تیتر امروز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
اینجا جان «کارگر» کالا است!
«دیدارنیوز» به بهانه روز کارگر، آمار ضدو نقیض فوتی های کارگری را بررسی می‌کند:

اینجا جان «کارگر» کالا است!

در این گزارش تنها به گوشه‌ای از نابسامانی حوزه کارگری به ویژه تناقض‌گوی مدیران دولتی در مورد آمار حوادث ناشی از کار خواهیم پرداخت.
فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.

افزایش شهریه دانشجویان علوم پزشکی ازسال آینده

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، از افزایش میزان شهریه و وام دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی از سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: مبلغ این افزایش هنوز تعیین تکلیف نشده، اما یقینا افزایشی در شهریه و وام‌های دانشجویان خواهیم داشت.

کد خبر: ۲۲۵۰۸
۰۹:۱۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - دکتر محمدرضا فراهانی ضمن اعلام این مطلب گفت: یقیناً شهریه و همچنین میزان وام‌های دانشجویی در سال ۱۳۹۸ افزایش خواهد یافت، اما مقدار این افزایش هنوز قطعی نشده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین به مهم‌ترین اقدامات این وزارتخانه در حوزه فرهنگی و دانشجویی در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این معاونت تمامی برنامه‌های تدوین شده خود در سال جاری را انجام داده است و حتی یک برنامه حذف شده در سال ۱۳۹۷ نداشتیم، به گونه‌ای که برخی از برنامه‌هایی نظیر المپیاد ورزش‌های همگانی که در گذشته یک سال برای دانشجویان دختر و یک سال برای دانشجویان پسر برگزار می‌شد، در سال جاری برای هر دو گروه برگزار شد.

دکتر فراهانی خاطر نشان کرد: ما برای برگزاری یکسری از برنامه‌ها نظیر نظیر سنجش سرمایه فرهنگی، غربالگری سلامت روان با روش‌های جدید و برخی دیگر زحمات زیادی را کشیدیم و منابع مالی زیادی نیز هزینه کردیم، نگرانی ما این است که این این برنامه‌ها به دلیل مشکلات بودجه‌ای و کمبود اعتبار نیمه تمام بماند.

وی ادامه داد: برنامه قوی دیگری که در معاونت فرهنگی وزارت بهداشت حدود یک سال و نیم بر روی آن کار می‌کنیم، معرفی سامانه رصد فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های کشور است که در این سامانه همه درخواست‌های دانشجویی لحظه به لحظه ثبت خواهد شد و با راه‌اندازی این سامانه همه مسئولان فرهنگی و حتی وزارتخانه در جریان خواسته‌های دانشجویان قرار بگیرد و ما به شش ماه زمان نیاز داریم که این سامانه به نرم‌افزار تبدیل شود. نگرانی ما این است که این پروژه نیز نیمه‌تمام بماند، چرا که وضعیت بودجه سال گذشته نگران‌کننده است و امیدوارم شرایط اقتصادی بر روی این برنامه‌ها تأثیرگذار نباشد.

وی به مهم‌ترین دغدغه‌های دانشجویان در شرایط فعلی اشاره کرد و اظهار کرد: دانشجویان می‌خواهند مسئولان به دغدغه‌های جوانان توجه کنند و این موضوع را درک کنند خواسته جوانان امروز چیست، چگونه فکر می‌کنند و برای رسیدن به اهداف خودشان چه محدودیت‌هایی دارند. در واقع هر کسی که به بقای جمهوری اسلامی ایران و تحکیم موقعیت ایران فکر می‌کند، نمی‌تواند به مطالبات و خواسته‌های مردم و جوانان به خصوص دانشجویان بی‌تفاوت باشد، چرا که توسعه بدون مشارکت مردم اتفاق نخواهد افتاد و مشارکت نیز موقعی صورت می‌گیرد که مردم احساس می‌کند خواسته‌ها و نیازهای آنها مورد توجه قرار می‌گیرد.

دکتر فراهانی در ادامه با تاکید بر این‌که دانشجویان خواستار رعایت قانون از سوی مسئولان در برخوردها هستند، اظهار کرد: دانشجویان خواهان این هستند افرادی که در این حوزه دارای اختیارات نیستند، دخالت نکنند و اصولمصرح قانون اساسی که بر آزادی بیان تاکید شده است، پاس داشته شود و شرایطی فراهم شود که آنها بدون هیچ مانعی نظرات و انتقادات خود را مطرح و ایده‌های مختلف را مورد نقد قرار دهند، اگر چه خواسته‌های دانشجویان خواسته‌های ویژه‌ای نیستند، همان مسائلی هستند که مردم برای رسیدن به آن انقلاب کردند و قبل از انقلاب برای دست یافتن به این مسائل شکنجه دیده‌اند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی از مدیران رده‌های میانی دولت فعالیت‌هایی که در جهت تحقق شعار سال انجام می‌دهند، مورد پشتیبانی قرار نمی‌گیرد و این مدیران مدام تحت فشار هستند. فقط در رأس شعارهایی داده می‌شود و اگر مدیرانی هم در این راستا اقداماتی را انجام دهند مورد حمایت دولت قرار نمی‌گیرند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی