تیتر امروز

شادی برای «یلدا» با جیب خالی/ از شاهنامه خوانی و فال حافظ تا قصه حسین کرد شبستری
روایت دیدار از قدیمی‌ترین جشن ایران زمین در این روزها

شادی برای «یلدا» با جیب خالی/ از شاهنامه خوانی و فال حافظ تا قصه حسین کرد شبستری

هر سال وقتی آذر خانم (آذرماه) می‌خواهد رخت خود را جمع کند و برود یک اتفاقی می افتد که برای ایرانیان مقد است آن هم اجرای آیین شب چله یا همان یلداست اما این روزها همه می‌گویند چه یلدایی وقتی جیب...
اشرف بروجردی: قوانین حمایت از زنان روی کاغذ ماند/بدون حضور زنان توسعه‌ای در کشور اتفاق نمی‌افتد/ چرا در احزاب سیاسی زنان حضور کمتری دارند
بازخوانی یک گفت و گو

اشرف بروجردی: قوانین حمایت از زنان روی کاغذ ماند/بدون حضور زنان توسعه‌ای در کشور اتفاق نمی‌افتد/ چرا در احزاب سیاسی زنان حضور کمتری دارند

هشتم خرداد ۱۴۰۲ دیدارنیوز میزبان اشرف بروجردی اولین معاون زن دولت خاتمی بود. درگذشت او بهانه‌ای شد تا گفت‌وگوی پیشین را با ملاحظه اینکه حرف‌های او همچنان محل تامل است باز نشر کنیم.
محمود فتوحی: ایران امروز را، رسانه‌های داخلی و خارجی می‌سازند/ از دوره صفویه به بعد، وطن معنای ملک را پیدا کرد/ در ادبیات معاصر، مفهوم ایران تا حدودی ریزش پیدا کرد
گفت و گوی دیدار در برنامه «گپی نو» با پژوهشگر نام آشنای ادبیات فارسی:

محمود فتوحی: ایران امروز را، رسانه‌های داخلی و خارجی می‌سازند/ از دوره صفویه به بعد، وطن معنای ملک را پیدا کرد/ در ادبیات معاصر، مفهوم ایران تا حدودی ریزش پیدا کرد

در هفتمین برنامه از گپی‌نو، با محمود فتوحی، استاد و پژوهشگر نام‌آشنای ادبیات فارسی به گفت‌و‌گو پرداختیم و با او پیرامون مفهوم ایران در شعر فارسی خصوصا قصاید مدحی سخن گفتیم.

بطحائی: اصلاحات ساختاری وزارتخانه به تبع دستورات دولت انجام می‌شود

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش در مورد تغییرات اخیر این وزارتخانه گفت: وزارت آموزش و پرورش به تبع دستورات دولت، اصلاحات ساختاری داشته و الان در سطح ستادی است و سپس به حوزه استانی هم وارد خواهیم شد.

کد خبر: ۱۸۴۴۵
۱۳:۰۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سید محمد بطحائی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی افزود: اگر مهمترین ماموریت و تنها ماموریت آموزش و پرورش را فراهم کردن امکانات و شرایط برای یادگیری بچه ها تلقی کنیم، کارشناسان و مدیران سازمان پژوهش معماران این یادگیری هستند که فرایند آموزش و آنچه بچه ها باید بیاموزند و حجم و چگالی آنچه که در قالب برنامه‌ها در مدرسه به اجرا در می آید، را تعیین می‌کنند.

وی افزود: باید پرسید آیا آنچه بچه‌ها امروز در قالب برنامه‌های درسی می‌آموزند، نباید دستخوش تغییر شود؟ آیا حجم و چگالی محتوا باید همین باشد؟ روشی که در قالب برنامه‌ها باید اجرا شود، اینگونه باید باشد که الان هست؟.

بطحائی ادامه داد: در جلسه‌ای که با آقای تورانی داشتم، عنوان کردند که جامعه و افکار عمومی و ما در حوزه پژوهش در درجه اول و در حوزه برنامه ریزی آموزشی همواره به ذات و ماهیت مفاهیم بیش از آنچه در عمل اجرا می شود توجه می کنیم.

بطحائی با طرح این پرسش که «آیا امروز نیاز فرزندان و دانش‌آموزان و نوجوان همان نیاز ٢٠ سال پیش است؟» تصریح کرد: بخش عمده سبد یادگیری دانش‌آموزان از محتوایی پر شده که باید جایش را به مهارت‌های دیگر بدهد. بچه‌ها به نیازهای جدیدتری در زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارند که در سبد آموزشی آنها فضای کافی برایشان قرار نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به تحولات بسیار سریع حوزه اجتماعی کشور و همه جوامع به نظر می رسد باید با سرعت بیشتری برنامه درسی را با نیازها تطبیق دهیم، تصریح کرد: فرایند برنامه درسی ما کند است که بخشی از آن به جوهره این کار  بر می‌گردد.
وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: بچه هاچیزی را در مدرسه می‌آموزند که در بیرون مدرسه کمتر به آن نیاز دارند. بخشی از این آموزش باید جایش را به مهارت های جدید بدهد که در خانه و جامعه به آن نیاز دارند ولی ما جایی برایش در مدرسه قرار نداده‌ایم.

بطحائی در مورد تغییرات اخیر وزارتخانه نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش به تبع دستورات دولت اصلاحات ساختاری داشته؛ الان در سطح ستادی است و سپس به حوزه استانی هم وارد خواهیم شد. وظایف موازی بین واحدهای وزارتخانه باید کاهش یابد؛ عرض من معاونت‌های آموزشی است که در این معاونت‌ها و سازمان پژوهش وظایف موازی داریم که همین چالش و تعارض سازمانی را افزایش می دهد و باعث استهلاک انرژی سازمان می‌شود.

وی ادامه داد: پس یکی از اولین ماموریت‌های که آقای ذوعلم باید مورد عنایت قرار دهد این است که فعالیت‌هایی که الان به شکل موازی است را قیچی کند و تمرکز بر کنترل و تضمین کیفیت باشد.


ارسال نظرات
امروز دوشنبه ۰۱ دی
امروز دوشنبه ۰۱ دی
امروز دوشنبه ۰۱ دی
امروز دوشنبه ۰۱ دی