تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

امنیت مراکز هسته‌ای ایران ۱۰۰ درصد برقرار است/ هشدار درباره بیماری روانی در غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

سیستان و بلوچستان دارای کمترین آمار جرم کشور به نسبت جمعیت

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان دارای کمترین آمار جرم به نسبت جمعیت در کشور یعنی رتبه ۳۱ است.

کد خبر: ۲۲۳۵۱
۱۱:۰۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمدعلی حمیدیان در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال کاهش ۵۸ درصدی قاچاق احشام، ۷۴ درصدی مشروبات الکلی، ۳۰ درصدی قاچاق سیگار، ۳۹ درصدی لوازم آرایشی و ۶۱ درصدی قاچاق چای در استان را داشته ایم.
حمیدیان گفت: همچنین در ۱۰ جرم پرتکرار در کشور، این استان در هفت جرم کمترین فراوانی را دارد.
 
وی بیان کرد: امسال همچنین شاهد افزایش ۶۱ درصدی قاچاق سوخت و ۴۶۴ درصدی قاچاق برنج در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری همچنین با اشاره به مسلوب المنفعه کردن ۱۵۲ حلقه چاه فاقد پروانه و غیر مجاز با حجم صرفه جویی سه هزار و ۸۵۷ میلیون متر مکعب آب که از دیگر اقدامات مهم امسال بود افزود: ۲ هزار و ۸۴۷ هکتار از اراضی حاکمیتی اعم از منابع طبیعی، راه وشهرسازی و شهرداری امسال رفع تصرف شده است.
 
حمیدیان تصریح کرد: امسال ۳۸ برنامه عملیاتی و ۱۲ برنامه غیرعملیاتی داشتیم که اجرایی شدند و برای سال آینده نیز ۵۰ برنامه پیش بینی شده است.
 
وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در سیستان و بلوچستان گفت: مقوله پیشگیری در سه سطح اولیه، ثانویه و ثالثه (اول، دوم و سوم) در حوزه‌های مختلف نظیر فرهنگی، اجتماعی، حقوقی - قضایی، رسانه و مشارکت‌های مردمی تعریف شده و همه ساله برنامه‌های لازم در هر سطح تدوین و اجرایی می‌شود.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: در سطح اولیه پیشگیری از وقوع جرم طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان) در این استان همزمان با چهار استان دیگر اجرایی شد که خوشبختانه دستاورد‌های خوبی نیز به همراه داشت.
 
حمیدیان افزود: همچنین در حوزه پیشگیری فرهنگی امسال چهار هزار و ۴۰۰ نفر ساعت آموزش به مربیان مهدکودک و پیش دبستانی و هزار و ۲۴ نفر ساعت آموزش به منظور کمک به والدین با هدف تربیت فرزندان سالم و خودکنترل در سطح استان ارائه شده است.
 
وی ادامه داد: امسال در راستای ارتقاء و توانمندسازی معلمان و آموزش مبانی پیشگیری رشدمدار یک کارگاه تربیت مربی و ۱۱ کارگاه پیشگیری رشد مدار ضمن خدمت فرهنگیان در استان برگزار شد.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان استمرار اجرای طرح نماد، افزایش مراکز مشاوره در کاهش فرایند طلاق، راه اندازی چهار مرکز ملاقات فرزندان طلاق با والدین در زاهدان، ایرانشهر، چابهار و زابل و برگزاری پنج کارگاه سبک زندگی ویژه سربازان (فرزندان آفتاب) را از دیگر اقدامات حوزه پیشگیری در سیستان و بلوچستان برشمرد.
 
حمیدیان افزود: استمرار برگزاری نشست دادگاه‌های درمان مدار و برگزاری مستمر نشست‌های شورای راهبردی در استان و جمع آوری ۷۰۰ نفر از معتادان متجاهر در مرکز استان و راه اندازی مرکز هماهنگی دادگاه‌های درمان مدار در زاهدان، اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان و پیگیری راه اندازی گرمخانه موضوع ماده ۱۶ آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان توسط شهرداری و ساماندهی معتادان متجاهر از دیگر اقدامات در حوزه فرهنگی این نهاد بوده است.
 
وی گفت: از مهمترین اقدامات اداره پیشگیری‌های حقوقی-قضایی این نهاد نیز جمع آوری ۲۰ درصد از محکومان متواری و دستگیر نشده و تشکیل قرارگاه جلب با هدف جمع آوری محکومان متواری در فرماندهی انتظامی هر شهرستان است.
 
حمیدیان بیان کرد: مهمترین اقدامات اداره پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی این نهاد در سالجاری برگزاری پنج کارگاه آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خشونت، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی ویژه نهاد‌های مذهبی، ارتقاء، پشتیبانی و بهره برداری از سامانه سجام بوده است، به طوری که تاکنون بیش از ۱۸۰۰ نفر از دیده‌بانان پیشگیری از وقوع جرم در این سامانه جذب شده اند.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: برگزاری پنج کارگاه آموزشی توانمندسازی و شبکه سازی سازمان‌های مردم نهاد، ایجاد سه شبکه در فضای مجازی با عضویت سازمان‌های مردم نهاد، استفاده از ظرفیت سران طوایف در کاهش خشونت و نزاع‌های طایفه ای، حل و فصل بیش از ۲۰ مورد اختلاف و درگیری طایفه‌ای و تشکیل و راه اندازی بنیاد صیانت از نهاد خانواده در حوزه قضایی زاهدان از دیگر اقدامات اداره پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی این نهاد در سالجاری بوده است.
 
حمیدیان با اشاره به مهمترین اقدامات اداره پیشگیری‌های امنیتی، انتظامی و وضعی معاونت پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: پلمب ۲۴ واحد صنف ضایعات فروشی‌ها و دستگیری ۱۵۹ مالخر، ۴۰۸ مورد بازدید از واحد‌های صنفی و صدور ۲۰۷ اخطاریه و کشف بیش از ۲ میلیارد ریال اموال مسروقه از مالخران از مهمترین اقدامات این حوزه بوده است.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: سه هزار و ۴۱۶ فقره تصادفات جاده‌ای در ۱۱ ماهه سالجاری در سیستان و بلوچستان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد افزایش داشت.
وی خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های جاده‌ای این مدت نیز در استان ۸۴۴ نفر بوده که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.
 
وی بیان کرد: همچنین تعداد تصادفات ناوگان‌های سوخت کش و قاچاق انسان در این مدت ۹۵ مورد بوده که حدود سه درصد کل تصادفات را شامل می‌شود.
 
حمیدیان شناسایی ۷۳ نقطه پر تصادف در شمال و جنوب استان را از مهمترین اقدامات برای کاهش تصادفات رانندگی در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
 
معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: دوربین‌های فعال کنترل سرعت متوسط جاده‌ای در محور‌های ارتباطی استان ۱۸ سامانه است که بزودی ۲۲ سامانه دیگر به مجموعه این تعداد افزوده خواهد شد.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی