تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

محمد اسلامی: بحث سیاسی در وزارت راه و شهرسازی نداریم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمام وعده‌ها بر اساس محاسبات فنی و مهندسی باید به مردم داده شود و ما بحث سیاسی در این وزارتخانه نداریم، گفت:‌ عدم تعهد به وعده‌ها بزرگترین آفت در کشور محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۸۶۷۰
۱۳:۵۰ - ۲۵ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمد اسلامی صبح امروز در جلسه با مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران شهرهای جدید در استان‌های مختلف با موضوع برنامه تولید و عرضه مسکن اظهار داشت: از تمام مدیران در وزارت راه و شهرسازی درخواست دارم که قاطعانه کار مردم را انجام دهند.

وی افزود: بعضا خبرهایی می‌شنوم مبنی بر اینکه در شهرهای جدید مدیران در انجام کارها مصمم نیستند و دچار تردید شده‌اند که تصمیماتشان زیر سوال برود همین جا به تمام مدیران اعلام می‌کنم تردیدی در اجرای برنامه‌ها نداشته باشند چرا که درباره تمام وظایف و برنامه‌ها برنامه‌ای مصوبه وجود دارد و به طور صد در صدی هم مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه مدیران در اجرای پروژه‌ها کار را به اهلش بسپارند، ادامه داد: باید سلامت اداری در تمام پروژه‌ها حاکم باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه موضوع مهم در اجرای پروژه‌ها جذب اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران است، گفت: سازندگان زمانی در پروژه‌ها مشارکت خواهند داشت که مدیران به قول و فکر خود پایبند باشند.

و.ی تاکید کرد: موضوع دیگر پایبندی به وعده‌های مردمی است که باید در موعد مقرر اجرا شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عدم تعهد مدیران به وعده‌های خود آفت بسیار بزرگی است که می‌تواند به مردم آسیب برساند، اظهار داشت: اگر قولی می‌دهیم باید سنجیده باشد. در وزارت راه و شهرسازی بحث سیاسی نداریم و تمام وعده‌ها بر اساس محاسبات فنی و مهندسی است.

اسلامی با اشاره به جلسه با رئیس جمهوری درباره آغاز ساخت 400 هزار واحد مسکونی گفت: قرار بر این شد  از چهارصد هزار واحد، 200 هزار واحد در شهرهای جدید ساخته شود و ما باید این وعده را تا سال 99 محقق کنیم و در این راستا امسال ساخت 60 هزار واحد شروع می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این برنامه در شرایطی به اجرا می‌رسد که در بازار مسکن عرضه‌ای برای اقشار ضعیف نداشته‌ایم و توان خرید مردم هم کاهش پیدا کرده است بنابراین باید نسبت به الگوهای با قیمت‌های مناسب اقدام کنیم تا قشر کم‌درآمد و متوسط هم بتوانند مسکن مورد نظر خود را تهیه کنند.

اسلامی با بیان اینکه در توسعه شهرهای جدید بحث هویت بسیار اهمیت دارد، گفت: نباید کاستی شهرها به شهرهای جدید هم هجرت کند و باید بتوانیم کیفیت زندگی را در شهرهای جدید افزایش دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت سازنده نیست اما به نحوه ساخت و ساز نظارت می‌کند، گفت: باید تمام استانداردها رعایت شود و نظارت بر عهده دولت است.

وی افزود: در بحث شهرسازی شهر جدید بحث هویت‌بخشی محلی را باید احیا کنیم و نباید شهرهای خوابگاهی ساخته شوند و زندگی در این شهرها باید جریان داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت دسترسی و موضوعات تی او دی در شهرهای جدید گفت: شهرهای پرند، صدرا، بهارستان و هشتگرد در مباحث تی او دی‌ و دسترسی‌ها پیشتاز هستند و وظیفه ما این است که دسترسی به حمل و نقل عمومی را در شهرهای جدید افزایش دهیم تا جابجایی روان داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره همکاری دستگاه‌های خدمات رسان در اجرای پروژه‌ها اظهار داشت: تمام دستگاه‌های خدمات رسان موظف به اجرای خدمات خود هستند و اگر شخصی در این نهادها کار انجام ندهد باید به آن رسیدگی شود و گرنه تمام دستگاه‌ها در انجام این پروژه‌ها همکاری می‌کنند.
منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی