تیتر امروز

ایمن آبادی: هزینه کاغذ پاره بودن تحریم را حسین شریعتمداری نداد، مردم دادند/ شورای نگهبان نگفت چرا علی لاریجانی رد صلاحیت شد؟/ در اوضاع بد اقتصادی وزیر اقتصاد عوض می‌کنید؟
گفت‌وگوی دیدار در ویژه برنامه «میدان پاستور» با نماینده پیشین مجلس:

ایمن آبادی: هزینه کاغذ پاره بودن تحریم را حسین شریعتمداری نداد، مردم دادند/ شورای نگهبان نگفت چرا علی لاریجانی رد صلاحیت شد؟/ در اوضاع بد اقتصادی وزیر اقتصاد عوض می‌کنید؟

در دومین برنامه از ویژه برنامه «میدان پاستور» غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، فعال سیاسی و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی مهمان ما بود. او در این گفت‌وگو نقدهای جدی به دولت پزشکیان داشت.
مذاکره ایران و اروپا با طعم اولتیماتوم/ بدترین وضعیت آبی تهران در یک قرن اخیر/ گرانی و تورم؛ خط فقر ۵۰ میلیون تومان
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکره ایران و اروپا با طعم اولتیماتوم/ بدترین وضعیت آبی تهران در یک قرن اخیر/ گرانی و تورم؛ خط فقر ۵۰ میلیون تومان

این صد و دهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
صادق زیباکلام: ازغندی، روایت خاص خودش را از تاریخ معاصر ایران داشت
دیدار از آیین نکوداشت زنده یاد علیرضا ازغندی گزارش می‌دهد

صادق زیباکلام: ازغندی، روایت خاص خودش را از تاریخ معاصر ایران داشت

آیین نکوداشت زنده یاد علیرضا ازغندی، استاد جامعه شناسی سیاسی، عضو قدیمی هیأت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه علوم تحقیقات در خانه اندیشمندان علوم انسانی...

کسی صدای این رانندگان را می‌شنود؟

با وجود رشد چشمگیر پلتفرم‌های حمل‌ونقل اینترنتی، میلیون‌ها راننده همچنان بدون بیمه و قرارداد رسمی مشغول کارند؛ وضعیتی نگران‌کننده که سلامت، معیشت و امنیت خانواده‌های آنان را تهدید می‌کند.

کد خبر: ۱۸۷۴۰۶
۱۹:۲۹ - ۲۸ تير ۱۴۰۴

طبق برآوردها، بیش از ۴ میلیون نفر به‌صورت مستقیم در این حوزه فعالیت دارند؛ بسیاری از آنان روزمزد و فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند. نبود رابطه استخدامی رسمی با شرکت‌ها، باعث شده هیچ مسئولیتی متوجه پلتفرم‌ها نباشد.

در مواقعی مثل بیماری، تصادف یا بازنشستگی، این رانندگان بدون هیچ حمایت قانونی رها می‌شوند. نمایندگان صنفی می‌گویند در تصمیم‌گیری‌ها نادیده گرفته شده‌اند و حتی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نامه نوشته‌اند.

 

وزارت کار و رفاه وعده تدوین آیین‌نامه‌ای برای بیمه این افراد را داده و سازمان تأمین‌اجتماعی هم بر لزوم اجرای آن تأکید کرده است. با این حال، مقاومت شرکت‌ها برای پرداخت حق بیمه، روند کار را با مشکل روبه‌رو کرده.

فعالان صنفی خواستار ورود جدی‌تر مجلس، قوه‌قضاییه و نهادهای ناظر هستند. به‌گفته آنان، بیمه‌نکردن رانندگان می‌تواند به بحرانی اجتماعی و اقتصادی تبدیل شود.

اما آیا شرکت‌های تاکسی اینترنتی بالاخره در این حوزه مسئولیت‌پذیر خواهند شد؟

ارسال نظرات
امروز سه‌شنبه ۳۱ تير
امروز سه‌شنبه ۳۱ تير
امروز سه‌شنبه ۳۱ تير
امروز سه‌شنبه ۳۱ تير