تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

بیانیه حزب اتحاد ملت: انقلاب اسلامی به معنای میثاق رهبری با مردم بود

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در بیانیه‌ای در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نوشت: گفتمان انقلاب که به معنای میثاق رهبری انقلاب با مردم و وعده‌هایی برای آینده بود، بر چنین بستری شکل گرفت و با چنین مختصاتی بود که مردم به استقبال آینده‌ای مستقل و آزاد رفتند و به 2500 سال سلطنت شاهنشاهی پایان دادند.

کد خبر: ۲۰۱۴۴
۱۱:۴۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - حزب اتحاد ملت ایران اسلامی روز سه شنبه در بیانه ای به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: انقلاب اسلامی ایران به چهل سالگی خود رسید. عمری نمادین که در عدد چهل آن نشانه بلوغ است. عمری که اگر نبود جانفشانی و وفاداری مردمی نجیب که خود پای دستاورد انقلابشان ایستادند، به این نقطه از زمان نمی‌رسید و تیرهای بلا که هر کدام از سویی به سمت آن آمده و می‌آید، یکی کارگر می‌شد.

در این بیانیه آمده است: حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، با تبریک این مناسبت غرورآفرین و با گرامی‌داشت نام و یاد همه شهدا، ایثارگران و جانبازان انقلاب و تقدیر از خانواده گرانقدر ایشان و با ادای احترام به رهبری انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، هم‌راستا با تجدید میثاق خود با آرمان‌های انقلاب، نکاتی چند را با رویکرد پندآموزی از گذشته و نگاه تعالی‌بخش و امیدوار به آینده با مردم شریف ایران و مسوولان کشور در میان می‌گذارد.

این بیانیه می افزاید: انقلاب اسلامی، برخلاف آنچه برخی به آن نسبت داده‌اند، انقلابی از سر ناآگاهی و جهل و «دانستن آنچه نمی‌خواهند و ندانستن آنچه می‌خواهند» نبود. این درست است که در هر انقلابی، سویه‌های سلبی همواره قوی‌تر از سویه‌های ایجابی آن است اما انقلابی که بسیاری آن را مردمی‌ترین انقلاب قرن می‌شناسند، اجماعی تقریبا کامل و بی‌نظیر از توده‌های مختلف مردم و همراهی روشنفکران را پشت سر خود داشت و در نتیجه کم‌ترین خشونت و هزینه‌های جانی را نسبت به اتفاقات مشابه در دنیا تجربه کرد.

بیانیه حزب اتحاد ملت تاکید دارد: چنین انقلابی با توجه به عقبه تاریخی آن که دست‌کم به مشروطه بازمی‌گشت، نمی‌توانست بدون چشم‌انداز و تصویری روشن از خواسته‌های ملی خود باشد. این انقلاب، یک حرکت دفعی و کور نبود بلکه در ادامه راهی شکل گرفت که از زمان مشروطه، مردم ایران برای آرمان‌هایی چون عدالت، آزادی، استقلال، حاکمیت قانون، مقید و پاسخ‌گو کردن قدرت، نفی استبداد و تبعیض آغاز کرده بودند و در این مسیر نهایتا به گزینه انقلاب در برابر سلطنت موروثی و استبدادی رسیدند و ساخت جمهوری را با محتوایی معنوی و دینی برای حاکمیت خود برگزیدند.

در این بیانیه آمده است: این انقلاب مستظهر به گفتمانی نه فقط سلبی که ایجابی بود که طی سال‌ها به آهستگی نضج گرفت و بی‌تردید تبلور دقیق و تجمیع شده آن در نوفل لوشاتو و توسط رهبری بلامنازع و مورد وفاق آن، امام خمینی صورت گرفت. در این گفتمان، آزادی‌های سیاسی به عنوان مقدمه‌ای برای سایر آزادی‌های اجتماعی و فرهنگی در شکل کمال یافته آن تضمین شد. 

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی اعلام کرد: عدالت و رفع تبعیض به عنوان هدفی ویژه آمد، بر عنصر استقلال تاکید شد و نهایتا همه این‌ها در قالب جمهوری اسلامی وعده داده شد. جمهوری که در گفتمان نوفل لوشاتو مثل سایر جمهوری‌ها عنوان شد، «جمهوری به معنای اینکه متکی به آرای اکثریت است.» امام به صراحت گفتند که «با قیام انقلابی ملت شاه خواهد رفت و حکومت دموکراسی و جمهوری اسلامی برقرار می شود.» 

این بیانیه تصریح دارد: آنچه از گفتمان انقلاب گفته شد، به معنای صلب بودن آن و ندیدن بسترهای اجتماعی سیاسی آن زمان و تجربه زیسته‌ی عمومی جامعه ایرانی تا سال 1357 نیست. موضوعی که فهم عمومی از برخی مفاهیم چون استقلال، آزادی و عدالت و جمهوریت و اولویت‌بندی آن‌ها را متاثر می‌کند. در آن زمان، استقلال معنای ساده‌تری از امروز داشت. حکومتی که علیه آن قیام شد، حکومتی بود که خود بر اساس اراده خارجی متولد شده بود، شاه با اراده خارجی، رویکرد و نظر خارجی و مشخصا آمریکا مواضع خود را تنظیم می‌کرد. 

حزب اتحاد ملت اعلام کرد: انقلاب با شعار استقلال به نفی این وابستگی پرداخت. اما امروز تجارب دیگری از تضعیف استقلال کشورها پیش روی ماست که می‌تواند نه لزوما توسط یک ابرقدرت که حتی توسط کشورها و نیروهایی متوسط‌الحال اما فرصت‌طلب رخ دهد که مترصد تحمیل خواسته‌های خود بر بستر شکاف‌های یک دولت با ملت خود و با قدرت‌های برتر جهانی باشد. امروز در فهم نوین از استقلال، خوداتکایی مبتنی بر تعامل مثبت با جهان امکان تحقق بیشتری دارد تا خودکفایی مبتنی بر تقابل با قدرت‌ها. 

این بیانیه ادامه می دهد: خواست تداوم جمهوری اسلامی قدرتمند در ایران، بیش از هر چیزی بر زمینه‌های پیدایش آن استوار است. به بیان روشن‌تر، همان طور که مردم و خواست ملت علت موجده انقلاب بود، امروز و فردا علت مبقیه نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. این در حالی است که متاسفانه گاه تفاسیری از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی شنیده می‌شود که این دو را در برابر یکدیگر دانسته و رای به جواز تحمیل اقتضایی خواست‌های نظام اسلامی بر اراده و خواست ملت دارد. نگاهی که هرچه باشد، نگاهی انقلابی در معنای پنجاه و هفتی آن نیست و چه بسا انقلابی علیه آن و نه در امتداد آرمان‌های آن نهضت ملی و دینی باشد.

حزب اتحاد ملت در این بیانیه اعلام داشت: بر اساس آنچه گفته شد، ما به عنوان حزبی اصلاح‌طلب و معتقد به انقلاب اسلامی، با تجدید بیعت با آرمان‌های بلند آن نهضت بزرگ مردمی و حق دانستن آن حرکت تاریخ‌ساز، تداوم راه تعالی‌بخش آن را پای‌بندی به اصول بدون تحریف آن و نوزایی دایمی و درونی در گفتمان و رفتار اجتماعی و حکومتی در چارچوب آن اصول بر محور روشن و گویایی به نام «حق حاکمیت ملت» می‌دانیم. 

این بیانیه با اشاره به نکته که ما بر این باوریم که ایرانیان ظرفیت‌های بسیاری برای داشتن کشوری آبادتر و جایگاهی رفیع‌تر در جهان دارند، می افزاید: مردم ما استحقاق حکومتی همه جانبه‌نگرتر، با برنامه‌تر، توانمندتر و دوراندیش‌تر دارند. قدرت جمهوری اسلامی ایران در پیوستگی عمیق‌تر با مردم و تامین زندگی، معیشت و آینده آنان تعریف می‌شود. مردم باید نظام را خدمتگزار خود ببینند و بدانند و نه حاکم بر مقدرات خود و این آرمان انقلاب و خواست مردم بوده است.

بیانیه حزب اتحاد ملت تصریح دارد: اعتماد متقابل مردم به نظام و نظام به مردم، رمز بسیج امکانات برای تامین فردای بهتر است. 

این بیانیه تاکید دارد: خیر نظام و مردم، حرکت در مسیری است که اعتماد و همگرایی و نهایتا رضایت عمومی، خروجی آن است. مادامی که نیروهای جامعه مشترکات خویش را نبینند و چنگ در اختلافات خود بزنند، ایران ما در چنبره تعارضات داخلی گرفتار خواهد ماند و این همه ممکن نیست مگر آنکه ارکان وحدت‌بخش جامعه ارتفاع بگیرند و خود را از گزند رقابت‌های جناحی برهانند. 

در پایان بیانیه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی منتشر شده، آمده است: دوست و‌دشمن خود را در میان مردم خویش تعریف نکنیم و همه را دوست خود و خود را وکیل و‌ ولی همه بدانیم. چنین چشم‌اندازی، تصویری منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی است و هر که در این مسیر باشد انقلابی در معنای پنجاه و هفتی آن است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی