‌در شاید روز مناسبی برای آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب در جهت حفظ‌ محیط‌زیست باشد. با درختکاری در این روز و جمع‌آوری زباله‎ها شاید بتوانیم به کودکان آموزش دهیم که به محیط اطراف خود احترام بگذاریم و از نابودی محیط‌زیست کشور جلوگیری کنیم.

متاسفانه بزرگترین مشکل ما تولید زباله است که سیزده‌به‌در به دلیل اینکه مردم به طبیعت می‌روند بیشترین زباله را در طبیعت تولید و رها می‌کنند. این موضوع به میزانی افزایش یافته است که طبیعت‌گردهای واقعی که دغدغه‎های محیط‎زیستی دارند، از معرفی مکان‎های جدید و بکر به دیگران خودداری می‎کنند؛ چرا که به محض ورود گردشگرها، دیگر اثری از آن طبیعت ناب و بکر باقی نمی‌ماند و با کوهی از زباله مواجه می‌شویم. باید سعی کنیم همان‌طور که پا به طبیعت گذاشته‎ایم، همان‌طور هم از آن خارج شویم. زمین خانه ماست و ما در برابرش مسئول هستیم.

 

از سوی دیگر، بهتر است برای یادگاری شدن سیزده‌به‌در خود، خاطرات را با عکاسی ثبت کنیم و از برداشت هرگونه نمونه جانوری، گیاهی، زمین شناختی یا رسوبات و فسیل‌ها خودداری کنیم؛ چرا که برداشت هر تکه از آنها چرخه اکوسیستم را برهم می‌زند. تنه درختان را نیز دفتر نقاشی خود نکنیم. برای حمل وسایل خود و زباله‌ها از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنیم. شاید در نظر اول، تفکیک زباله کار سختی به نظر بیاید اما وقتی بدانیم این کار چه تاثیر بزرگی در بازیافت و حفاظت محیط‌زیست دارد حتماً همیشه این کار را انجام می‌دهیم.

 

آژیر خطر محیط‌زیست ایران به صدا درآمده است

 

در روزی که به‌عنوان روز طبیعت نام‌گذاری شده است بیش از پیش باید مراقب رفتارمان در طبیعت باشیم و حفظ محیط‎زیست را از همین روز آغاز کنیم. در جهانی که از بین بردن جنگل‌ها، ساخت ویلا و مراکز تفریحی فراگیر شده است، در فرهنگ مصرف‌گرایی که در بیشتر کشور‌ها غالب شده است، به تعادل محیط‌زیست آسیب وارد می‌شود. در گذشته، مردم جنگل‌ها را از بین می‌بردند تا به‌عنوان زمین کشاورزی از آن استفاده کنند، سپس با به وجود آمدن فست فود‌ها و غذاهای حاضری، مردم زمین‌ها را ر‌ها کردند و کارخانه‌ها به جای آن ساخته شدند. اگر روزی چیزی برای خریدن و خوردن نداشته باشیم چه می‌شود؟ کشاورزی را باید از خودمان شروع کنیم، گلدان یا سبزیجات در حیاط پشتی بکاریم تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه و سلامتی، فرهنگ تولید را دوباره احیا کنیم. ما می‌توانیم مسئولان مربوطه را وادار به متوقف کردن تبدیل زمین‌ها به ساختمان و کارخانه کنیم. همچنین باید فکر جدی برای درختکاری انجام شود و کاشت نهال می‌تواند بهترین راهکار باشد.

 

سیزده‌به‌در شاید روز مناسبی برای آموزش و فرهنگ‌سازی مناسب در جهت حفظ‌ محیط‌زیست باشد. با درختکاری در این روز و جمع‌آوری زباله‎ها شاید بتوانیم به کودکان آموزش دهیم که به محیط اطراف خود احترام بگذاریم و از نابودی محیط‌زیست کشور جلوگیری کنیم.

 

آژیر خطر محیط‌زیست ایران به صدا درآمده است

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی