تیتر امروز

اسنپ‌بک؛ بازگشت تحریم‌ها یا بازگشت کابوس اقتصادی؟/ بلاتکلیفی طلاهای بابک زنجانی/ مهمترین دغدغه کارگران چیست؟
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

اسنپ‌بک؛ بازگشت تحریم‌ها یا بازگشت کابوس اقتصادی؟/ بلاتکلیفی طلاهای بابک زنجانی/ مهمترین دغدغه کارگران چیست؟

این بیست و چهارمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
خروج از NPT به نفع کیست؛ ایران یا اسرائیل؟/ مذاکره مستقیم با آمریکا تنها راه‌حل رفع تحریم؟/ دست ایران پر است، وضع بدتر نمی‌شود
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

خروج از NPT به نفع کیست؛ ایران یا اسرائیل؟/ مذاکره مستقیم با آمریکا تنها راه‌حل رفع تحریم؟/ دست ایران پر است، وضع بدتر نمی‌شود

این صد و سیزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
جواد امام: تندروها فکر می‌کنند با انداختن یک چفیه بر دوش خود، انقلابی می‌شوند/ نیروهای بازداشت شده به خاطر جاسوسی، اعضای جبهه اصلاحات بودند؟/ جواد لاریجانی به خاطر عدم صلاحیت امنیتی از دستگاه دیپلماسی اخراج شد/ برای صدا و سیما با تئوری آغل‌سازی و فحاشی به یک جریان سیاسی، هیچ شأنی باقی نمانده
بررسی بیانیه اخیر اصلاح‌طلبان، سرمایه‌های اجتماعی نادیده گرفته شده و جایگاه تندروها در گفت و گو با سخنگوی جبهه اصلاحات

جواد امام: تندروها فکر می‌کنند با انداختن یک چفیه بر دوش خود، انقلابی می‌شوند/ نیروهای بازداشت شده به خاطر جاسوسی، اعضای جبهه اصلاحات بودند؟/ جواد لاریجانی به خاطر عدم صلاحیت امنیتی از دستگاه دیپلماسی اخراج شد/ برای صدا و سیما با تئوری آغل‌سازی و فحاشی به یک جریان سیاسی، هیچ شأنی باقی نمانده

در یکی دیگر از سلسله برنامه‌های «میدان پاستور» میزبان جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران و دبیرکل مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب بودیم. او معتقد است که نیروهای امنیتی باید به خاطر غافلگیری در تجاوز...
رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران مطرح کرد

خاموشی بزرگراه‌ها، عامل تصادفات سنگین در پایتخت است

سرهنگ مصطفی زینی وند، رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد: قطعی برق چراغ راهنمایی تقاطعات و همچنین اعمال طرح خاموشی در معابر بزرگراهی در شب و ساعات تاریکی هوا، علاوه بر تشدید بی نظمی ترافیک، موجب افزایش تصاعدی آمار تصادفات و تشدید خسارات جانی و مالی وارده به حادثه دیدگان می‌شود.

کد خبر: ۱۷۷۰۲۲
۰۸:۲۲ - ۲۴ آذر ۱۴۰۳

خاموشی بزرگراه‌ها، عامل تصادفات سنگین در پایتخت است

دیدارنیوز: سرهنگ زینی وند رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن به موضوع وضعیت روشنایی بزرگراه‌ها موثر در تصادفات پایتخت پرداخت.

سرهنگ مصطفی زینی وند، رئیس اداره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: قطعی برق چراغ راهنمایی تقاطعات و همچنین اعمال طرح خاموشی در معابر بزرگراهی در شب و ساعات تاریکی هوا، علاوه بر تشدید بی نظمی ترافیک، موجب افزایش تصاعدی آمار تصادفات و تشدید خسارات جانی و مالی وارده به حادثه دیدگان می‌شود.

وی با اشاره به این مطلب که روشنایی معابر یکی از حقوق عامه است تصریح کرد: با توجه به اینکه برابر تحلیل‌های صورت گرفته، بزرگراه‌های شهر تهران ۶۱ % از تصادفات فوتی ۸ ماهه امسال این شهر را به خود اختصاص داده اند و ۵۷% از این تصادفات نیز در شب و ساعات تاریکی هوا بوقوع پیوسته است، لذا با در نظر گرفتن هزینه‌های اقتصادی هر متوفی سوانح رانندگی برای کشور (بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال)، تبعات و هزینه‌های کاهش ایمنی با اجرای طرح خاموشی معابر (جهت جبران ناترازی انرژی)، قابل توجه و تأمل می‌باشد و ضروریست مدیریت مصرف انرژی به روش‌های دیگری برنامه ریزی شود تا کمترین تبعات منفی را برای ایمنی تردد شهروندان در پی داشته باشد.

زینی وند گفت: از آنجاییکه قیمت گذاری و ایجاد محدودیت‌های مصرف، از جمله راهکار‌هایی است که به منظور جبران ناترازی انرژی وضع و اجرایی شده و طرح خاموشی و قطع برق معابر نیز از جمله این اقدامات می‌باشد، ولی بدلیل اینکه حجم بالایی از سفر‌های ساعات اوج ترافیک شامگاهی، سفر‌های بازگشت شهروندان به خانه بوده و بدلیل خستگی رانندگان، زمان عکس العمل طبیعی این طیف از کاربران ترافیک از ۰.۵ ثانیه به حدود ۲.۵ ثانیه افزایش می‌یابد، لذا اجرای طرح خاموشی معابر بزرگراهی سبب عدم رؤیت به موقع مخاطرات راه می‌شود و این طرح بسیار خطر آفرین است.

وی ادامه داد: بدون شک یکی از مهمترین عوامل ارائه سطح سرویس مطلوب و ایمن برای رانندگان، روشنایی معابر و آشکارسازی موانع متحرک از قبیل؛ "وسایل نقلیه عبوری و عابرین پیاده" و همچنین موانع ثابت خطر آفرین واقع در میانه و یا حاشیه راه‌ها از جمله؛ "پایه پل‌های عابر پیاده و یا پل‌های غیر همسطح، پایه تابلوها، تیر‌های برق، درختان و ... " می‌باشد تا رانندگان بتوانند در فاصله مناسب و بدون دریافت شوک ناشی از رؤیت دیرهنگام خطر، واکنش و عکس العمل مناسب را از خود نشان داده و بدون برهم زدن نظم ترافیک و ایجاد خطر برای خود و دیگران به مسیرشان ادامه دهند.

زینی وند گفت: علاوه بر اینکه با قطعی برق تقاطعات بخصوص در ساعات تاریکی هوا که موجب افزایش بی نظمی ترافیک و کاهش ایمنی تردد شهروندان خواهد شد بشدت مخالفیم، با اجرای طرح خاموشی معابر بزرگراهی هم به همان میزان مخالف هستیم و در پایان تاکید نمود معابر بزرگراهی، زیرساخت جابجایی سریع وسایل نقلیه بوده و می‌بایست در بالاترین سطح از تمهیدات ایمنی، به رانندگان ارائه سرویس نمایند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
امروز شنبه ۱۵ شهريور
امروز شنبه ۱۵ شهريور
امروز شنبه ۱۵ شهريور
امروز شنبه ۱۵ شهريور