تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.
رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش:

سنجش صلاحیت‌های حرفه‌ای مدیران مدارس امری دشوار و زمانبر است

News Image Lead

چهاربند با بیان اینکه باید مدارس صالح شکل بگیرند که زیرساخت یک جامعه صالح هستند گفت: بدون وجود مدیر شایسته این امکان فراهم نمی‌شود.

کد خبر: ۲۰۵۱
۱۴:۰۲ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز - اسفندیار چهاربند در آیین رونمایی از برنامه نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس که در اردوگاه باهنر برگزار شد با بیان اینکه حدود ۱۰۷هزار واحد آموزشی در کشور داریم گفت: ۶۵ هزار مدرسه مستقل‌اند و بیش از ۱۲۰ دانش آموز دارند؛ مابقی کمتر از ۱۲۰ دانش آموز دارند اما به هر حال یک واحد آموزشی محسوب می‌شوند.

وی افزود: نظام تعلیم و تربیت فراگیرترین شبکه ارتباطی با مردم را در اختیار دارد و مهمترین عامل بسط و توسعه عدالت اجتماعی است. کادرسازی برای برنامه های آینده کشور منوط به عبور از سیستم تعلیم و تربیت است و مدارس خط اول توسعه منابع انسانی هستند.

رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس دارای سازوکار مشخص هستند و محیط اجتماعی سازمان یافته و هدفمند محسوب می‌شوند گفت: فرزندان ما زندگی اجتماعی را در مدارس تجربه می‌کنند. دانش آموز باید برای زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی آماده شود.

چهاربند ادامه داد: پیش نیازها و الزاماتی وجود دارد. مجموعه سازوکارهای لازم برای تحقق اهداف مدنظر باید در محیط مدرسه فراهم شود و این وظیفه مدیر مدرسه است که با استفاده از ظرفیتهای درونی و بیرونی زنجیره‌ای از فرصتها و موقعیتها را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در نهایت باید مدارس صالح شکل بگیرند که زیرساخت یک جامعه صالح هستند اظهار کرد: بدون وجود مدیر شایسته این امکان فراهم نمی‌شود. اکنون در راستای تحقق سیاست مدرسه محوری و شکل گیری مدارس صالح سه موضوع تقویت و توانمندسازی مدیر مدرسه، تضمین کیفیت و پایش عملکرد و فرایند انتخاب مدیران مدارس دنبال می‌شود.

رئیس مرکز منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دوستان ما در جهاددانشگاهی به عنوان مشاور وزارتخانه در طراحی و تولید و استقرار نظام سنجش شایستگی‌های حرفه‌ای مدیران مدارس در کنار ما حضور دارند گفت: استقرار سنجش صلاحیت‌ها یک امر دشوار و زمانبر است اما اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد: استقرار این نظام از گام‌های اولیه اجرای سند تحول است و زیربنای خوبی برای توسعه و تعالی مدارس محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی