تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران
آخرین گزارش‌ها از حادثه در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداکردن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

پایان تغییرات کتب درسی و ورود به مرحله همسوسازی کتاب‌ها

News Image Lead

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه امروز مرحله تغییر کتب درسی به پایان رسیده و در مرحله همسوسازی کتب هستیم گفت: باید شاهد اجرای کامل برنامه درسی ملی باشیم و گام به گام اهداف آن را محقق کنیم.

کد خبر: ۲۰۴۹۵
۱۰:۲۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
دیدارنیوز - حجت الاسلام علی ذوعلم در نشست "هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی (بعد از انقلاب) که با موضوع "مدرسه تراز تمدن نوین اسلامی، چالش‌ها و راهبردها" برگزار شد، با بیان اینکه چهار دهه فرازو نشیب و پیشرفت را پشت سر گذاشته‌ایم اظهار کرد: این نظام در حال رشد و پویایی است اما فاصله ما تا حد مطلوب زیاد است.

وی افزود: به جامعه اسلامی باید برسیم و این جامعه اسلامی الگویی برای بسط تمدن اسلامی جوامع بشود. رویکرد ما بجز با دستیابی به یک باور عمیق و خودباوری میسر نیست.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه باید توجه کنیم فرزندان ما در مدرسه تربیت می‌شوند و اگر به دنبال تکوین هویت در آنها هستیم در گام نخست باید مدرسه‌ای دارای هویت، چشم انداز و حس مسئولیت پذیری و پاسخگویی داشته باشیم گفت: به نظر می‌رسد هنوز این رهیافت علیرغم تاکید بر برنامه درسی ملی و سندتحول بنیادین محقق نشده است و به " مدرسه زندگی" نرسیده‌ایم.

ذوعلم تاکید کرد: نیاز به مدارسی داریم که دانایی محور بوده و تلاش و فعالیت را در کنار معرفت و علم و پرداختن به فناوری‌ها بر اساس مبانی و خاستگاه ارزشی‌مان در هم تنیده دنبال کنند.

وی با اشاره به آسیب‌های پدیده کنکور عنوان کرد: مدارس به شکل کارگاه تست زنی درآمده‌اند و این روند حتی به سمت دبستان‌ها سوق پیدا کرده است. قانون خوبی که ۱۱ سال پیش تصویب شد مسکوت ماند و هنوز تیم اندیشه ورز و دلسوز برای تربیت جامعه که این امر را هدایت کند شکل نگرفته است. باید دست به دست هم دهیم و گام‌های بعدی را ترسیم کنیم و نهاد مدرسه را به عنوان نهادی تأثیرگذار نمایانده و در مسیر تعیین شده در مسیر سند تحول بنیادین گام برداریم.

وی با بیان اینکه امروز مرحله تغییر کتب درسی به پایان رسیده و در مرحله همسوسازی کتب هستیم گفت: باید شاهد اجرای کامل برنامه درسی ملی باشیم و گام به گام اهداف آن را محقق کنیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی