تیتر امروز

پنجره ‎دیپلماسی در حال بسته‌شدن/ سردرگمی راهبردی، خطرناک‌تر از ماشه/ فرصت پزشکیان برای حذف نهاد‌های بی‌خاصیت 
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

پنجره ‎دیپلماسی در حال بسته‌شدن/ سردرگمی راهبردی، خطرناک‌تر از ماشه/ فرصت پزشکیان برای حذف نهاد‌های بی‌خاصیت 

این صد و هفدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: بابک زنجانی، نام بزرگی است که بسیاری افراد پشت او پنهان شده‌اند/ آینده ثابت خواهد کرد روس‌ها در جنگ دوازده روزه به اسرائیل کمک کردند/ واژه دشمن را از تندروها بگیرید، دچار لکنت خواهند شد/ کسانی که مردم را مشغول ناکجاآباد کردند، خودشان در سعادت‌آباد خانه می‌ساختند!
بایسته‌های تهران در عرصه سیاست داخلی و خارجی در دوره پساجنگ با رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه: بابک زنجانی، نام بزرگی است که بسیاری افراد پشت او پنهان شده‌اند/ آینده ثابت خواهد کرد روس‌ها در جنگ دوازده روزه به اسرائیل کمک کردند/ واژه دشمن را از تندروها بگیرید، دچار لکنت خواهند شد/ کسانی که مردم را مشغول ناکجاآباد کردند، خودشان در سعادت‌آباد خانه می‌ساختند!

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، تحلیلگر ارشد مسائل بین‌الملل، استاد دانشگاه و رئیس پیشین کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم، مهمان یکی دیگر از برنامه‌های «میدان پاستور» بود. دیدار در این برنامه با این استاد دانشگاه...
مهدی خورشیدی: ایران نیاز به یک دنگ شیائوپینگ دارد/ اقتصاد کشور با تغییر وزیر و رئیس جمهور درست نمی‌شود/ روحانی سایه جنگ را از سر مردم کم کرد
گفت‌وگوی دیدار در برنامه «تیتر» با یک جامعه شناس

مهدی خورشیدی: ایران نیاز به یک دنگ شیائوپینگ دارد/ اقتصاد کشور با تغییر وزیر و رئیس جمهور درست نمی‌شود/ روحانی سایه جنگ را از سر مردم کم کرد

«تیتر» در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان دکتر مهدی خورشیدی جامعه شناس و پژوهشگر حوزه توسعه بود؛ او در این گفت‌و‌گو تاکید کرد اگر همت مردم نبود امروز سعید جلیلی رئیس جمهور بود نه مسعود پزشکیان.

کسی صدای این رانندگان را می‌شنود؟

با وجود رشد چشمگیر پلتفرم‌های حمل‌ونقل اینترنتی، میلیون‌ها راننده همچنان بدون بیمه و قرارداد رسمی مشغول کارند؛ وضعیتی نگران‌کننده که سلامت، معیشت و امنیت خانواده‌های آنان را تهدید می‌کند.

کد خبر: ۱۸۷۴۰۶
۱۹:۲۹ - ۲۸ تير ۱۴۰۴

طبق برآوردها، بیش از ۴ میلیون نفر به‌صورت مستقیم در این حوزه فعالیت دارند؛ بسیاری از آنان روزمزد و فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند. نبود رابطه استخدامی رسمی با شرکت‌ها، باعث شده هیچ مسئولیتی متوجه پلتفرم‌ها نباشد.

در مواقعی مثل بیماری، تصادف یا بازنشستگی، این رانندگان بدون هیچ حمایت قانونی رها می‌شوند. نمایندگان صنفی می‌گویند در تصمیم‌گیری‌ها نادیده گرفته شده‌اند و حتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نامه نوشته‌اند.

 

وزارت کار و رفاه وعده تدوین آیین‌نامه‌ای برای بیمه این افراد را داده و سازمان تأمین‌اجتماعی هم بر لزوم اجرای آن تأکید کرده است. با این حال، مقاومت شرکت‌ها برای پرداخت حق بیمه، روند کار را با مشکل روبه‌رو کرده.

فعالان صنفی خواستار ورود جدی‌تر مجلس، قوه‌قضاییه و نهادهای ناظر هستند. به‌گفته آنان، بیمه‌نکردن رانندگان می‌تواند به بحرانی اجتماعی و اقتصادی تبدیل شود.

اما آیا شرکت‌های تاکسی اینترنتی بالاخره در این حوزه مسئولیت‌پذیر خواهند شد؟

ارسال نظرات
امروز جمعه ۲۸ شهريور
امروز جمعه ۲۸ شهريور
امروز جمعه ۲۸ شهريور
امروز جمعه ۲۸ شهريور