
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که تا ۲۷ خرداد باید کار تصحیح برگهها به پایان برسد، گفت: هر استانی که تا این تاریخ کار را به اتمام برساند از تیم مدیریتی آن استان و یک معلم که بیشترین و با کیفیتترین تصحیح اوراق را انجام داده باشد به صورت ویژه تقدیر خواهیم کرد.
دیدارنیوز: وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد عالی آزمونها، گفت: تصحیح اوراق امتحانی باید با رعایت تمامی استانداردها صورت پذیرد.
علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه ستاد عالی آزمونها که با حضور معاونان، مدیران ستادی و استانی به صورت حضوری و برخط در سالن جلسات وزارتخانه برگزار شد، ضمن قدردانی از مدیران و کارشناسانی که با وجود مسایل و مشکلات پیش رو تلاش کردند تا فرآیند آزمونها به بهترین نحو برگزار شود، گفت: با وجود ۵۶۰۰ حوزه اجرایی در سراسر کشور با کمترین میزان مشکلات در اجرا و تصحیح اوراق امتحانی مواجه شدیم.
وی با اشاره به بی اخلاقیها و شایعات فضای مجازی مبنی بر انتشار سؤالات پیش از آزمونها، بیان کرد: به قطع و یقین اعلام میکنم برگه سؤالات پیش از شروع آزمون منتشر نشده است، البته مواردی هم وجود داشت ساعتی پس از شروع آزمون، سؤالات منتشر شد که این موضوع هم پیگیری و با متخلفان برخورد شد.
کاظمی تصریح کرد: انتشار سؤالات پس از آزمون به صحت و سلامت برگزاری امتحانات آسیبی وارد نکرده است.
وی با تأکید بر این که متخلفان از سوی حراست شناسایی شدند، گفت: از مدیران حراست خواستیم تا با معرفی متخلفان به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری، از آبروی آموزش و پرورش صیانت کنند.
کاظمی تأکید کرد: این افراد باید با دریافت احکام سنگین، مجازات شده و حتی به حالت تعلیق درآیند تا زین پس کسی به خودش اجازه ندهد که اعتماد به نظام تعلیم و تربیت را خدشهدار کند.
وی با اشاره به گزارش مدیران در خصوص آمار تصحیح اوراق بیان کرد: باید از همه ظرفیتها در این خصوص استفاده کرد تا ظرف روزهای جاری این کار به انجام برسد.
کاظمی بر تصحیح عادلانه و با دقت امتحانات تأکید کرد و گفت: مصححان باید با رعایت تمامی استانداردها کار تصحیح را انجام دهند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که تا ۲۷ خرداد باید کار تصحیح برگهها به پایان برسد، گفت: هر استانی که تا این تاریخ کار را به اتمام برساند از تیم مدیریتی آن استان و یک معلم که بیشترین و با کیفیتترین تصحیح اوراق را انجام داده باشد به صورت ویژه تقدیر خواهیم کرد.
وی پس از استماع گزارش مدیران استانهای برتر در تصحیح اوراق بیان کرد: ضرورت دارد که تجربیات استانهای برتر جهت بهبود عملکرد دیگر استانها تجربه گردانی و به اشتراک گذاشته شود.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، کاظمی افزود: گزارش استانهای موفق نشان میدهد ایجاد اتاق وضعیت، برگزاری جلسات مستمر، بازدید میدانی و ارتباط مؤثر با مدیران و معلمان از دلایل موفقیت استانها بوده است.