تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
"دیدارنیوز" به بررسی تعطیلی دولت آمریکا می‌پردازد؛

خانم‌ها و آقایان، آخرین رئیس‌جمهور!

محبوبیت ترامپ اکنون تا ۴۰ درصد در میان آمریکایی‌ها کاهش پیدا کرده است. حدود ۶۰ درصد آمریکایی‌ها با سیاست‌های ترامپ موافق نیستند. هیچ‌یک از چهار رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در دوسال نخست ریاست‌جمهوری خود تا این حد از محبوبیت‌شان کاسته نشده بود. بسیاری از آمریکایی‌ها از سیاست‌های ترامپ ناراضی هستند و به خاطر توییت‌ها و دروغ‌های او خجالت می‌کشند.

کد خبر: ۱۹۰۵۵
۱۴:۰۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ مسلم تهوری: هنگامی که رئیس‌جمهور به دوربین خیره می‌شود صدای مایکل مور را می‌شنویم که می‌گوید: «خانم‌ها و آقایان، آخرین رئیس جمهور آمریکا»؛ دونالد ترامپ یکی از پر سر و صداترین رئیس‌جمهور‌های تاریخ ایالات متحده است. نظر‌ها راجع به رئیس‌جمهور کاملا متفاوت است. همانند صفر و یک است؛ یا او را قبول دارند و یا خیر؛ حد وسط ندارد. موافقان وی که عمدتا از جمهوری خواهان هستند ترامپ را رئیس‌جمهوری عملگرا می‌دانند و معتقدند به اکثر وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل کرده است. مخالفان ترامپ یا همان طرفداران حزب دمکرات، ترامپ را باعث خجالت و سرافکندگی ایالات متحده می‌دانند.


محبوبیت ترامپ اکنون تا ۴۰ درصد در میان آمریکایی‌ها کاهش پیدا کرده است. حدود ۶۰ درصد آمریکایی‌ها با سیاست‌های ترامپ موافق نیستند. هیچ‌یک از چهار رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در دوسال نخست ریاست‌جمهوری خود تا این حد از محبوبیت‌شان کاسته نشده بود. بسیاری از آمریکایی‌ها از سیاست‌های ترامپ ناراضی هستند و به خاطر توییت‌ها و دروغ‌های او خجالت می‌کشند.


به نوشته «واشنگتن پست» ترامپ روزانه به‌طور متوسط ۱۵ بار دروغ می‌گوید. با این همه باید گفت که هنوز از هر سه شهروند آمریکایی؛ یک نفر و از هر ۱۰ جمهوری‌خواه؛ هشت نفر با سیاست‌های ترامپ موافقند. این موضوع هم فقط یک دلیل دارد: رونق اقتصادی.


دونالد ترامپ معتقد است: اقتصاد در یکی از بهترین حالت‌های تاریخمان قرار دارد، نرخ بیکاری به پایین‌ترین حد در ۵۰ سال گذشته رسیده و بازار سهام، آماده رکوردزنی مجدد است.
 
به گزارش دویچه وله، هنگامی که خبرنگاران شبکه «سی. بی. اس» از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پرسیدند که او دوره دو ساله اول ریاست‌جمهوری خود را چگونه ارزیابی می‌کند، ترامپ که به نارسیسیسم یا اختلال خودشیفتگی دچار است، پاسخ داد که دو سال اول دوره ریاست‌جمهوری او عالی بوده و او در ظرف دو سال، بیش از تقریبا همه روسای جمهوری پیشین در تاریخ آمریکا دستاورد داشته است. او همچنین گفته است که به دوره دو ساله ریاست‌جمهوری خود نمره بیست و حتی بهتر از آن می‌دهد.


برای یک دستمال قیصریه‌ای را آتش می‌زند
دونالد ترامپ به بسیاری از وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل کرده و دیوار حائل بین آمریکا و مکزیک، یکی دیگر از وعده‌های انتخاباتی‌اش بود. وی برای عملی کردن خواسته خود از کنگره درخواست ۵.۷ میلیارد دلار کرده، خواسته‌ای که با مخالفت نمایندگان دمکرات کنگره مواجه شده است.


رایزنی‌های دولت ترامپ با کنگره بر سر بودجه درخواستی، به نتیجه نرسید. شخصیت دونالد ترامپ به گونه‌ای است که به هیچ عنوان اهل مدارا و تعامل نیست. او درخواست می‌کند، درخواستی که بیشتر شبیه امر است و باید اجرایی شود. اگر متوجه شود بنا نیست به خواسته‌اش توجهی درخور شود بلافاصله برگ دیگری رو می‌کند تا مخالفان را مجبور به پذیرش کند؛ حتی اگر آن برگ، تعطیلی دولت باشد.


حدود یک ماه پیش ترامپ فعالیت بخش‌هایی از سازمان‌های دولتی آمریکا را متوقف کرد و این سازمان‌ها می‌بایست با حداقل نیروی ممکن به فعالیت خود ادامه دهند و مدعی شد بودجه لازم برای فعالیت آنها از جانب کنگره تامین نمی‌شود.


با این تعطیلی، کارکنان وزارتخانه‌های امنیت داخلی، دادگستری، امورخارجه، کشور، کشاورزی، مسکن و ادارات دولتی به مرخصی اجباری فرستاده شده و فعلا به آنها حقوقی پرداخت نمی‌شود.

 

خانم‌ها و آقایان، آخرین رئیس‌جمهور!

 

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به پرداخت نشدن حقوق ۸۰۰ هزار کارمند فدرال، گفت: «به تعطیلی کشیده شدن دولت ترامپ به مردان و زنانی که امنیت آمریکا را حفظ می‌کنند، صدمه می‌زند».


چاک شومر رهبر اقلیت دمکرات سنا نیز تاکید کرد: «هیچ دموکراتی نمی‌خواهد شاهد به تعطیلی کشیده شدن دولت به وسیله ترامپ باشد. همه ما تلاش می‌کنیم جلوی این کار گرفته شود. با این حال به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور از این کار لذت می‌برد. به نظر می‌رسد ترامپ اعتقاد دارد این کار باعث می‌شود پایگاهش محکم‌تر شود. مشکل اینجاست که پایگاه وی، از کمتر از یک چهارم آمریکایی‌ها تشکیل می‌شود. آقای رئیس‌جمهور! رئیس‌جمهور ترامپ! نمی‌توانید ماه‌ها اظهارات ثبت شده خود روی ویدئو‌ها را که گفته‌اید می‌خواهید دولت تعطیل شود، پاک کنید. شما خواهان این تعطیلی شده‌اید و مسئولیت آن نیز به پای خودتان است».


خبرگزاری اسپوتنیک در مطلبی به بررسی موضوع تعطیلی دولت فدرال آمریکا پرداخت. اسپوتنیک در ابتدا نوشت: «در حالی‌که تعطیلی دولت آمریکا وارد سومین هفته خود شده است، هیچ نشانه‌ای از پایان آن مشاهده نمی‌شود. جلسه روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با سران دموکرات کنگره نیز بدون دستیابی به توافق به پایان رسید».


چاک شومر پس از دیدار با ترامپ به همراه پلوسی، به خبرنگاران گفت: «ترامپ از پلوسی پرسید: ”آیا با دیوار من موافقت خواهید کرد؟ “ او پاسخ داد خیر. بعد او از جایش بلند شد و گفت: ”پس ما چیزی برای تبادل نظر نداریم“ و جلسه را ترک کرد. بار دیگر ما شاهد عصبانیت کودکانه وی بودیم. چون نتوانست آنچه را که می‌خواست به دست آورد و جلسه را ترک کرد. من از او خواستم که به تعطیلی دولت پایان دهد، چرا که فردا افراد زیادی در پرداخت اقساط وام و قبوض خود و کنار آمدن با اوضاع با توجه به دریافت نکردن دستمزد، دچار مشکل خواهند شد. من به او گفتم: ”چرا این کار را نمی‌کنید. ما به گفتگو ادامه خواهیم داد. ما حاضر به تبادل نظر درباره همه چیز هستیم. “ او گفت: ” اگر به تعطیلی دولت پایان دهم، شما کاری را که می‌خواهم انجام نخواهید داد. “ این ظالمانه است و استفاده از میلیون‌ها مردم بیگناه به عنوان گروگان است. این اشتباه است. چند دقیقه بعد، او روی میز کوبید و زمانی که پلوسی گفت: با تخصیص بودجه برای دیوار موافق نیست، جلسه را ترک کرد و گفت: ما چیزی برای تبادل نظر نداریم».


نانسی پلوسی نیز به خبرنگاران گفت: «او فکر می‌کند شاید همانطور که از پدرشان پول بیشتری می‌خواستند، از کنگره هم می‌توانند تقاضای پول بیشتری کنند، اما نمی‌توانند».


 وی با اشاره به تبعات فرعی تعطیلی دولت گفت: «وقتی درکی از ناامنی مالی نداشته باشید، سیاستی در پیش می‌گیرید و با افتخار به آن می‌گویید می‌خواهید دولت را ماه‌ها یا سال‌ها تعطیل نگه دارید، مگر اینکه دیگران کاملاً با موضع شما موافقت کنند».


دونالد ترامپ دیدارش با دو نماینده ارشد حزب دموکرات در کنگره آمریکا برای پایان دادن به اختلافات و بازگشایی دولت فدرال را «اتلاف وقت» توصیف کرد. وی بعد از دیدار با نانسی پلوسی و چاک شومر در توئیتر نوشت: «همین الان از جلسه با چاک و نانسی خارج شدم. تماماً اتلاف وقت بود. پرسیدم اگر فوراً در کار‌ها گشایش ایجاد کنم ظرف ۳۰ روز آینده چه اتفاقی می‌افتد؟ با امنیت مرزی که لازمه آن احداث دیوار یا یک مانع فولادی است موافقت می‌کنید؟ نانسی گفت: نه. گفتم خداحافظ، هیچ چیز دیگری هم کارساز نخواهد بود».


ترامپ برای به کرسی نشاندن خواسته خود حتی اجازه نداد نانسی پلوسی از هواپیمای نظامی برای سفر هیات کنگره به بلژیک و افغانستان که شامل بازدید از نیرو‌های مستقر در یک منطقه جنگی هم می‌شد، استفاده کند. رئیس‌جمهوری آمریکا در نامه‌ای نوشت که پلوسی می‌تواند از حق سفر با هواپیما‌های عادی استفاده کند، اما بهتر است که او در واشنگتن بماند و با او درباره تعطیلی دولت آمریکا که در بیست و هشتمین روز است، مذاکره کند. این نامه، اولین واکنش ترامپ به پیشنهاد پلوسی برای به تعویق انداختن نطق سالانه بود.
 
خانم پتی موری، سناتور دمکرات آمریکایی که سابقا معلم بود به نیویورک تایمز گفت: نکته اداره یک کلاس درس این است که اجازه ندهید وضع غریب و مضحک یک قلدر به مابقی دانش‌آموزان سرایت کند.

سناتور موری می‌گوید: تجربه حکم می‌کند، پیش از آنکه شما چیزی به آنها ارائه کنید، باید اجازه دهید که آنها آرام شوند و با آرامش، به سوی شما بازگردند. زمانی‌که آن‌ها در حال فریاد و جیغ کشیدن هستند که شما نباید کوکی و آب‌نبات دستشان بدهید، چون آن وقت باید تا ۱۸ سالگی این کار را انجام دهید.

 

گرچه این دموکرات اهل ایالت واشنگتن در سخنانش نامی از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نبرد، اما سخن او پس از آن مطرح شد که ترامپ سفر برنامه‌ریزی شده نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به چند کشور خارجی را لغو کرد.
 
استیضاح آقای رئیس‌جمهور

از روز‌های اولی که دونالد ترامپ به کاخ سفید راه یافت بسیاری پیش‌بینی می‌کردند وی قادر نیست تا پایان مدت ریاست‌جمهوری، شخص اول آمریکا باشد و همواره منتظر استیضاح پرزیدنت از سوی مجلس نمایندگان هستند. امری که البته محتمل است و هیچ بعید نیست که همانند اندرو جانسون و بیل کلینتون کارش به استیضاح بکشد.

 

البته بعید است سرانجام ریچارد نیکسون در انتظار دونالد ترامپ باشد و نمی‌توان انتظار داشت وی نیز قبل از برگزاری جلسه استیضاح، استعفا بدهد و کاخ سفید را ترک کند.


دمکرات‌ها به گزارش رابرت مولرـ بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکاـ و همچنین پرونده‌های دیگر ترامپ واکنش نشان خواهند داد. آنها می‌توانند برای استیضاح و طرح عدم کفایت ترامپ اقدام کنند. هر چند چنانچه استیضاح ترامپ در کنگره کلید بخورد قطعا مجلس سنا در برابر رأی عدم کفایت وی مقاومت جدی خواهد کرد و به احتمال قوی، وی تا پایان دوره ریاست جمهوری در کاخ سفید باقی خواهد ماند. با این اوصاف، یک چیز مشخص است و آن اینکه دوره سختی برای ترامپ در نیمه دوم دوره ریاست جمهوری‌اش آغاز شده است.


نتایج یک نظرسنجی نشان داد، حدود نیمی از آمریکایی‌ها خواستار استیضاح رئیس‌جمهوری کشورشان هستند. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی «پابلیک پالیسی» نشان می‌دهد، ۴۸ درصد آمریکایی‌ها معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کشورشان باید استیضاح شود. بر اساس نتایج این نظرسنجی، همچنین ۴۱ درصد شرکت‌کنندگان با موضوع استیضاح ترامپ مخالف هستند. نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، به اعتقاد ۴۳ درصد از آمریکایی‌ها ترامپ دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری خود را به پایان خواهد رساند و این در حالی است که ۴۵ درصد از شرکت‌کنندگان گفته‌اند فکر نمی‌کنند که ترامپ بتواند دوره چهار ساله ریاست‌جمهوری خود را به پایان برساند.


چنانچه دونالد ترامپ تا پایان دوره در مسند ریاست جمهوری ایالات متحده باقی بماند، آیا مردم آمریکا بار دیگر به مردی که معتقد است اگر استیضاح‌اش کنند بورس سقوط خواهد کرد و روند شکوفایی اقتصادی آمریکا متوقف خواهد شد رأی خواهند داد؟ رئیس‌جمهور به دوربین خیره می‌شود صدای مایکل مور را می‌شنویم که می‌گوید: «خانم‌ها و آقایان، آخرین رئیس جمهور آمریکا».
 
 
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی