تیتر امروز

جامعه و انتخابات؛ هشتم تیر ۱۴۰۳ متفاوت خواهد بود؟
دیدار بررسی می‌کند

جامعه و انتخابات؛ هشتم تیر ۱۴۰۳ متفاوت خواهد بود؟

حادثه‌ای که هفته گذشته برای مرحوم سید ابراهیم رئیسی رخ داد، زمان انتخابات ریاست جمهوری را تغییر داد و همه در تیر ۱۴۰۳ منتظر حضور فردی جدید هستند، دیدار در گزارش پیش‌رو به موضوع انتخابات از نگاه...
کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با سخنگوی پیشین وزارت بهداشت:

کیانوش جهانپور:تداوم مهاجرت متخصصان، یعنی از بین رفتن ساختار نظام پزشکی/تولیدکنندگان داخلی سرخورده شدند/خبر جلوگیری از واردات واکسن کرونا کذب محض بود

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود به میزبان دکتر کیانوش جهانپور، سخنگوی پیشین وزارت بهداشت بود، او از هجمه‌های خبرهای فیک و فشار‌های زیاد در دوران کرونا گفت.
پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟
از چشم جهان (۱۵۲)

پس از درگذشت رئیسی چه خواهد شد؟

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران همراه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، در ۱۹ می‌در حادثه سقوط چرخ‌بال درگذشت. در این حادثه شش نفر دیگر نیز کشته شدند.

جعفرزاده: عده‌ای در مقابل اصلاح قانون اساسی گارد دارند

نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس، گفت: عزم جدی برای اصلاح قانون اساسی وجود ندارد و این موضوع بیشتر در حد حرف و تئوری است. احساس می‌کنم ترس و خوفی برای اصلاح قانون اساسی وجود دارد. به لطف خدا ما وارد چهلمین سال انقلاب شدیم و نباید از اصلاح و بازنگری در خودمان بترسیم. باید در قوانین‌مان مرتبط بازنگری کنیم و مواردی که اشکال دارد را اصلاح کنیم.

کد خبر: ۲۰۰۸۸
۱۵:۵۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - غلامعلی جعفرزاده، نماینده رشت و نایب رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به نیاز کشور به اصلاح قانون اساسی، گفت: باید با توجه به نیازهای اجتماعی هر یک دهه یا حداکثر هر دو دهه یکسری تغییراتی در قانون اساسی بدهیم.

او ادامه داد: گاردی در مقابل اصلاح قانون اساسی ایجاد شده است چون عمدتا توسط مخالفین شدید حاکمیت این موضوع مطرح می‌شد و احساس می شود هر کسی که می‌خواهد در خصوص تغییر قانون اساسی حرف بزند نیت سوء و نظر بد دارد در حالی که به این شکل نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما به عنوان دوستدار نظام و انقلاب احساس می‌کنیم در برخی از موارد که مصداق آن را نمی‌توانم بگویم یا نمی‌خواهم بگویم، می‌توان تغییر محسوس داد. بنده به شخصه با اصلاح مرتبط قانون اساسی مانند آنچه در فرانسه اتفاق افتاد و در دهه‌های اخیر بیش از ۱۰۰ بار قانون اساسیشان را تغییر دادند، مخالف هستم و این اتفاق نباید بیفتد.

جعفرزاده گفت: اگر اکثریت مطلق جامعه به این نتیجه رسیدند که در برخی موارد باید اصلاحاتی انجام شود باید این اتفاق بیفتد. به نظر می‌رسد در حال حاضر زمان آن است که در برخی از موارد بازنگری جدی در قانون اساسی داشته باشیم.

او در خصوص اینکه بازنگری قانون اساسی منجر به حل بحران‌های سیاسی و اجتماعی می‌شود، اظهار کرد: با بازنگری تند و تند که برخی کشورها انجام می‌دهند، موافق نیستیم و اینگونه نمی‌توان نتیجه صد درصدی گرفت. اما اینکه قانون اساسی را بدون تغییر بگذاریم هم خوب نیست. در برخی موارد احساس می‌شود که نیاز داریم قانون اساسی اصلاحات موردی پیدا کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عزم جدی برای اصلاح قانون اساسی وجود ندارد و این موضوع بیشتر در حد حرف و تئوری است.

او از تشکیل کارگروه مشترک مجمع، مجلس و شورای نگهبان برای اصلاح قانون اساسی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: احساس می‌کنم ترس و خوفی برای اصلاح قانون اساسی وجود دارد. به لطف خدا ما وارد چهلمین سال انقلاب شدیم نباید از اصلاح و بازنگری در خودمان بترسیم. باید در قوانینمان مرتبط بازنگری کنیم و مواردی که اشکال دارد را اصلاح کنیم.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی