تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
گزارش "دیدارنیوز" از فعالیت‌های موسسه خیریه «کودکان فرشته اند»؛

کودکان فرشته اند!

«کودکان فرشته‌اند» نام موسسه خیریه‌ای است که  فعالیت خود را سال ۱۳۸۸ در زمینه کودکان آغاز کرده است. این موسسه که از سال ۹۵ ثبت ملی شد، هدف خود را شادی کودکان و خانواده بچه‌های مبتلا به سرطان و بیماری‌های صعب‌العلاج  و همچنین کمک مالی به آن‌ها برای درمان و تهیه دارو قرار داده است.

کد خبر: ۱۹۲۲۹
۱۷:۳۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوزـ «کودکان فرشته‌اند» نام موسسه خیریه ای است که فعالیت خود را سال ۱۳۸۸ در زمینه کودکان آغاز کرده است. این موسسه که از سال ۹۵ ثبت ملی شد، هدف معنوی خود را کمک به درمان کودکان بیمار بی بضاعت و شادی آن‌ها و خانواده هایشان قرار داده است. فعالیت‌های این خیریه شامل برگزاری جشن در مناسبت‌های مختلف و برگزاری تولد برای کودکان در بیمارستان، فراهم کردن شرایط تحصیل برای کودکان بیمار، تهیه دارو و فراهم کردن مایحتاج خانواده کودکان، بازسازی و تغییر دکور بیمارستان‌های کودکان، تهیه مسکن برای خانواده بیماران نیازمند و تجهیز بخش‌های بیمارستان‌ها می‌باشد.
 
به گزارش دیدارنیوز خدمات این موسسه به کودکان بیمار، به ویژه کودکان بیمار بی بضاعت و بد سرپرست و بی سرپرست زیر ۱۶ سال تعلق می‌گیرد. این موسسه خیریه، سه کمیته اصلی دارد که فعالیت‌های خیریه به تفکیک توسط این سه کمیته؛ مدیریت و انجام می‌شود: کمیته آموزش، اجرایی و بازسازی. کمیته آموزش در حال حاضر در سه بیمارستان رسول اکرم (ص)، بهرامی و سوانح سوختگی مشغول فعالیت است.
مهم‌ترین شکل فعالیت این کمیته در بیمارستان‌ها به این صورت است که اعضای گروه به دیدن کودکان بیمار رفته و اگر کودکان بستری شده در حال تحصیل باشند با آن‌ها درس خوانده و در روند آموزش، کمکشان می‌کنند، اما اگر سن آن‌ها زیر ۷ سال باشد برای این کودکان، موسیقی اجرا کرده و با آن‌ها بازی می‌کنند.

کمیته اجرایی هر هفته جمعه در بیمارستان بهرامی جشن برگزار می‌کند و همچنین در اعیاد و مناسبت‌های مختلف، در چند مرکز درمانی به صورت هم زمان برای کودکان، برنامه‌های شاد و مفرح اجرا می‌کند. به عنوان مثال موسسه کودکان فرشته اند به مناسبت شب یلدا در ۱۱ مرکز درمانی به صورت هم زمان برنامه اجرا کرد.

 
  کمیته بازسازی نیز مسئول تعمیر، رنگ آمیزی و بازسازی مراکز درمانی است. خیریه به صورت رایگان به کمک اعضای داوطلب، کار تعمیر و بازسازی مرکز مورد نظر را انجام می دهد.

کمیته‌های کوچک‌تر دیگر نیز در زیر مجموعه سه کمیته اصلی فعال هستند. به عنوان مثال کمیته بازار، بازارچه به نفع کودکان بیمار و با هدف تهیه دارو و جذب داوطلب، راه اندازی کرده و از مردم کمک جمع می کنند.
 
این موسسه خیریه هم اکنون در سه شهر تهران، همدان و ساری مشغول به کار است و در ارومیه، سنندج و تبریز نیز در حال راه اندازی است.
 
یکی از بخش‌های مهم موسسه خیریه کودکان فرشته اند، بخش داوطلبی آن است. در حال حاضر بیش از ۴۸۰ داوطلب که عمدتا دانشجو و شاغل هستند در کمیته‌های مختلف مشغول فعالیت اند. در واقع کلیه فعالیت‌های کمیته‌ها توسط داوطلبین انجام می‌شود. در بین داوطلبین، روانشناسان و پزشکانی هم وجود دارند که به ویژه به خانواده‌های کودکان بیمار مشاوره می‌دهند.

این موسسه، به مدت ۵ سال است که هر مهر ماه برای کودکان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان، لوازم التحریر تهیه می‌کند. اقدام مهمی که مقرر است در بهمن توسط موسسه انجام شود، برگزاری اردوی جهادی با حضور ۷۰ داوطلب جهاد گر به مقصد سیستان و بلوچستان و با هدف اجرای طرح‌های درمانی، آموزشی و تفریحی در روستا‌های این استان است.

 
کودکان فرشته اند!
 
 
 
 
کودکان فرشته اند!
 
 
کودکان فرشته اند!
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی