تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.
نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم
دیدارنیوز آخرین تحولات انتخاباتی را بررسی کرد:

نزاع دسته جمعی اصولگراها! برسر بهارستان دوازدهم

بسیاری از تحلیلگران و منتقدان می‌گویند در نبود نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرای میانه‌رو، کار اصولگراها برای سهم‌خواهی در مجلس، به جنجال کشیده خواهد شد.
سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...

ظریف استعفا داد+ واکنش‌ها

محمدجواد ظریف در پست اینستاگرامی خود از پست وزارت امور خارجه استعفا کرد.

کد خبر: ۲۱۳۷۹
۲۳:۳۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران لحظاتی پیش استعفای خود را اعلام کرد.
 
به نقل از منابع آگاه در وزارت امور خارجه استعفا محمدجواد ظریف تایید شده است.

دقایقی پیش، ظریف در یک پست اینستاگرامی که منابع نزدیک به ظریف صحت آن را تایید کرده‌اند، نوشته بود: «از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در ۶۷ماه گذشته بسیار سپاسگزارم. از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش میخواهم. شاد و سربلند باشید.»
 
 
محمدجواد ظریف متولد 1338 تهران، دارنده مدرک دکترای مطالعات بین‌المللی از دانشگاه دنور آمریکا و دانش آموخته دبستان و دبیرستان علوی تهران است.
 
معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۹۰، دستیار ارشد وزیر خارجه در سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک در سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۸۶، معاون حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۸، سفیر و معاون نماینده دائم ایران در سازمان ملل در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۱، مشاور وزیر امور خارجه در سال‌های ۱۳۶۷ تا ۱۳۶۸، مشاور سیاسی، رایزن و کاردار نمایندگی ایران در سازمان ملل در سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۷ و مشاور سرکنسولگری ایران در سانفرانسیسکو در سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹ از جمله سمت‌های این دیپلمات باسابقه قبل از تصدی وزارت خارجه بوده است.

وی که مسئولیت مذاکرات منتهی به توافق هسته‌ای سال تیر ماه ۱۳۹۴ (برجام) را بر عهده داشت، در مورد دلیل کناره‌گیری از سمت خود توضیحی نداده است.
 
 
 
 
 
ظریف استعفا داد
 
واکنش عباس عبدی به استعفا وزیر امور خارجه
 
عباس عبدی تحلیلگر مسائل سیاسی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:
 
ظریف استعفا داد
 
ظریف به پایان رسید
 
سردبیر سرویس سیاسی ایرنا در صفحه شخصی خود در توییتر به نقل از یک منبع آگاه گفت آیا رئیس‌جمهور این استعفا را پذیرفته گفت: پایان ظریف
 
ظریف استعفا داد
پیامک ظریف پس از استعفا

پس از اعلام استعفای وزیر خارجه، خبرنگار «انتخاب» بصورت پیامکی صحت و سقم این خبر را از او جویا شد که ظریف در پاسخ این پیامک را ارسال کرد: «بعد از عکس‌های ملاقات‌های امروز، دیگر جواد ظریف به عنوان وزیر خارجه در جهان اعتباری ندارد.»

به نظر می‌رسد مقصود او از «ملاقات‌های امروز»، دیدار دوشنبه بشار اسد با رهبر انقلاب و رئیس‌جمهوری باشد؛ دیدارهایی که در تصاویر منتشرشده از آنها ظریف به چشم نمی‌خورد.

وزیر امور خارجه، ساعاتی پیش در اینستاگرام، استعفای خود را اعلام کرد.
 
آمریکا: استعفا ظریف را به دقت بررسی می‌کنیم
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در واکنش به خبر استعفای محمدجواد ظریف، اعلام کرد: ما گزارش‌های استعفای وزیر امور خارجه ایران را به دقت رصد می‌کنیم. در حال حاضر اظهارنظر دیگری نداریم.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم به خبر استعفای ظریف واکنش نشان داد.

رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا در صفحه توییتر خود با تأکید بر این که سیاست واشنگتن در قبال ایران تغییر نیافته است، نوشت که از استعفای ظریف مطلع شده‌ و خواهد دید که این استعفا پذیرفته می‌شود یا خیر.

رژیم صهیونیستی نیز نتوانست خوشحالی خود را کتمان کند. این رژیم در صفحه رسمی توییتر وزارت خارجه خود، با نسبت دادن اتهام «دروغ‌گویی» به محمدجواد ظریف، به خبر استعفای وزیر امور خارجه ایران واکنش نشان داد.
 
واکنش سخنگوی فراکسیون امید به استعفای ظریف

فاطمه سعیدی در توییتی نوشت: «عده‌ای در داخل هم‌نوا با رژیم صهیونیستی مشغول ابراز خوشحالی از استعفای ظریف هستند. دکتر ⁧ ظریف⁩ فردی مومن، متدین و انقلابی است. امیدواریم ادامه کار برای وی هموار شود.»
 
رحیمی خبر داد: بررسی پشت پرده‌ ⁧ استعفای ظریف در مجلس

علیرضا رحیمی در توییتی نوشت: «ظریف، دومی ندارد. جانشین او یا با کرنش مدیریتی خسارت‌ساز خواهد شد یا به نام ⁧ انقلابیگری ⁩ دستاوردهای زیادی را بر باد خواهد داد. اگر استعفای ⁧ ظریف ⁩ جدی و قطعی باشد ثابت می‌کند خنجر مخالفان داخلی اثرگذار بوده است. فردا قبل از جلسه علنی ⁧ مجلس ⁩ پشت پرده‌های ⁧ استعفا ⁩ را بحث خواهیم کرد.»
 
توییت «پروانه مافی» در مورد استعفای «ظریف»

پروانه مافی نماینده مردم تهران در مورد استعفای محمدجواد ظریف با انتشار تصویری از محمدجواد ظریف و رئیس جمهور؛ حسن روحانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«انَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُون

در حقیقت مؤمنان با هم برادرند پس میان برادرانتان را سازش دهید و از خدا پروا بدارید امید که مورد رحمت قرار گیرید.»
 
واکنش آشنا به استعفای ظریف

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس جمهوری در واکنش به استعفای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت:

«امان از ناهماهنگی‌ها!»

ظریف شب گذشته با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در اینستاگرام اعلام کرد که از ادامه خدمت، ناتوان است.
 
مطهری: جانشینی در حد «ظریف» وجود ندارد

علی مطهری در حاشیه جلسه امروز (سه شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران در واکنش به استعفای ظریف و دلایل آن گفت: از دلایل استعفای آقای ظریف اطلاع ندارم، خود ایشان باید توضیح دهد. اما به طور کلی به نظرم دلیل اصلی استعفا، دخالت‌هایی باشد که از طرف برخی نهادهای غیر مسئول در سیاست خارجی دولت و کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: طبق قانون اساسی وزارت خارجه متولی سیاست خارجی کشور است ولی استقلال کافی ندارد. بنابراین طبیعی است که ایشان احساس می‌کند موانعی پیش رویش است و نمی‌تواند کار خودش را انجام دهد. لذا احتمالاً استعفا به این دلیل است ولی باز هم باید خودشان توضیح دهد.

این عضو شورای مرکزی امید در پاسخ به این سوال که آیا رئیس جمهور با استعفای ظریف موافقت می‌کند؟ گفت: بعید است این اتفاق رخ دهد ایشان نباید با استعفا موافقت کند چون جایگزینی در حد آقای ظریف وجود ندارد.
 
محمود صادقی: استعفا راه‌حل مناسبی برای مواجهه با مشکلات نیست

محمود صادقی در صفحه‌ شخصی خود در توئیتر درباره استعفای ظریف نوشت:

« استعفا راه حل مناسبی برای مواجهه با مشکلات و چالش‌ها نیست؛ با پرهیز از تداخل وظایف، زمینه را برای هم افزایی قوای کشور و تقویت مدیران اجرایی فراهم کنیم.»
 
تاج‌الدین: آقای ظریف! به خاطر مردم در تصمیمتان تجدیدنظرکنید
 
ناهید تاج‌الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس در مورد استعفای محمد جواد ظریف در صفحه توییتر خود نوشت:

«نخبه کشی؛ رسم تأسف‌باری در تاریخ سیاسی ماست که باید به خاطر منافع ملی آن را متوقف کنیم. آقای ظریف! دیپلماسی شما، دیپلماسی عمومی بود و نگرانی مردم از استعفای‌تان به وضوح گویای همین امر است. بخاطر مردم و دیپلماسی عمومی در تصمیم‌تان تجدید نظر کنید.»
 
تاجگردون: "باشی یا نباشی" در تاریخ و قلب ملت ایران با افتخار می‌مانی

غلامرضا تاجگردون در واکنش به استعفای محمدجواد ظریف در صفحه‌ اینستاگرام خود نوشت:

«لبخندت هم عزت داشت. حیف که حافظه تاریخی ما ایرانیان ضعیف است. وقتی که با اقتدار تمام، دول غرب و شرق را رو به روی خود نشاند و کاری کرد که دولت آمریکا سندی را که دولت قبلش امضاء کرده بود خیانت به آمریکا می‌داند و ده‌ها موضوع دیگر. یادمان نرود آن روزها به وجودت افتخار کردیم و مطمئن باش بر خلاف نظر دلواپسان باز هم باشی یا نباشی در تاریخ و قلب ملت ایران با افتخار می‌مانی.»
 
ضرغامی به ظریف: به کارت برگرد
 
عزت الله ضرغامی در توییتی نوشت:ظریف رکورددار تعریف و تمجید و تحسین از سوی رهبر انقلاب است. یک ناهماهنگی قابل درک نباید او را به اینجا بکشاند. ظریف باید برگردد و نگذارد شیرینی این دیدار تاریخی در کام ها تلخ شود. دو قطبی شدن #استعفا مغایر منافع ملی است.
منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۲
سحر بیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
3
3
بهترین کار رو این مرد بزرگ کرد
وقتی یه گروه خاص با رویکردی که ذره ای منافع ملی و منافع مردم را در نظر نمیگیره، مرتب در برابر دیپلماسی رسمی کشور و وزارتخانه کارشکنی می کنه و روحانی هم که از یک شی منفعل تره، یک سیاستمدار واقعی شجاعانه استعفا میده
یک مرد درمانده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
6
2
دل آقایون دلواپسان خوش!
دیگه امثال نقدی و عباسی و رسایی با خیال راحت هر کاری دلشون می خواد بکنن با این مملکت
این کشور که مال همه ایرانی ها نیست مال یه جریان فکری خاصه که اوناهم فقط به دنبال منافع خودشون هستند
ثریا قاسمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
7
0
به قول یه دوستی
وزرای امور خارجه تو ایران کلا بدفرجام هستند از خلعتبری و بازرگان و بنی صدر و رجایی که این اخری ها سرپرست بودند، گرفته تا قطب زاده و ابراهیم یزدی و میرحسین موسوی و متکی تا همین جناب ظریف
گویی که در ایران سرنوشت محتوم وزرای امور خارجه همینه
پس خوب شد آبرومندانه استعفا کرد.
وقتی که ریس جمهور مملکت کوچکترین توان و اثرگذاری نداره وقتی به قدری ناامیدکننده است که نزدیک ترین یارانش یکی یکی ترکش می کنند و اون هیچ توانی برای حمایت از اونا و فراهم کردن شرایط کارشون نداره، ظریف چرا باید بمونه
ظریف با چنین شورای نگهبانی، چنین مجمع تشخیص مصلحت نظامی و چنین کارشکنانی هیچ کاری نمی توانست انجام بده
میرزایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
5
9
این همه قرارداد نگین امضاکرد باید دادگاهی شود این خائن به ملت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
2
7
آقای تاج الذین پای مردم را وسط مکش. ما هیچ علاقه ای که بزرگ شده آمریکا است و ‌شرکت در آنجا دارد نداریم
رز1359
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
2
9
ما بی صبرانه منتظر استعفای جناب پرزیدنت نیز هستیم.
محمدگودرزی انوجی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
4
2
سلام،خواهش می کنم جناب آقای ظریف که ارادت قلبی به ایشان دارم مطلب ذیل رابخوانندخواهش می کنم
معلمی هستم دراستان لرستان بخش اشترینان روستای مگسان سفلی(تک کلاس کانتینری)
کوتاه عرض کنم درآستانه امضای برجام(مصادف باماه رمضان)
شبهای قدرازامام جماعت می خواستم موقع قرآن برسرگرفتن شماوهمکارانتان رادعاکنندتاموفق بشویدکه شدیدالحمدولله
درآن کلاس آهنی باچنددانش آموزچندپایه(شش هفت نفر)
برای موفقیتتان جشن گرفتیم وشماوهمکارانتان رارزمندگان خط مقدم جبهه دیپلماسی لقب دادیم شیرینی بین نمازگزاران پخش کردیم خلاصه شادشدیم
خوشحال ازاین بودیم مردی سکانداروزارت خارجه است که دشمن بااین همه دشمنی وخباثت،وزیرخارجه ماباخنده های زیبایش باعث ناراحتی وغصه دشمنان شده ویکی ازبهترین وباروحیه ترین وزیران خارجه دنیا بوده وواقعا برندبوده اماباشنیدن خبراستعفاحقیقتاناراحت شده،حضورشمادروزارت امورخارجه باعث رضایت وخوشنودی رهبرعزیزمان،ریاست محترم جمهورومردم خواهدشدوخاری درچشم دشمنان خواهیدبود
به امیدادامه کارباانگیزه بیشتروبهتر
دعاگوی شما هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
4
4
فهمید کار برجام تمومه خودش استعفا داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
3
4
اقای ظریف باید محاکمه بشه و در مورد قراردادهای ننگینش جواب بده ، غرور ملی و ایرانی بودنمونو تو جهان ازمون گرفته ، اگر سردار دلها قاسم سلیمانی نبودند دیگه ایرانی بودن معنا نداشت ،
Javati
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
3
5
عموم مردم با استعفای آقای ظریف موافق هستند با بستن قرارداد ننگین برجام باید دادگاهی و محاکمه شود و اینکه چرا الان در این شرایط حساس استعفا می دهد باید همان موقع که ترامپ برجام را پاره کرد استعفا می داد
چقدر زود دیر می شود آقای ظریف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
اقای جواتی!
تو از کجا میدونی که عموم مردم موافق هستند از کجا رای عموم مردم رو فهمدی
ضمن اینکه ظریف به خاطر کارشکنی های داخلی استعفا کرد چرا باید به خاطر پاره کردن برجام که اصلا مربوط به یک کشور دیگه اس این کارو میکرد
گیرم که می کرد اونوقت همین شماها نمی گفتید ترسو بزدل بود و از ترس تهدیدهای ترامپ استعفا کرده

اما در مورد شرایط حسسسسسساس!
شرایط چه کسانی حساس کردند؟ کسانی که اجازه نمیدن ایران در عرصه جهانی حضور داشته باشه ایران را تبدیل به یک جزیره کردند که روابطش با امثال بشار اسد هست اونم البته میاد ایران که پول بگیره فقط
فاطمه کشفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۸
2
3
این مزخرفات چیه می نویسید
قشنگ هم معلومه همش قلم یک نفرهست
همتون متوهم اید
چه محاکمه ای
چه جرمی
چه ننگی
والا بااستعفای ظریف معلوم شدچه کسانی درداخل با ترامپ وناتانیهو شادمانی کردند
شماها همون قدرکه اسراییل ازاین استعفاخوشحال شدوبیان کردخوشحالیش روشادمان هستید پس معلومه خائن کیه
الکی اراجیف نبافید وتهمت نزنید
لیاقت امثال شما همین وضعیت موجوده اما حیف که تروخشک باهم می سوزندوماهم به اتش بی خردان میسوزیم
فریده قره باغی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
3
4
ظریف خائن نیست
خائن شماهاهستیدکه مملکت رو توی فقر وفحشا وبدبخت وفلاکت وبیکاری میخواید
نه ذزه اگاهی سیاسی دارید نه اندکی دغدغه منافع ملی
خائن شماهاهستید تفاوتی بااسرائیل ندارید چون اسراییل هم ازبی اعتبارشدن ایران درعرصه جهانی وفلاکت مملکت ایران خوشحاله
خائن شماهستید
جانباز خونه نشین حقوق بخورنمیر
|
United States of America
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
درودکانه باید پاسخگو باشه از اول انقلاب سمت در رده بالا داشته امروزکه کشور به بن بست رسید کجا با این عجله مردم به فقروفلاکت رسیده باید ماسخگو عنکردش باشه چرا باید کشوری با پنجمین ثروت درفقر وفلاکت زندگی کند پچه هاش کجا هستند ایا اونا هم مثل بچه های منو امثال من بیکارند نه ظریف بلکه کل مسئولین باید پاسخگوی عملکرد خودشون باشند جوانی ما به تباهی کشیده شده نمیگذاریم بچه هامون مثل خودمون نابود بشند باید بماند وجوابگوباشد
جانباز خونه نشین حقوق بخورنمیر
|
United States of America
|
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
درودکانه باید پاسخگو باشه از اول انقلاب سمت در رده بالا داشته امروزکه کشور به بن بست رسید کجا با این عجله مردم به فقروفلاکت رسیده باید ماسخگو عنکردش باشه چرا باید کشوری با پنجمین ثروت درفقر وفلاکت زندگی کند پچه هاش کجا هستند ایا اونا هم مثل بچه های منو امثال من بیکارند نه ظریف بلکه کل مسئولین باید پاسخگوی عملکرد خودشون باشند جوانی ما به تباهی کشیده شده نمیگذاریم بچه هامون مثل خودمون نابود بشند باید بماند وجوابگوباشد
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی