تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
هر فرد باید عضو یک خیریه یا سازمان مردم نهاد باشد

بدون سمن ها مهار آسیب ها دشوار است

مدیرکل بهزیستی استان فارس در زمینه ضرورت همکاری سازمان‌های مردم نهاد و خیریه ها بیان داشت: اگر این سازمان‌ها نباشند ساز و کارهای نظام برای از میان بردن آسیب های اجتماعی موفق نمی ‌شود و هر فرد در استان فارس باید عضو یکی از سمن ها یا خیریه‌ها باشد.

کد خبر: ۱۸۵۷۸
۱۵:۳۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۷
دیدارنیوزـ مدیرکل بهزیستی استان فارس در زمینه ضرورت همکاری سازمان‌های مردم نهاد و خیریه ها بیان داشت: اگر این سازمان‌ها نباشند ساز و کارهای نظام برای از میان بردن آسیب های اجتماعی موفق نمی ‌شود و هر فرد در استان فارس باید عضو یکی از سمن ها یا خیریه‌ها باشد.

به گزارش عصر تشکل، سیدمرتضی موسوی در نخستین جلسه هم اندیشی سازمان‌های دولتی، همیاران بهزیستی، مسئولیت اجتماعی (سهم) عنوان کرد:مسائل اجتماعی با توجه به ماهیتش نمی‌تواند تنها یک متولی داشته باشد و حتی دولت با ساز و کارهای گسترده اش نمی‌تواند در مواجهه با آسیب‌ها به تنهایی موفق باشد و به همیاری همه سازمان ها و زمانی طولانی برای رفع آن‌ها نیاز داریم.

وی اعلام کرد: هم‌اکنون 600 موسسه خیریه در فارس و 90 موسسه نیز در شهر شیراز فعالیت می‌کند و دیگر زمان آن رسیده که خیران نه براساس سنت دیرینه که براساس مسئولیت و نیاز اجتماعی فعالیت کنند.

موسوی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی همچون آموزش مهارت های زندگی،آموزش مهارت‌های فردی و آموزش پیش از ازدواج پنج تا ده سال آینده خود را نشان می‌دهد، ابراز داشت: نیازمند حرکتی مستمر با برنامه و بلندمدت هستیم؛ چراکه آسیب در یک مکان خاص شکل نمی‌گیرد و سیال است و برنامه ریزی ها باید همه لایه های اجتماعی و سطوح استانی را در برگیرد.

وی عنوان کرد: سازمان بهزیستی به مثابه دیدبانی اجتماعی که آینده نگری و آینده پژوهی را سرمشق قرار داده است، از دهه 70 مسائل را رصد کرده و هشدارهایی را براساس یافته‌های تحقیقی در دهه 80 درباره بروز آسیب‌های جدید اجتماعی داد.

بنابر گزارش ایرنا،مدیرکل بهزیستی فارس هدف از برگزاری این هم اندیشی را آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به دستگاهای مختلف و جلب توجه آنان به مسئولیت های اجتماعی عنوان کرد و افزود: هرکس موظف است در جایگاه شخصی و اداری به عنوان یک انسان احساس مسئولیت کند و در راستای سلامت استان، شهر و کشور گام بردارد.

مدیرکل بهزیستی فارس اضافه کرد: درحال حاضر نوعی بی انگیزگی در جامعه وجود دارد و دچار بیماری اجتماعی هستیم.
موسوی ادامه داد: استان فارس در حوزه آسیب‌ها جزو سه استان اول در کشور است به گونه ای که برخی معلولیت ها تا سه برابر بیشتر از میانگین کشوری در فارس دیده می‌شود.

وی با اشاره به مرگ زنی کارتن ‌خواب در ابتدای هفته گذشته و نیزمرگ یک کارتن خواب دیگر در شب گذشته در شیراز، عنوان کرد: هم کارتن خوابی که در خیابان فوت کرده است و هم نیازمند و هم معلول، همگی خلیفه الله هستند و چنین وضعی شایسته آنان نیست.
مدیرکل بهزیستی فارس ابراز داشت: برخی خیران تمایل دارند در اموری همچون مدرسه‌سازی، ساخت مسجد و درمانگاه شرکت کنند؛ اما امروز نیاز اساسی این شهر ساماندهی آسیب‌های اجتماعی است و باید نهضتی برای ساماندهی پول‌های سرگردان خیران در کشور راه‌اندازی شود. 
 
معتادان را با اتوبوس از استان‌های مجاور به شیراز می آورند

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز در این نشست عنوان کرد: مطلع شده‌ایم که از استان‌های مجاور معتادان را با اتوبوس به شیراز منتقل می‌کنند و به همین سبب شیراز با انباشتگی آسیب اجتماعی مواجه شده است که رفع آن در توان این شهر نیست.
یوسف آفرینی ابراز داشت: برای چنین شرایطی باید بودجه متفاوتی در نظر گرفته شود که از طریق بهزیستی با این حجم آسیب اجتماعی تامین نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کمپ ماده 16 (ترک اجباری اعتیاد) مردان در شیراز تنها برای 240 نفر بودجه دارد، گفت: این در حالی است که بیش از 1000 نفر معتاد متجاهر در خیابان‌ها دیده می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی شهرداری شیراز اضافه کرد: با توجه به وضعیت موجود باید مطالبه درخوری رخ دهد و تهران بودجه مناسبی را برای ساماندهی این وضعیت اختصاص دهد.

آفرینی با بیان اینکه شیراز بیشترین ظرفیت جذب گردشگر را در ایران دارد، گفت: این شهر آبروی ایران است اما به دلیل حضور معتادان متجاهر در بافت تاریخی، مجال لذت از توریست‌ها گرفته شده و احتمالا خاطره‌ای نامطلوب در ذهن آن‌ها برجای خواهد گذاشت. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی