تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
صلاح الزواوی، سفیر فلسطین در تهران در گفتگو با "دیدارنیوز":

هدف نهایی رژیم صهیونیستی در «سکه ۱۰ آگورا» قابل مشاهده است

درباره اتهام‌های رد و بدل شده بین نخست وزیر دشمن صهیونیستی و آقای اردوغان باید بگویم موضوع مربوط به دو انتخابات در دو کشور است که با هم قابل مقایسه نیستند. در ۹ آوریل در سرزمین اشغالی من و در ۳۱ مارس در کشور برادر و مسلمان ما ترکیه انتخابات برگزار می‌شود.    

کد خبر: ۲۲۵۲۶
۱۲:۰۵ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - اسفندیار عبدالهی: رابطه فلسطین با کشور‌های اسلامی بخصوص کشور‌های عربی پس از شکست‌های مکرر اعراب از اسرائیل، تا کنون در قالب «سیاست انتظار» بوده است. در پس ذهن مردم فلسطین همیشه این تصور بوده که روزی دنیای اسلام تکلیف اسرائیل را یکسره خواهد کرد و انتقام ۷۰ سال آوارگی مردم فلسطین و زورگویی اسرائیل را یکجا روشن خواهند کرد.

 

کشور‌های عربی و در رأس آن‌ها سوریه و مصر به‌طور رسمی ۴ بار در سال‌های ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷ و ۱۹۷۳ با اسرائیل وارد جنگ شدند و جز در یک مورد که موفقیت جزئی داشتند در بقیه موارد شکست خوردند.

پس از روی کار آمدن جمال عبدالناصر و اعلام ملی شدن کانال سوئز و بستن آن توسط دولت مصر در سال ۱۹۵۶ میلادی، دولت اسرائیل که مدعی بود حق عبور بی‌ضرر آن به آب‌های آزاد خدشه دار شده، برای باز گشایی کانال سوئز اقدام نمود. مجمع عمومی سازمان ملل ضمن اینکه این تهاجم یک جانبه به مصر را محکوم کرد، خواهان آتش‌بس فوری شد، البته انگلیس و فرانسه آن را وتو کردند، اما نهایتاً کانال سوئز برای مصر ملی اعلام شد.

همچنین در سال ۱۹۶۷ میلادی ارتش اسرائیل در پی تحرکات کشور‌های عربی، طی ۶ روز صحرای سینا، کرانه باختری رود اردن، نوار غزه، ارتفاعات جولان و شهر قنیطره را به اشغال درآورد و بر تمام اورشلیم مسلط گردید. در پایان، اراضی تحت اداره اسرائیل به بیش از ۳ برابر افزایش پیدا کرد. با این جنگ حدود ۱ میلیون نفر دیگر از عرب‌های مناطق اشغال شده توسط اسرائیل آواره شدند و کشور اسرائیل با تسلط بر بلندی‌های جولان سوریه به ۵۵ کیلومتری دمشق رسید. قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت در پایان جنگ، اسرائیل را ملزم به تخلیه این مناطق اشغال شده کرد، اما این قطعنامه تاکنون به مرحله اجرا درنیامده‌است.
 
اما اکنون نه جمال عبدالناصری هست و نه کشور‌های اسلامی، دیگر اراده و انگیزه‌ای برای تقابل با آمریکا و اسرائیل دارند. این بی ارادگی آن‌ها دلیل اصلی حملات مکرر اسرائیل به غزه و حملات گذشته به سوریه و لبنان بوده است. کشور‌هایی که روزگاری چشم امید مردم فلسطین به آن‌ها بود اکنون به متحدین استراتژیک اسرائیل تبدیل شده اند تا جایی که بعید نیست در آینده نزدیک، هواپیمای نتانیاهو در فرودگا‌های ریاض، ابوظبی و قاهره به زمین بنشیند.

 

ایران از چهل سال پیش تاکنون، حامی اصلی و جدی مردم فلسطین بوده و همه جانبه از موجودیت این کشور دفاع کرده است. در سال‌های گذشته، ترکیه و شخص اردوغان هم هر از چندی در عمل و سخن با نخست وزیر اسرائیل دچار چالش شده اند که آخرین مورد این نوع از بگو مگوهای سیاسی، طی روز‌های گذشته بوده است.

 

به بهانه  درگیری لفظی بین اردوغان و نتانیاهو

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اردوغان در نشستی در آنکارا در واکنش به سخنان اخیر نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اردوغان را ظالم و دیکتاتور خوانده بود، گفت: نیازی نداریم که نتانیاهو به ما درس بدهد، به خوبی می‌دانیم که او ظالم و 'قاتل کودکان فلسطینی' است. او در ادامه سخنانش، خطاب به نتانیاهو گفت: به خودت بیا، تو ظالم هستی! تو کودکان هفت ساله فلسطینی را می‌کشی.


رئیس جمهوری ترکیه درباره اقدامات اخیر صهیونیست‌ها علیه مسجد الاقصی نیز گفت: تا زمانی که این امت (اسلامی) پابرجاست هیچ کس نمی‌تواند کاری کند که ما مسأله قدس را فراموش کنیم. در هر حمله و تعرضی به مسجد مبارک (مسجد الاقصی) ما را پیش روی خود خواهند یافت. حتی اگر همه هم سکوت کنند ما و ملت ترکیه سکوت نخواهیم کرد. ما به نبرد خود برای دفاع از قدس تا آخرین نفس ادامه خواهیم داد.


اردوغان با بیان اینکه ما به هیچ کس ظلم نکرده ایم، خطاب به صهیونیست‌ها افزود: در مجامع بین المللی موضوع مجازات شما را پیگیری خواهیم کرد.

 
به گزارش ایرنا؛ نتانیاهو سه شنبه شب با انتشار پیامی توئیتری نوشت: اردوغان، دیکتاتور ترکیه، به دموکراسی اسرائیل حمله می‌کند در حالی که زندان هایش مملو از روزنامه نگاران و قضات ترک است، چه مضحک.

اردوغان پیشتر نیز در جدال لفظی با نتانیاهو، وی را 'صدای ظالمان' و سمبل 'تروریسم دولتی' خوانده بود.


ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز در واکنش به سخنان نتانیاهو علیه اردوغان، گفت: دولت آپارتاید اسرائیل به رهبری بنیامین نتانیاهو فلسطینیان را در خاک خود زندانی کرده است.

نتانیاهو که سرگرم فعالیت‌های انتخاباتی است روز یکشنبه اعلام کرده بود «اسرائیل» کشور همه شهروندانش نیست، بلکه فقط «کشور یهودیان» است و به این ترتیب جامعه اعراب و مسلمان اهمیتی ندارند.


این نخستین بار نیست که نتانیاهو، رجب طیب اردوغان را هدف حملات لفظی خود قرار می‌دهد؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی اواخر سال ۲۰۱۸ در میانه افزایش تنش‌های میان آنکارا و تل‌آویو نیز رئیس جمهور ترکیه را دیکتاتور خوانده بود.
 
با توجه به اوج گیری تنش لفظی میان رجب طیب اردوغان و نتانیاهو و ارتباط آن با اصل حمایت از مردم فلسطین در برابر اسرائیل، دیدارنیوز با صلاح الزواوی سفیر دولت فلسطین در تهران گفتگو کرده است.


صلاح الزواوی در پاسخ به این سوال که با توجه به اخبار منتشره مبنی بر ارتباط نزدیک کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی، حمایت‌های رجب طیب اردوغان چقدر می‌تواند مؤثر باشد، گفت: درباره اتهام‌های رد و بدل شده بین نخست وزیر دشمن صهیونیستی و آقای اردوغان باید بگویم موضوع مربوط به دو انتخابات در دو کشور است که با هم قابل مقایسه نیستند. در ۹ آوریل در سرزمین اشغالی من و در ۳۱ مارس در کشور برادر و مسلمان ما ترکیه انتخابات برگزار می‌شود.


سفیر دولت فلسطین در تهران افزود: هم پیمانی ترامپ دیوانه با نتانیاهو، ما را در برابر چند حقیقت قرار می دهد. موجودیت اسراییل زاییده هم پیمانی امپریالیسم و صهیونیزم بین المللی در زمان جنگ جهانی دوم و بعد از آن می‌باشد. آن‌ها از تمام امکانات خود برای ایجاد یک موجودیت فیزیکی و جعلی به کار بستند که این موجودیت جعلی به علت درگیری‌های داخلی اسرائیلی‌ها و مهاجرت معکوس – یعنی بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و یهودی‌های ساکن در سرزمین‌های اشغالی به موطن اصلی خود- در خطر است و انشاءلله به پایان خود نزدیک است، لذا با هر طلوع خورشید ما امیدواریم اسرائیل از بین رفتنی است.


 وی خاطر نشان کرد: نابودی رژیم اشغالگر قدس به چند دلیل، حتمی است. از جمله دلایل این موضوع، بیدار شدن وجدان بین المللی، وضعیت و قدرت کشور‌های اسلامی و عربی و آمادگی مردم فلسطین است. دشمن صهیونیستی ما برای حفظ موجودیت جعلی خود با ابزار قدرت، نفوذ و عادی سازی روابط با کشور‌های عربی و اسلامی وارد شده است. ادامه حیات خود را در ایجاد دشمنی و اختلاف بین کشور‌های مسلمان جست وجو می‌کند.
 
الزواوی ادامه داد: هدف دیگر دشمن غاصب ما ایجاد اختلافات قومی، مذهبی، ملی و حتی خانوادگی بین کشور‌های عربی-اسلامی است تا از این رهگذر، فرزندان اسلام و عرب را به جان هم بیندازد. این هدف قرار است با همپیمانی ترامپ و نتانیاهو محقق شود. در حالیکه صهیونیست‌ها اکنون ۷۸ درصد از سرزمین تاریخی فلسطین را در دست دارند، اما هر روز تهدید می‌کنند که کرانه باختری رود اردن، قدس شریف و سرزمین غزه را نیز باید اشغال کنیم. این اولین قبله مسلمین و مسجد الاقصی، اکنون در اشغال دشمنان اسلام است و دشمن اشغالگر و هم پیمانان بدسرشت آن‌ها اگر فرصت دست دهد تمام سرزمین ما را اشغال می‌کنند.


 سفیر فلسطین در تهران یادآور شد: برنامه‌ای که دشمن صهیونیستی در سر دارد را می‌توان در سکه‌ای موسوم به «سکه ۱۰ آگورا» مشاهده کرد. در آن سکه نقشه اسراییل بزرگ حکاکی شده است. نقشه ۱۰ اگورا شامل کل سرزمین تاریخی فلسطین، اردن هاشمی، سوریه، لبنان، عراق، نصف شبه جزیره سینا و یک سوم عربستان سعودی تا مدینه منوره می‌شود.

 

به بهانه  درگیری لفظی بین اردوغان و نتانیاهو
 
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی