تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

علی‌مراد اکبری: کشت برنج تنها در گیلان و مازندران

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: توجه به محدودیت منابع آبی کشور و خشکسالی های اخیر سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای کشت برنج و شالیزارهای کشور فقط استان‌های مازندران و گیلان است.

کد خبر: ۱۸۱۵
۱۰:۴۸ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیدارنیوز - «علی‌مراد اکبری»، با اشاره به این‌که به‌علت کاهش بارندگی‌ها، محدود شدن کشت آبی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: سیاست دولت مصرف بهینه آب در حوزه کشاورزی و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری و تمرکز کاشت برنج صرفاً در استان‌های گیلان و مازندران است.

وی به تغییر الگوی کشت به‌عنوان سیاست جدید وزارت جهاد کشاورزی یاد کرد که متناسب با شرایط اقلیم و تناسب اراضی این کار در دستور وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد و با پیگیری معاونت زراعت و کار مطالعاتی در آینده بسیار نزدیک یک الگوی کشت متناسب با سیاست‌های نظام، شرایط اقلیمی، تناسب اراضی و بهره‌وری خاک‌های کشور با رویکرد استفاده بهینه از منابع آبی کشور به مردم ارائه می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه تصریح کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی کشور و خشکسالی‌های اخیر سیاست وزارت جهاد کشاورزی برای کشت برنج و شالیزارهای کشور فقط استان‌های مازندران و گیلان است و هیچگونه برنامه‌ای در استان‌های دیگر کشور نخواهیم داشت و دولت نیز حمایت نخواهد کرد، چون منابع آبی مورد نیاز برای کشت برنج در سایر نقاط کشور محدود است و در دسترس نیست.

وی با اشاره به ظرفیت مطلوب استان‌های گیلان و مازندران در حوزه شالیزار و برنج کاری یادآور شد: این دو منطقه می‌توانند برنج مورد نیاز کشور را تأمین کنند، چون از ضریب خوداتکایی قابل قبولی برخوردار هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی