تیتر امروز

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

سهراب مظاهری: بحران‌های سیاسی به فرهنگ و اقتصاد مردم گره خورده/ صدا و سیما رسالت خود را به درستی انجام نداد/ شبکه‌های اجتماعی پویش جامعه را متوقف می‌کند

جامعه پلاس عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که در این برنامه در گفت‌وگو با کارشناسان و صاحب نظران چالش‌ها و مشکلات حوزه‌های اجتماعی تحلیل و بررسی می‌شود. شما را به دیدن این سلسله برنامه‌ها...
از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب
همافر حقوقدان و سیاستمدار اقتصاد خوانده در تنگنای سی‌ام

از بدرقه تیمسار ربیعی و جهانبانی تا زورآزمایی با ژنرال‌های اصلاح‌طلب

در سی‌امین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان محمود علیزاده طباطبایی، حقوقدان و عضو شناخته‌شده حزب کارگزاران سازندگی بود و از روزهای قبل از انقلاب و ماجرای کودتای نوژه و نقش روس‌ها...
"دیدارنیوز" ادعای کریمی‌قدوسی در مورد فیلترینگ اینستاگرام را بررسی می کند؛

جعفرزاده: نقل و قول‌های کریمی قدوسی براساس توهم است

News Image Lead

تا به امروز از فیلتر چه موضوعی نتیجه گرفته‌ایم که از فیلترینگ اینستاگرام هم بخواهیم نتیجه بگیریم. آنچه وجود دارد این است که با ایجاد محدودیت‌ها، هیچ نتیجه‌ای برای کشور حاصل نمی‌شود و بر مشکلات کشور نیز افزوده می‌شود. همچنین بیش از پیش نارضایتی به وجود می‌آید.

کد خبر: ۱۹۷۲۶
۱۲:۳۵ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ جواد کریمی‌قدوسی در مصاحبه ای ادعا کرده بود فیلتراینستاگرام تصمیم حاکمیت است و بیان کرده بود: «وزیر ارتباطات به خود من گفت به‌زودی انجامش می‌دهد». همچنین وی درباره عملیاتی نشدن فیلتر اینستاگرام گفته بود: «روحانی نمی‌گذارد؛ زیرا رئیس‌جمهور و وزیرش در بحث فیلترینگ با هم اختلاف نظر دارند».

 

هنوز مشخص نیست بحث فیلترینگ اینستاگرام در دستور کدام نهاد کشور است؛ اما از صدا و سیما تا نمایندگان اصولگرایی همچون کریمی قدوسی، شروع به توجیه فیلترینگ کرده‌اند. آنگونه که معاون وزیر ارتباطات گفته است، هیچ دستور کاری از سوی نهادهای حاکمیتی به وزارت ارتباطات نرسیده اما عده‌ای به‌شدت دنبال فیلترکردن اینستاگرام هستند.

 

«غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی»، نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعاهای کریمی قدوسی به دیدارنیوز بیان داشت که تا امروز، تمام نقل و قول‌هایی که ایشان کرده‌اند براثر توهم بوده است.

جعفرزاده بیان کرد: « تا به امروز ما از فیلتر چه موضوعی نتیجه گرفته‌ایم که از فیلترینگ اینستاگرام هم بخواهیم نتیجه بگیریم. آنچه وجود دارد این است که با ایجاد محدودیت‌ها، هیچ نتیجه‌ای برای کشور حاصل نمی‌شود و بر مشکلات کشور نیز افزوده می‌شود. همچنین بیش از پیش نارضایتی به وجود می‌آید. من فکر می‌کنم ما ضعف خودمان را در این فضاها با ممنوع کردن برطرف می‌کنیم، در صورتی که می توانستیم برای این فضا راهکار داشته باشیم».

 

نماینده مردم رشت گفت: « ما با فیلتر تلگرام از تلگرام خارج شدیم. خود من هم به خاطر اینکه نگویند قانون شکن است خارج شدم. امروز ببینید چه اتفاقی افتاده است. دیگران ورود کرده‌اند و دست ما کوتاه شده است ولی دیگران در داخل این فضا هستند. این نشان می‌دهد که سیاست‌هایمان تا به حال سیاست‌های درست و صحیحی نبوده است».

 

جعفرزاده تصمیم فیلترینگ را مرتبط به دادستانی نمی‌داند. وی در این خصوص اظهار کرد: «امیدوارم که مسئولین در مورد فیلتر اینستاگرام، تصمیم درستی اتخاذ کنند. من فیلترینگ را مرتبط به دادستانی نمی دانم. خوب است آقایانی که در این جریان ورود می‌کنند مسئولیت‌های بعدی این رویکرد را هم بپذیرند. در حقیقت وقتی کاری انجام می‌دهند تبعاتی هم دارد و نارضایتی‌هایی که پیش می‌‌آید و ضررهایی که به کشور وارد می کند، همه را باهم بپذیرند».

 

وی در مورد مشکلاتی که فیلترینگ برای مردم ایجاد می‌کند، گفت: «از جمله این مشکلات، پناه بردن مردم به فضاهای دیگر و استفاده از فیلترشکن‌ها است که در بین کودکان و نوجوانان باب شده است و به همه چیز دسترسی دارند. مسئول این فجایع چه کسانی هستند؟ قطعاً کسانی که به این موضوعات دامن زده‌اند و فیلتر کرده‌اند».

 

جعفرزاده در مورد فیلترینگ اینستاگرام در چند ماه آینده گفت: «امیدوارم اینستاگرام به سمت فیلترینگ نرود. دادستانی یک قوه مستقل است و دادستان می‌تواند دستور و وعده رئیس جمهور را معطل نگه دارد؛ این موضوع از لحاظ حقوقی دچار اشکال است ولی در حال حاضر این کار، انجام می‌شود».

 

نماینده رشت در جواب این سوال که آیا فیلترینگ خواسته نظام است، بیان کرد: «فیلترها خواسته مردم نیست و نظام بدون مردم معنا ندارد. باید رای‌گیری و رفراندوم برگزارشود و نظر مردم، مد نظر قرار گیرد و بعد به فیلتر کردن دست زد».

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی