تیتر امروز

تلاش کن! طلاش کن

تلاش کن! طلاش کن

رویکرد پریسکوپ برآن است که دغدغه و علاقه مندی‌های نسل z رو با تجربه و دانش نسل‌های قبل‌تر ادغام کند تا نتایج جالب و جدیدی در راستای اهداف شغلی هر دو نسل برسد. در قسمت سوم این برنامه چشم پریسکوپ...
رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه
گفت‌وگوی دیدار در برنامه جامعه‌پلاس با وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی

رضا صالحی‌امیری:سالیانه ۱۵ میلیارد دلار از کشور خارج می‌شود/ مساله،فرار نخبگان است نه مهاجرت/ با حجاب موافقم با اجبار نه

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان رضا صالحی امیری، وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی بود؛ او از دلایل فرار نخبگان گفت و تاکید کرد که به همین دلیل سالیانه ۱۵ میلیارد دلار سرمایه از...
شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت
«دیدارنیوز» آخرین اختلافات پساانتخاباتی اصولگرا‌ها را بررسی می‌کند:

شهرنویی‌ها! واژه‌ای که در «جدال قالیبافی‌ها و صبح‌ ایرانی‌ها» به کار رفت

جدال اصولگراها در فضای پساانتخاباتی همچنان ادامه دارد و بنا به گفته دبیرکل صبح ایران، قالیبافی‌‎ها از هر فرصتی استفاده می‌‎کنند تا آنها را تخریب کنند.

شی جینپینگ بدون راهکار، خواستار اجرای اصلاحات اقتصادی شد

رئیس‌جمهوری چین امروز سه‌شنبه خواستار اجرای اصلاحات شد اما هیچ تدبیر مشخص جدیدی در سخنان خود به مناسبت چهلمین سالروز حرکت چین به سوی آزادسازی بازار ارائه نکرد.

کد خبر: ۱۶۷۲۴
۰۹:۳۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در سخنرانی طولانی خود با حمایت از اقتصاد این کشور رهنمودهایی هم برای توسعه بخش خصوصی داشت و گفت چین تلاش‌هایش برای آغاز و تضمین اجرای اصلاحات مهم را گسترده خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری چین تاکید کرد: ما باید، بدون تردید، توسعه اقتصاد دولتی را تقویت کنیم، در حالیکه بدون تردید، تشویق، حمایت و هدایت توسعه اقتصاد غیر دولتی را تقویت می‌کنیم.

سخنرانی شی جینپینگ در چهلمین سالروز آغاز کمپین "اصلاحات و گشایش" دنگ ژیائوپینگ، از رهبران پیشین چین مطرح شد. این سیاستمدار چینی از اواخر دهه ۱۹۷۰ تا اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی حاکم چین بود و رشد صنعتی سریعی به وجود آورد که اقتصاد چین را به دومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل کرد.

شی جینپینگ گفت: گشایش پیشرفت می‌آورد، در حالیکه انسداد به عقب‌گرد منجر می‌شود. هر گام اصلاحات و گشایش آسان نیست. در آینده، ما ناگزیر با تمام انواع خطرات و چالش‌ها و حتی طوفان‌های غیر قابل تصور مواجه خواهیم شد.

رئیس‌جمهوری چین این سخنان را در بحبوحه افزایش فشارها برای تسریع اصلاحات و تقویت دسترسی بازار برای شرکت‌های خارجی مطرح می‌کند و همزمان با جنگ تجاری گزنده ایالات متحده علیه اقتصاد چین روبروست. چین حامی سفت و سخت بخش دولتی است که این یکی از نقاط اختلاف با ایالات متحده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی