تیتر امروز

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

استقبال ايران از مذاکره واقعی با آمریکا/ خط و نشان پزشکیان برای خودروسازان/ باید راهی برای مذاکره پیدا کرد

این صد و سی و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که امروز دوشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۴ با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند
در مناظره دو فعال سیاسی در دیدارنیوز مطرح شد

زیدآبادی: آنقدر بر سر مجلس فیلتر گذاشتند که امروز صدای رسایی‌ها و ثابتی‌ها را از آن می‌شنویم/ پشت شما، جمهوری اسلامی است!/ عبدالکریمی: پشت من، هیچکس نیست، خداست!/ ناتو، صهیونیست‌ها و رضا پهلوی، نمی‌توانند برای ما دموکراسی بیاورند

در ادامه سلسله مناظرات دیدارنیوز در خصوص مسائل روز کشور و منافع ملی، میزبان بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه دانشگاه و احمد زیدآبادی، روزنامه نگار و فعال سیاسی بودیم که در ادامه می‌‌خوانید.
سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود
گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین

سجاد عبدالله‌پور: اگر بپرسید علم بهتر است یا ثروت قطعا می‌گویم علم/ در کار روی اصول اخلاقی‌ا‌م پا نگذاشتم/ فکر می‌کردم در دبی برایم فرش قرمز پهن می‌کنند، اما اینطور نبود

دیدارنیوز در یکی از گفت‌و‌گو‌های ویژه خود به سراغ سجاد عبدالله‌پور، مهندس معمار و کارآفرین که این روز‌ها در دبی زندگی می‌کند، رفته و از او درباره لایه‌های پنهان و پیدا مهاجرت و کار کردن در یک...
سیدحسینی می‌گوید اگر این زنجیر باز شود، در بلندمدت به نفع اسنپ خواهد بود

مدیرعامل تپسی: انحصارطلبی در خون «اسنپ» است

مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی که این روزها به شدت از اسنپ انتقاد کرده و معتقد است این شرکت انحصارطلبی می‌کند، گفت: انحصار را باید در ذهن مشتری درست کرد نه با ایجاد محدودیت در عرضه. البته این رویه خاص سرویس غذا نیست؛ انحصارطلبی در DNA این مجموعه است. اگر اوضاع تغییر نکند، مردم تا ابد یک انتخاب برای غذا دارند و آن اسنپ است.

کد خبر: ۱۷۵۲۵۳
۲۱:۰۷ - ۱۹ آبان ۱۴۰۳

مدیرعامل تپسی: انحصارطلبی در خون «اسنپ» است

دیدارنیوز: سیدحسینی معتقد است رویه‌های ضدرقابتی و انحصار‌طلبی در DNA اسنپ و به «راکت‌اینترنت»، سهامدار اسنپ، برمی‌گردد.

«مصطفی سیدحسینی»، مدیرعامل تپسی، در گفتگوی زنده اینستاگرامی با «مانی قاسمی»، بنیان‌گذار دیجیاتو، به موضوع انحصارطلبی اسنپ در سرویس غذا و شکایت تپسی از این شرکت در شورای رقابت پرداخت.

سیدحسینی با بیان اینکه قرارداد‌های انحصاری اسنپ‌فود مانع رشد تپسی‌فود شده، توضیح داد: «اگر رستوران‌ها از قرارداد‌های انحصاری اسنپ رها نشوند، ممکن است منجر به شکست کسب‌وکار ما شود. محدودیت ایجادکردن در لایه عرضه مارکت‌پلیس امکان‌پذیری کل کسب‌وکار را زیر سؤال می‌برد.»

بنا به گفته سیدحسینی، قرارداد‌های اسنپ‌فود با رستوران‌ها به گونه‌ای تنظیم می‌شود که آن‌ها از همکاری با تپسی‌فود هراس دارند.

او گفت: «با رستوران‌های خوب اصلاً نتوانسته‌ایم قرارداد ببندیم؛ چون اسنپ به آن‌ها اجازه نمی‌دهد. رستوران می‌گوید اگر با تپسی‌فود کار کنم، باید ۲۰ میلیارد تومان غرامت بدهم و مابه‌التفاوت تمامی هزینه‌های انجام‌شده بازاریابی را هم به اسنپ برگردانم.»

به گفته سیدحسینی، به‌محض اعلام شکایت، اسنپ رویه تهاجمی‌تری در پیش گرفته و فردای همان روز، تعداد قابل‌توجهی از رستوران‌ها و سایر خدمات را تهدید کرده است. او گفت: «حتی با یک نانوایی سنگکی در مشهد تماس گرفته‌اند که یا تا شب با تپسی‌فود قطع همکاری می‌کنید یا از اسنپ‌فود کنار گذاشته می‌شوید. اسنپ‌شاپ جزو ونچر‌های کوچک اسنپ است، اما در همین بخش هم به فروشگاه‌ها زنگ می‌زنند تا با ما کار نکنند.»

او گفت: «انحصار را باید در ذهن مشتری درست کرد نه با ایجاد محدودیت در عرضه. البته این رویه خاص سرویس غذا نیست؛ انحصارطلبی در DNA این مجموعه است. قرارداد‌های انحصاری از سال ۹۸ زمانی که چیلیوری شکایت کرد، وجود داشت. الان هم ماهیت قرارداد‌های اسنپ تغییری نکرده و فقط شکلش عوض شده است. طوری قرارداد می‌بندد که بگویند رستوران خودش انتخاب کرده است.»

مدیرعامل تپسی تداوم این روند را به زیان کل بازار و مصرف‌کنندگان دانست و گفت درصورت شکست تپسی‌فود، رقابت به‌طورکل در سرویس غذا از بین خواهد رفت: «تپسی با همه امکاناتش شامل برند خوب و شناخته‌شده، زیرساخت لجستیکی قوی، پلتفرم خوب، دانش تخصصی و منابع لازم برای سرمایه‌گذاری اگر نتواند این کار را بکند، چه کسی می‌تواند؟ اگر اوضاع تغییر نکند، مردم تا ابد یک انتخاب برای غذا دارند و آن اسنپ است.»

سیدحسینی با اشاره به طرح شکایت تپسی از اسنپ اظهار امیدواری کرد که رأی شورای رقابت پایانی بر رویه‌هایی باشد که به اعتقاد او ضدرقابتی است و رستوران‌ها را به دام انداخته است.

مدیرعامل تپسی ادامه داد: «اگر شورای رقابت از همه ظرفیت‌هایش استفاده کند، زنجیری که به پای رستوران‌ها بسته شده، باز می‌شود. اگر این زنجیر باز شود، از فضایی انحصاری به فضایی رقابتی می‌رویم و در بلندمدت این به نفع اسنپ خواهد بود.»

او افزود: «شورای رقابت با داشتن ظرفیت‌های قانونی کافی می‌تواند هم این قرارداد‌های انحصاری را ابطال کند هم موضوع را اعلام عمومی کند تا همه رستوران‌ها در جریان قرار بگیرند.»

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۳/۰۱
0
0
تپسی خدمات با کیفیت نمیده، به عنوان مثال نحوه ارائه خدمات تپسی فود است، نه نظارتی روی پیک ها هست، پشتیبانی مطلقا پاسخگو نیست، اپلیکیشن کند است. راه ماندگاری ارائه خدمات با کیفیت و با قیمت مناسب است. مردم عاشق چشم و ابروی اسنپ و تپسی نیستند. متاسفانه رقیب قدرتندی برای اسنپ وجود ندارد و قیمت هایش بالاست. تپسی هم در حد و قواره ای نیست که با اسنپ رقابت کند. بنده به تپسی پیشنهاد می کنه در پارادایم مدیریتی خود تجدیدنظر کند که در غیر اینصوزت متاسفانه سرنوشت خوبی نخواهد داشت.