تیتر امروز

واکنش احتمالی اسرائیل به حملات موشکی ایران چه خواهد بود؟
از چشم جهان (۱۷۴)

واکنش احتمالی اسرائیل به حملات موشکی ایران چه خواهد بود؟

درپی حمله موشکی گسترده تهران به تل‌آویو، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل ادعا کرده که پاسخ به این حمله انجام خواهد شد اما مقامات ایران می‌گویند در صورت این اقدام، پاسخ شدیدتری در انتظار تل‌آویو...
بایدن: به ایران حمله نکنید، جبران می‌کنم/ قیمت سکه و دلار در سایه جنگ/ تظاهرات بازنشستگان در چند شهر
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

بایدن: به ایران حمله نکنید، جبران می‌کنم/ قیمت سکه و دلار در سایه جنگ/ تظاهرات بازنشستگان در چند شهر

این سی‌ و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
فاضل میبدی:ما جوانان را خسته کردیم/عزاداری جوانان نشانه دینداری آن‌ها نیست/ پاسخ به سوالات نسل
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک پژوهشگر دینی

فاضل میبدی:ما جوانان را خسته کردیم/عزاداری جوانان نشانه دینداری آن‌ها نیست/ پاسخ به سوالات نسل "زد" اگر قرار است حکومت را راضی کند،بی نتیجه است

دیدارنیوز در یکی دیگر از سری برنامه های جامعه پلاس با موضوع ارتباط نسل زد با دین به سراغ حجت الاسلام فاضل میبدی پژوهشگر دینی رفت. این گفت و گوی جذاب را ببیند.

بطحائی: اصلاحات ساختاری وزارتخانه به تبع دستورات دولت انجام می‌شود

News Image Lead

وزیر آموزش و پرورش در مورد تغییرات اخیر این وزارتخانه گفت: وزارت آموزش و پرورش به تبع دستورات دولت، اصلاحات ساختاری داشته و الان در سطح ستادی است و سپس به حوزه استانی هم وارد خواهیم شد.

کد خبر: ۱۸۴۴۵
۱۳:۰۵ - ۲۲ دی ۱۳۹۷
دیدارنیوز - سید محمد بطحائی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی افزود: اگر مهمترین ماموریت و تنها ماموریت آموزش و پرورش را فراهم کردن امکانات و شرایط برای یادگیری بچه ها تلقی کنیم، کارشناسان و مدیران سازمان پژوهش معماران این یادگیری هستند که فرایند آموزش و آنچه بچه ها باید بیاموزند و حجم و چگالی آنچه که در قالب برنامه‌ها در مدرسه به اجرا در می آید، را تعیین می‌کنند.

وی افزود: باید پرسید آیا آنچه بچه‌ها امروز در قالب برنامه‌های درسی می‌آموزند، نباید دستخوش تغییر شود؟ آیا حجم و چگالی محتوا باید همین باشد؟ روشی که در قالب برنامه‌ها باید اجرا شود، اینگونه باید باشد که الان هست؟.

بطحائی ادامه داد: در جلسه‌ای که با آقای تورانی داشتم، عنوان کردند که جامعه و افکار عمومی و ما در حوزه پژوهش در درجه اول و در حوزه برنامه ریزی آموزشی همواره به ذات و ماهیت مفاهیم بیش از آنچه در عمل اجرا می شود توجه می کنیم.

بطحائی با طرح این پرسش که «آیا امروز نیاز فرزندان و دانش‌آموزان و نوجوان همان نیاز ٢٠ سال پیش است؟» تصریح کرد: بخش عمده سبد یادگیری دانش‌آموزان از محتوایی پر شده که باید جایش را به مهارت‌های دیگر بدهد. بچه‌ها به نیازهای جدیدتری در زندگی فردی و اجتماعی نیاز دارند که در سبد آموزشی آنها فضای کافی برایشان قرار نداده‌ایم.

وی با بیان اینکه با توجه به تحولات بسیار سریع حوزه اجتماعی کشور و همه جوامع به نظر می رسد باید با سرعت بیشتری برنامه درسی را با نیازها تطبیق دهیم، تصریح کرد: فرایند برنامه درسی ما کند است که بخشی از آن به جوهره این کار  بر می‌گردد.
وزیر آموزش و پرورش توضیح داد: بچه هاچیزی را در مدرسه می‌آموزند که در بیرون مدرسه کمتر به آن نیاز دارند. بخشی از این آموزش باید جایش را به مهارت های جدید بدهد که در خانه و جامعه به آن نیاز دارند ولی ما جایی برایش در مدرسه قرار نداده‌ایم.

بطحائی در مورد تغییرات اخیر وزارتخانه نیز گفت: وزارت آموزش و پرورش به تبع دستورات دولت اصلاحات ساختاری داشته؛ الان در سطح ستادی است و سپس به حوزه استانی هم وارد خواهیم شد. وظایف موازی بین واحدهای وزارتخانه باید کاهش یابد؛ عرض من معاونت‌های آموزشی است که در این معاونت‌ها و سازمان پژوهش وظایف موازی داریم که همین چالش و تعارض سازمانی را افزایش می دهد و باعث استهلاک انرژی سازمان می‌شود.

وی ادامه داد: پس یکی از اولین ماموریت‌های که آقای ذوعلم باید مورد عنایت قرار دهد این است که فعالیت‌هایی که الان به شکل موازی است را قیچی کند و تمرکز بر کنترل و تضمین کیفیت باشد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی