تیتر امروز

سانحه هوایی ورزقان؛ وداع علم‌الهدی با پیکر شهید رئیسی/ اولین تصویر از پیکر خادم‌الرضا
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در آذربایجان شرقی

سانحه هوایی ورزقان؛ وداع علم‌الهدی با پیکر شهید رئیسی/ اولین تصویر از پیکر خادم‌الرضا

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با «کنعانی‌مقدم» واقعه شهادت رییس‌جمهوری و هیات همراه را بررسی می‌کند:

ابراهیم رئیسی تلاش می‌کرد دولتی فراجناحی باشد/امیرعبداللهیان «شهید قدس» است

یکی از سیاستمداران در گفت‌وگو با دیدار معتقد است که رییسی با جمع کردن منتقدان و موافقان زیر یک سقف تلاش می‌کرد فراجناحی باشد.
اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)
از چشم جهان (۱۵۰)

اندیشکده آمریکایی: برای شکست روسیه در جنگ اوکراین، باید نخست پنج مساله راهبردی را حل و فصل کرد(قسمت اول)

تازه‌ترین بسته حمایتی در حوزه امنیت ملی آمریکا در قبال اوکراین، که در آوریل امسال تصویب شد، به دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اجازه می‌دهد، برای ادامه حمایت از اوکراین علیه تجاوز روسیه، به تولید...

ادعای یک سایت سعودی درباره وجود طرح تروریستی علیه هیئت‌های عربی در بیروت

در پی بالا گرفتن اختلافات لیبی با لبنان بر سر اهانتی که به پرچم این کشور در آستانه نشست اقتصادی سران عرب شد یک سایت سعودی مدعی وجود تهدیدات تروریستی علیه هیئت‌های شرکت‌کننده در نشست اقتصادی بیروت شده است.

کد خبر: ۱۸۷۰۹
۰۹:۴۳ - ۲۶ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - منابع آگاه به پایگاه سعودی ایلاف مدعی شدند: طرف‌های اطلاعاتی منطقه‌ای به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق آمریکا به برخی کشورهای عربی اعلام کردند که برخی گروه‌ها قصد دارند با حملات تروریستی هیئت‌های عربی شرکت کننده در نشست اقتصادی بیروت را هدف قرار دهند. این منابع می‌گویند که دقت این اطلاعات تا حدی است که جزئیاتی درباره اسامی افرادی که این تهدیدات را مطرح کرده و اماکنی که مورد هدف قرار می‌گیرند و زمان عملیات نیز وجود دارد.

به ادعای این منابع، این اطلاعات دقیق باعث شده که عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر مشارکت خود را در این نشست که روزهای ۱۹ و ۲۰ ژانویه برگزار می‌شود، لغو کند.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا که به خاورمیانه سفر کرده بود مسؤولان برخی کشورها را از این اطلاعات آگاه کرد.

این منابع تاکید کردند: به احتمال خیلی زیاد مشارکت تمامی هیئت‌ها در نشست اقتصادی سران عرب در بیروت لغو شود، چرا که مسیر فرودگاه تا محل اقامت‌شان در بیروت و همچنین مکان برگزاری نشست و مسیرهای منتهی به آن امن نیست.

دیوید هیل، فرستاده آمریکا به لبنان به برخی طرف‌های لبنانی در خصوص خطراتی که نشست بیروت را تهدید می‌کند هشدار داده و از دستگاه‌های امنیتی لبنان خواسته هرچه سریع‌تر به بررسی این وضعیت بپردازد.

در این راستا یک مسؤول لبنانی گفت: این تهدیدات، تهدیدات جدیدی نیست و دستگاه امنیتی لبنان قادر به مقابله با آن است. بهتر است نشست اقتصادی سران عرب به وقت دیگری موکول شود و در حال حاضر در سایه دو دستگی جهان عرب در قبال مسائل مهم در بیروت برگزار نشود.

منابع آگاه می‌گویند که احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب ابراز امیدواری کرده که این نشست برگزار شود اما تاکید کرده که به شدت نگران تهدیدات امنیتی و احتمال عملیات تروریستی است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی