تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

میرتاج الدینی: می‌بینند دولت ناموفق است، صحبت از کاهش اختیارات جهانگیری می‌کنند

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون اسبق پارلمانی رئیس‌جمهوری با بیان اینکه رییس‌جمهور اصلاح‌طلبان را شریک خود در دولت می‌داند، گفت: اصلاح‌طلبان برای شانه خالی کردن از مسئولیت موضوع کاهش اختیارات جهانگیری را مطرح می‌کنند.

کد خبر: ۱۹۳۶۰
۱۲:۲۷ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، معاون اسبق پارلمانی رئیس‌جمهوری در مورد جایگاه نقش اسحاق جهانگیری در دولت دوازدهم بیان کرد: موضوع نقش و جایگاه اسحاق جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس جمهور را می توان از نظر حقوقی و سیاسی بررسی کرد؛ از نظر حقوقی همه اختیارات ریاست جمهوری در بخش های مختلف به نوعی در اختیار معاون اول هم هست.
 
وی افزود: بسیاری از جلسه های مهم، مانند ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را معاون اول اداره می کند، همچنین اگر رییس جمهور نباشد، جلسه دولت را معاون اول اداره می کند؛ به علاوه که مصوبات دولت توسط معاون اول ابلاغ می شود.
 
معاون اسبق پارلمانی رییس جمهور خاطر نشان کرد: همه بخشنامه های دولت را معاون اول ابلاغ می کند و ستاد اقتصاد مقاومتی در اختیار معاون اول است و در دولت دوازدهم هم چیزی از اختیارات آقای جهانگیری کم نشده است.
 
میرتاج الدینی با بیان اینکه اسحاق جهانگیری به عنوان ضربه گیر در انتخابات ریاست جمهوری برای حسن روحانی پا به میدان گذاشت، اظهار داشت: جهانگیری به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری شرکت و با تمام توان از عملکرد دولت دفاع کرد و برای آینده هم وعده داد.
 
وی با بیان اینکه باید از نظر سیاسی بررسی کرد که چرا موضوع کاهش اختیارات معاون را مطرح می کنند، گفت: می بینند که دولت ناموفق است و این دولت اصلاح طلب هاست. خود آقای روحانی بارها به این مسئله اذعان کرد و حتی در جلسه ای داخلی با حضور نمایندگان اعلام کرده بود که نه تنها اصلاح طلبان حامی ما هستند، بلکه شریک دولت هم هستند؛ این حرف حقی است که مطالب آن کمتر رسانه ای شد.
 
معاون اسبق پارلمانی دولت تصریح کرد: دولت هم اکنون در عرصه های داخلی و دیپلماسی خارجی ناموفق است و یک کارنامه قابل قبولی برای ارائه به مردم ندارد، برای همین اصلاح طلب ها می خواهند سفره خودشان را از دولت جدا کنند.
 
دولتی‌ها از مسئولیت آشفتگی ارز شانه خالی کردند
 
میرتاج الدینی همچنین گفت: در قضیه ارز ۴۲۰۰ تومانی هم آقای جهانگیری این را اعلام و این ارز به نام ارز جهانگیری معروف شد و روزنامه کارگزاران این مطلب را با عکس بزرگ جهانگیری کار کرد و اصلاح طلبان برنامه رسانه‌ای برای این موضوع ترتیب دادند و از آن به عنون ناجی اقتصاد کشور یاد کردند ولی پس از آنکه این طرح موفق نشد و مشکلات جدی برای کشور ایجاد شد، گفتند کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!
 
وی ادامه داد: در رابطه با ارز ۴۲۰۰ تومانی معروف به ارز جهانگیری، خود جهانگیری بعدها گفت که نظر دولت را گفته بودم و سیف هم بیان کرد که من تصمیم نگرفته بودم و دولت تصمیم گرفته بود و حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور اعلام کرد تنها مخالف این تصمیم روحانی بود.
 
معاون اسبق پارلمانی ریاست جمهوری تاکید کرد: وقتی مسائل را صادقانه و از باب خدمت به مردم بیان نمی کنند این اختلافات پیش می آید و به نظر من اختیارات جهانگیری از جهت معاون اولی کم نشده است.
 
اصلاح طلب‌ها پاسخگوی عملکرد دولت باشند
 
میرتاج الدینی تاکید کرد: آنطور که برخی از خبرهای داخلی می رسد، ممکن است در انتصاب برخی از مدیران، رئیس جمهور مستقیماً با رئیس دفتر خود تصمیم بگیرد ولی هم اکنون نیز جهانگیری در انتصاب ها پیشنهادهای خود را ارائه می دهد و افراد را انتخاب می کند و تاثیر گذار هست و تصمیم نهایی با مجموعه است.
 
وی تاکید کرد: مردم آگاه هستند و با این حرف ها نگاهشان نسبت به جریان های سیاسی تغییر نمی کند و اصلاح طلب ها باید خودشان را در عملکرد این دولت پاسخگو بدانند.
منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی