تیتر امروز

صادق زیباکلام: ازغندی، روایت خاص خودش را از تاریخ معاصر ایران داشت
دیدار از آیین نکوداشت زنده یاد علیرضا ازغندی گزارش می‌دهد

صادق زیباکلام: ازغندی، روایت خاص خودش را از تاریخ معاصر ایران داشت

آیین نکوداشت زنده یاد علیرضا ازغندی، استاد جامعه شناسی سیاسی، عضو قدیمی هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه علوم تحقیقات در خانه اندیشمندان علوم انسانی...
بیژن عبدالکریمی، دبیر علمی همایش: استقبال صورت گرفته از این همایش، بسیار بیش از انتظار ما بود/ دعوت جامعه و بسیاری از روشنفکران به بازاندیشی در امر و هویت ملی، گام مثبتی در این نشست بود/ عدم توجه به امر ملی، امنیت ملی و امنیت ژئوپولیتیک ایران را به خطر می‌اندازد
همایش «شریعتی و امر ملی» با همراهی هزاران نفر از مردم به صورت مجازی برگزار شد

بیژن عبدالکریمی، دبیر علمی همایش: استقبال صورت گرفته از این همایش، بسیار بیش از انتظار ما بود/ دعوت جامعه و بسیاری از روشنفکران به بازاندیشی در امر و هویت ملی، گام مثبتی در این نشست بود/ عدم توجه به امر ملی، امنیت ملی و امنیت ژئوپولیتیک ایران را به خطر می‌اندازد

همایش «شریعتی و امر ملی» با حضور و همراهی هزاران نفر از کاربران ایرانی و با سخنرانی اساتید برجسته دانشگاه و صاحبنظران به مدت سه شب و در قالب سه پنل در کلاب هاوس برگزار شد.
فیروزه صابر: همه باید «نه به جنگ» را فریاد بزنند/نگاه کلان نهادهای مدنی به موضوعات در هم تنیده سیاسی اجتماعی/ جنگ در ضدیت کامل با زندگی است
گفت و گوی دیدار با یک فعال مدنی و اجتماعی

فیروزه صابر: همه باید «نه به جنگ» را فریاد بزنند/نگاه کلان نهادهای مدنی به موضوعات در هم تنیده سیاسی اجتماعی/ جنگ در ضدیت کامل با زندگی است

صدور بیانه مشترک بین تشکل‌ها و نهاد‌های مدنی اجتماعی با پرداختن به موضوع جنگ و نگاه ویژه به موضوع ضدیت جنگ با زندگی در این بیانه، بهانه گفت‌و‌گو با فیروزه صابر فعال مدنی شد.

کسی صدای این رانندگان را می‌شنود؟

با وجود رشد چشمگیر پلتفرم‌های حمل‌ونقل اینترنتی، میلیون‌ها راننده همچنان بدون بیمه و قرارداد رسمی مشغول کارند؛ وضعیتی نگران‌کننده که سلامت، معیشت و امنیت خانواده‌های آنان را تهدید می‌کند.

کد خبر: ۱۸۷۴۰۶
۱۹:۲۹ - ۲۸ تير ۱۴۰۴

طبق برآوردها، بیش از ۴ میلیون نفر به‌صورت مستقیم در این حوزه فعالیت دارند؛ بسیاری از آنان روزمزد و فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند. نبود رابطه استخدامی رسمی با شرکت‌ها، باعث شده هیچ مسئولیتی متوجه پلتفرم‌ها نباشد.

در مواقعی مثل بیماری، تصادف یا بازنشستگی، این رانندگان بدون هیچ حمایت قانونی رها می‌شوند. نمایندگان صنفی می‌گویند در تصمیم‌گیری‌ها نادیده گرفته شده‌اند و حتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نامه نوشته‌اند.

 

وزارت کار و رفاه وعده تدوین آیین‌نامه‌ای برای بیمه این افراد را داده و سازمان تأمین‌اجتماعی هم بر لزوم اجرای آن تأکید کرده است. با این حال، مقاومت شرکت‌ها برای پرداخت حق بیمه، روند کار را با مشکل روبه‌رو کرده.

فعالان صنفی خواستار ورود جدی‌تر مجلس، قوه‌قضاییه و نهادهای ناظر هستند. به‌گفته آنان، بیمه‌نکردن رانندگان می‌تواند به بحرانی اجتماعی و اقتصادی تبدیل شود.

اما آیا شرکت‌های تاکسی اینترنتی بالاخره در این حوزه مسئولیت‌پذیر خواهند شد؟

ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۳۰ تير
امروز دوشنبه ۳۰ تير
امروز دوشنبه ۳۰ تير
امروز دوشنبه ۳۰ تير