تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
اجرای برنامه پیشگیری از اعتیاد زنان در ۵۰۰ محله تهران

اجرای طرح «پارک» در ۵۰۰ محله پرخطر تهران

رئیس مرکز پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: برنامه پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان موسوم به «پازک» در 500 محله پرخطر از سه هزار محله پرخطر شناسایی شده در کشور اجرا می شود.

کد خبر: ۱۹۴۴۸
۱۵:۲۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوزـ رئیس مرکز پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: برنامه پیشگیری از اعتیاد زنان و کودکان موسوم به «پازک» در 500 محله پرخطر از سه هزار محله پرخطر شناسایی شده در کشور اجرا می شود.

فرید براتی سده در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه پیشگیری از سوءمصرف مواد در زنان و کودکان در محله های پرآسیب 15 استان منتخب از جمله استان های لرستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی اجرا خواهد شد.

وی، اعتبار درنظرگرفته شده برای اجرای این طرح را 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بخشی از این اعتبار را ستاد مبارزه با مواد مخدر و بخشی دیگر را سازمان بهزیستی تامین می کند.

براتی سده خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح، کارشناسان بهزیستی به سراغ خانواده افراد معتاد می روند و برای کودکان و زنان دوره های آموزشی پیشگیری از سوءمصرف مواد برگزار می کنند.

رئیس مرکز پیشگیری و اعتیاد سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: محله، منطقه ای است که هزار و 500 خانوار و حداکثر 15 هزار نفر جمعیت داشته باشد.

فاطمه عباسی معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور پیش از این از فعالیت 6 مرکز ویژه کودکان معتاد و مرکز اعتیاد مادر و کودک در کشور خبر داده و گفته بود: آمار اعتیاد زنان در همه جهان در حال افزایش است و این آمار در ایران نیز از این روند تبعیت می کند.
به گفته وی، 10 درصد از مجموع معتادان در ایران (2 میلیون و 808 هزار نفر) را زنان تشکیل می دهند.

براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، اکنون 2 میلیون و 808 هزار مصرف کننده موادمخدر در کشور وجود دارد که بالاترین مصرف مواد مخدر با بیش از 66 درصد مربوط به تریاک است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی