تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها (بروز رسانی می‌شود)

انتخابات ۸ تیر؛ قاضی‌زاده: ادعای حل تمامی مشکلات یعنی هیچ مشکلی رفع نمی‌شود!/ حمایت وزیر سابق نفت از پزشکیان

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.
به دلیل اقدامات احتمالی علیه بنیامین نتانیاهو

مجلس نمایندگان آمریکا، دادگاه کیفری بین‌المللی را تحریم می‌کند

درپی اقدامات اخیر اعضای دادگاه بین‌المللی کیفری علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر جنگ‌طلب اسرائیل، مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد اعضای این دادگاه تحریم کند.

کد خبر: ۱۶۵۹۵۷
۱۱:۱۸ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۳

مجلس نمایندگان آمریکا، دادگاه کیفری بین‌المللی را تحریم می‌کند

دیدارنیوز: مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد اعضای دادگاه بین‌المللی کیفری را به دلیل اقدامات احتمالی این دادگاه علیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تحریم کند.

وبسایت خبری «هیل» به نقل از منابع آگاه خبر داد، اعضای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان در تلاشند با صدور قانونی، تحریم‌هایی را علیه مسئولان این دادگاه اعمال کنند. این اقدام پس از ارائه درخواست برای صدور حکم بازداشت برای مقامات ارشد اسرائیلی، از جمله نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر دفاع، مطرح شده است.

به نقل از العربیه، مایکل مک‌کال، عضو جمهوری‌خواه ایالت تگزاس و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس، اظهار داشت که هدف این قانون جلوگیری از پذیرش اتهامات علیه مقامات اسرائیلی در این دادگاه است. او همچنین ابراز امیدواری کرد که این قانون در سوم ژوئن، نخستین روز بازگشت اعضای مجلس به واشینگتن، تصویب شود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، پیشتر اشاره کرد که دولت جو بایدن با کنگره برای اعمال تحریم‌های احتمالی علیه این دادگاه همکاری خواهد کرد. بایدن نیز روز گذشته تأکید کرد که ایالات متحده صلاحیت دادگاه بین‌المللی کیفری را به رسمیت نمی‌شناسد.

ایالات متحده پیشتر تصمیمات دادگاه را تحسین کرده بود، به‌ویژه زمانی که در مارس سال گذشته حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، را به دلیل جنگ در اوکراین صادر کرده بود.

کریم خان، دادستان دادگاه بین‌المللی کیفری، روز دوشنبه اعلام کرد درخواست صدور حکم بازداشت علیه نتانیاهو و وزیر دفاع اسرائیل را صادر کرده است. این احکام نه تنها شامل مقامات اسرائیلی، بلکه شامل یحیی سنوار، محمد ضیف و اسماعیل هنیه، سه مقام حماس نیز می‌شود.

این اقدام خشم اسرائیل و هم‌پیمانان غربی‌اش را برانگیخت و مورد انتقاد حماس قرار گرفت. فرانسه و دیگر کشور‌های اروپایی از اقدام اخیر دادگاه حمایت کرده‌اند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در سال ۲۰۲۰ تحریم‌هایی را علیه مسئولان دادگاه اعمال کرد. بایدن در سال ۲۰۲۱ این تحریم‌ها را لغو، اما تأکید کرد که با اقدامات دادگاه در مورد افغانستان و سرزمین‌های فلسطینی مخالف است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی