تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.

پورابراهیمی: ورود موضوعات جدید به تعهدات برجام پذیرفتنی نیست

یک عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: برای جمهوری اسلامی به اندازه سر سوزنی پذیرفتنی نیست موضوعات دیگری را به بهانه مسائل منطقه‌ای و … وارد تعهدت برجامی بکنند و صریح به آنها می‌گوییم و وزیر خارجه ما مکلف است با همین ادبیات با اروپایی‌ها صحبت کند.

کد خبر: ۱۹۵۱۲
۱۳:۱۳ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمدرضا پورابراهیمی درباره ساز و کار مالی جدید اروپا (SPV) اظهار کرد: ساز و کار مالی اروپا تاکنون نهایی نشده و اطلاعات خاصی به ما اعلام نشده است.

وی افزود: هرگونه اقدامی که اروپایی‌ها بخواهند در موضوعات مربوط به موشکی و سایر موارد انجام و موضوعات جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تعهدات برجام مطرح کنند، برای ما پذیرفتنی نیست.

پورابراهیمی تصریح کرد: اروپایی‌ها باید طبق آنچه که قول داده اند ابتدا به تعهدات خود در برجام عمل کرده و بعد اگر صحبتی دارند، مطرح کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آنچه ایران در بحث موشکی، پرتاب ماهواره به فضا و … انجام داده، همه براساس ضوابط و مقرراتی بوده که حقوق جمهوری اسلامی است و اصلاً به اروپا چه ارتباطی دارد که ما ماهواره به فضا می‌فرستیم و برای امنیت مرزها و دفاع از کشور و مردم خودمان امکانات و تجهیزات دفاعی داریم؟

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه اروپایی‌ها حق دخالت در کشوری را ندارند، اظهار کرد: اروپایی‌ها باید بدانند آنچه که با آنها صحبت شده، مفاد آن در برجام وجود دارد و همه تعهدات ما بر اساس اظهار نظر سازمان ملل و رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی اجرا شده و اگر به اندازه یک بند تعهد ایران روی زمین مانده، حاضر هستیم بپذیریم و اروپایی‌ها (طرف‌های ما) اعلام کنند.

پورابراهیمی تصریح کرد: بابت مواردی که در برجام بوده و امریکا با کمال وقاحت از آن خارج شده و اروپایی‌ها حاضر نیستند برای آن هزینه بدهند، طرح موضوعات جدید آدرس غلط دادن برای عدم ایفای تعهدات اروپاست.

وی بیان کرد: اروپایی‌ها به جای اینکه آدرس غلط بدهند و مباحث جدید مطرح کنند، اعلام کنند بابت تعهدات خود چه کاری انجام داده اند؟ ساز و کار مالی جدید که چند وقت مطرح می‌کنند به کجا رسیده و چند مجموعه اقتصادی ما توانسته از آن استفاده و نقل و انتقال مالی انجام شود؟

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اروپایی‌ها هر دم زمان اجرای بسته مالی جدید را به بعد موکول می‌کنند، در حالی که این ساز و کار و روش اجرای آن جزو تعهدات اروپا بوده و باید برادری خود را ثابت کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی