تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
گزارش «دیدارنیوز» از درگیری مردم بر سر مرز شهری دزفول و اندیمشک؛

مرز دزفول و اندیمشک کجاست؟

News Image Lead

تابلوی ورودی دزفول از سمت اندیمشک در نخستین ساعات بامداد روز سه شنبه نصب شد که اعتراض شهروندان اندیمشکی را به همراه داشت و آنان با حضور در محل، خواهان برداشتن تابلوی ورودی دزفول شدند. این عده عنوان کردند مرز دزفول و اندیمشک کوی سوم شعبان است لذا تابلو باید در همان نقطه نصب شود. تجمع کنندگان در چندین نوبت اقدام به بستن جاده دزفول - اندیمشک کردند که هر بار با دخالت نیروی انتظامی مسیر بازگشایی شد.  

کد خبر: ۲۱۰۹۳
۱۴:۳۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
دیدارنیوزاسفندیار عبدالهی: شهرستان‌های دزفول و اندیمشک، چسبیده به هم و در شمال استان خوزستان واقع شده اند. فاصله دزفول و اندیمشک توسط پایگاه چهارم شکاری پر شده است. از قدیم الایام بین این دو شهرستان بگو مگو‌هایی رایج بوده است. آخرین بار در مورد سد دز مباحثی مطرح شد، البته با این توضیح که همیشه سد دز تحت حوزه شهرستان دزفول قرار داشت، ولی با پی گیری‌های فریدون حسنوند، اکنون سد دز در تقسیمات شهری به نام اندیمشک ثبت شده است.

البته باید یادآور شد که یکی از دلایلی که پس از خروج از اندیمشک، مرز شهری دزفول آغاز می‌شود این است که تا پایان دهه ۳۰ خورشیدی، چنین شهری با ابعاد فعلی وجود نداشت. اندیمشک، روستای کوچکی به نام صالح آباد از حوزه شهرستان دزفول بود و به پیشنهاد فرهنگستان ایران، چنین نامی برای آن برگزیده شد و تا چند سال قبل، نماینده دزفول و اندیمشک مشترک بود. با توجه به اینکه ادیمشک در مسیر راه آهن سراسری قرار گرفت، توسعه آن سرعت گرفت.

 
درگیری مردم اندیمشک با نیروهای شهرداری دزفول  
 
به گزارش دیدارنیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، تابلوی ورودی دزفول از سمت اندیمشک در نخستین ساعات بامداد روز سه شنبه نصب شد که اعتراض شهروندان اندیمشکی را به همراه داشت و آنان با حضور در محل، خواهان برداشتن تابلوی ورودی دزفول شدند. این عده عنوان کردند مرز دزفول و اندیمشک، کوی سوم شعبان است لذا تابلو باید در همان نقطه نصب شود. افراد حاضر در تجمع، گوشی و دوربین افرادی که از تجمع کنندگان عکس یا فیلم تهیه می کردند را از آنها می گرفتند و فیلم و تصاویر ضبط شده را پاک می کردند. تجمع کنندگان در چندین نوبت، اقدام به بستن جاده دزفول - اندیمشک کردند که هر بار با دخالت نیروی انتظامی مسیر بازگشایی شد.
 
در همین رابطه فرمانده انتظامی شهرستان دزفول، به خبرنگار دیدارنیوز گفت: بین مردم دزفول و اندیمشک، هیچ اختلافی وجود ندارد و تقسیمات کشوری و بین شهری، فقط برای اداره بهتر امور است و مرزکشی و مرزبندی بین این مردم وجود ندارد.
 
مرز دزفول و اندیمشک کجاست؟
 

 سرهنگ حسین عیدی افزود: در حال حاضر، اوضاع آرام است و جای هیچ نگرانی نیست. به مدت چند ساعت، عده‌ای احساساتی شدند و برای نصب تابلو ورودی شهر دزفول، مانع ایجاد کردند که با حضور نیرو‌های پلیس، آرامش حاکم شد.

همچنین فرمانده انتظامی اندیمشک نیز گفت: مردم اندیمشک و دزفول از دیرباز در کنار یکدیگر به خوبی و خوشی زندگی کرده و به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهند افراد مغرض، امنیت شهروندان را به خطر بیندازند.

سرهنگ محمد عزیزی اظهارداشت: با حضور به موقع نیروی انتظامی، موضوع نارضایتی مردم بابت نحوه نصب تابلو ورودی شهر دزفول حل و فصل شده است.

وی در ادامه گفت: بامداد روز سه شنبه، نحوه نصب شبانه تابلوی ورودی به شهر دزفول توسط مسئولان این شهر باعث نارضایتی شهروندان اندیمشک شده که با حضور و مدیریت مامورین نیروی انتظامی موضوع کنترل شده است. شهروندان گرامی این نکته را مد نظر داشته باشند که ممکن است افراد مغرض به‌دنبال به حاشیه کشاندن این اعتراض باشند. موضوع از طریق مسئولان در حال پیگیری و به‌دنبال بررسی و رفع مشکل به وجود آمده هستند.

پیمان جهانگیری فرماندار اندیمشک هم در این باره گفت: تلاش بر این است با همکاری شورای تامین، شرایط آرام شود.
 
مرز دزفول و اندیمشک کجاست؟
 
امام جمعه دزفول: توهین به تمثال شهدای دزفول کاری ضدانقلابی و آشوب گرانه‌ است
 
در همین رابطه، حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: اهانت و جسارتی که به شهدای والامقام شهرستان دزفول شد به هیچ وجه قابل توجیه و قابل قبول نیست  و ما این جسارت و گستاخی را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه شهرستان دزفول با بیان اینکه  باید با کسانی  که  جو را متشنج می‌کنند برخورد قاطع شود گفت: عده معدودی به هربهانه‌ای که بخواهند امنیت و آرامش را برهم بزنند و آشوب درست کنند حق چنین کاری را نداشته،  اگر هم اتفاقی رخ داده  باید از طریق مسیرهای قانونی طی شود. اینکه اشخاصی صورت‌های خود را  بپوشانند و اقدام به پاره کردن تمثال شهدا کنند کاری ضدانقلابی و آشوب گرانه‌ است.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داده شود امنیت و رفت آمد مردم مختل شود و وسایل نقلیه مردم مورد هجوم عده‌ای اوباش قرار گیرد، گفت: در طی این اتفاق، دانشگاه صنعتی جندی شاپور شهرستان دزفول به‌خاطر این آشوبگران دچار آسیب شده است. این اقدامات زمینه و مقدمه می‌شود که دشمن بتواند در جامعه ناامنی ایجاد کرده و  ضدانقلاب‌ نیز موج سوارانه از آن سوءاستفاده کنند.

به گزارش دیدارنیوز نصب تابلوی ورودی شهرستان دزفول به زمان دیگری موکول شد. گفته می شود موضوع به شورای تامین استان واگذار شده و در حال پی گیری است.
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی : ۸
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۳
5
7
دزفول و اندیمشک در هیچ دوره ای نماینده مشترک نداشته اند حوزه نمایندگی اندیمشک با شهرستان شوش مشترک بوده که در سال 1388 حوزه اندیمشک مستقل شده است حداقل کمی سواد و اطلاعاتتان را افزایش دهید بعد اقدام به نگارش بنمایید درضمن تمام ایران می دانند آبشار بیشه در لرستان است ولی مسئولین دزفول در زیر پوستر آبشار ببشه می نویسند بیشه دزفول بجای بیشه لرستان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۵
اگر به عقب برگردی متوجه می شوی که شوش و اندیمشک از توابع دزفول بوده اند .
ناشناس
|
Germany
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
2
7
تا چند سال پیش اندیمشک روستایی از دزفول بود.مرز آن هم برای همه ی مردم مشخص بود،وقتی از دزفول به کانال علی کمال می رسیدیم یعنی بعد از آن به صالح آباد (اندیمشک)رسیده ایم این موضوع را همه ی مردم چه اندیمشک و چه دزفول قبول داشتند.الآن هم پروانه کارهای کوی نیرو که مربوط به ادارات دزفول هستند در شهرداری دزفول موجود است.تعداد زیادی از مردم اندیمشک هم اصلیت دزفولی دارند.مردم دزفول و اندیمشک اساساً باهم اختلافی ندارند،این اختلاف را متاسفانه زیاده طلبی نماینده ی فعلی ..... و اوباش او ایجاد کرده اند و این ها خودشان می دانند که اصلیت انها صالح آبادی نیست و به تازه گیها وارد آن شده اند.این آدم ها چیزی از خودشان ندارند لذا از طریق سرقت داشته های تاریخی مردم دزفول می خواهند کسب هویت کنند.ادعای آنها نسبت به داشته های مردم دزفول مثل این است که کسی از مردم دزفول بگوید قلعه ی فلک الافلا ک از دزفولی هاست.البته هم پایگاه چهارم شکاری دزفول و هم دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و هم سد دز دزفول و هم قلعه ی فلک الافلاک مال همه ی مردم ایران هستند و همه ی ما به عنوان ایرانی به اینها و همه ی آثار تاریخی ایران افتخار می کنیم.ولی این درست نبست مشتی اوباش به رهبری کسی که کشته ی جمع آوری رأی است مثل قوم مغول به دانشگاه تاریخی مردم دزفول حمله کنند و آن را به آتش بکشند و اموال آن را به غارت ببرند و آدم بکشند و ماشین های مردم را به آتش بکشند و علاوه بر آن خود را جزو آدم هم حساب بکنند.عمل زشت این آدم ها را در ماه رجب حتی
جاهلیت قبل از اسلام انجام نمی دادرفتار نابخردانه ی این وحشی صفتان را مردم ولایتمدار دزفول و اندیمشک محکوم می کنند و بر تارک تاریخ ننگهی ابدی برای آنها خواهد.
میثم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۵
2
9
نماینده شوش واندیمشک یکی بوده نه دزفول اندیمشک
N.I.N
|
Germany
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
ای فریب خوردگان در اندیمشک، بدانید که «ف.ح» به خاطر کسب رای حاضر است همه را فدا کند، به فکر اموالی باشید که از شما خورده است ، این بیچاره قبل از نماینده شدن چه داشته است؟! اکنون ثروت زیادی در مدت کوتاهی جمع آوری نموده ! و فقط در دزفول ، سرمایه هایی را خوابانده ، که کسی به او شک نکند و دزدی و چپاول خود را پنهان می کند ، این دزد قهار ! فقط به فکر مقام و موقعیت است، ولی مطمئن باشد که کسی مانند رئیسی که راس قوه قضائیه است ، چنین شخصی را راحت نخواهد گذاشت و بزودی باید پاسخگوی دزدی های خود و مال نامشروع خود باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
0
0
خیلی باید احمق باشید اگر نمیدونید بدانید ک اندیمشک ی روستای کوچک بنام صالح اباد بوده با تلاش دزفول این روستا تبدیل ب شهر شد
محمدجواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
0
1
خیلی باید احمق باشید اگر نمیدونید بدانید ک اندیمشک ی روستای کوچک بنام صالح اباد بوده با تلاش دزفول این روستا تبدیل ب شهر شد
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی