تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ انتقاد یک حقوقدان از سعید جلیلی/ اظهارات عجیب مشاور قالیباف +ویدیو
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها (بروز رسانی می‌شود)

انتخابات ۸ تیر؛ انتقاد یک حقوقدان از سعید جلیلی/ اظهارات عجیب مشاور قالیباف +ویدیو

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.
محمد بطحائی می‌گوید شهید رئیسی در تاریخ انقلاب باقی خواهد ماند

هیچ کجای دنیا رئیس‌جمهوری نیست که بدون تیم حفاظتی شهید شود

محمد بطحائی، وزیر اسبق آموزش‌وپرورش در دولت دوازدهم گفت: شهید ابراهیم رئیسی در تاریخ انقلاب اسلامی باقی خواهد ماند. او گفت: هیچ کجای دنیا رئیس‌جمهوری نیست که این‌گونه بدون تیم حفاظتی و در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل شود.

کد خبر: ۱۶۵۹۴۱
۱۷:۵۲ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳

شهید رئیسی در تاریخ انقلاب باقی خواهد ماند

دیدارنیوز: به گفته محمد بطحائی، آیت‌الله رئیسی با خدمتگزاری خود برای مردم در تاریخ انقلاب اسلامی باقی خواهند ماند، همانگونه که خیلی از افرادی که در ابتدای ریاست‌جمهوری ایشان با او مخالف بودند، بعد‌ها دوستدار و موافقان ایشان شدند.

محمد بطحائی بیان کرد: آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دومین رئیس‌جمهور شهیدی است که با نماد خدمت به مردم و حامی محرومان نامش در تارک مدیریت جهادی و انقلابی کشور خوش درخشید. او به تعبیر رهبر معظم انقلاب «خستگی نمی‌شناخت»، «سید محرومان» و «عزیز ملت» بود و اکنون «شهید خدمت» و «شهید جمهور» است.

سید محمد بطحائی، وزیر اسبق آموزش‌وپرورش در دولت دوازدهم با ابراز تأسف از وقوع حادثه غم‌انگیز سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه او گفت: «بنده هیچ‌وقت توفیق همکاری با آیت‌الله رئیسی را نداشتم؛ اما فارغ از خطوط و تمایلات سیاسی، به‌عنوان شهروندی که از بیرون شاهد رفتار و تلاش ایشان برای رشد و تعالی کشور بودم، باید عرض کنم که ایشان با خدمتگزاری خود برای مردم در تاریخ انقلاب اسلامی باقی خواهند ماند.»

شهید رئیسی در تاریخ انقلاب باقی خواهد ماند

او اظهار داشت: «آن چیزی که در ذهن همه ما از آیت‌الله رئیسی به‌یادگارمانده صبوری، حسن خلق، پُرکاری و تلاش برای ارتقا کشور و کاهش مشکلات مردم بود.»

بطحائی با اشاره به تلاش آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم یادآور شد: «همه موافقان و حتی منتقدان آیت‌الله رئیسی اعتقادشان بر این است که آیت‌الله رئیسی عاشقانه پای خدمت به مردم ایستاده بود. علی‌رغم آن چیزی که در ابتدای ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی پیش‌بینی می‌شد، خدمت بی‌وقفه ایشان در طول سه سال بعد از خدمت کاملاً مشهود بود و تمام تلاش خود را می‌کرد که کشور را یک‌قدم به جلو ببرد و مشکلی را از مشکلات کشور بکاهد.»

وزیر اسبق آموزش‌وپرورش گفت رفتار صبورانه آیت‌الله رئیسی در برخورد با منتقدان مثال‌زدنی است: «در برخی موارد ما شاهد انتقادات و حتی تمسخر‌های تند و زننده‌برخی افراد نسبت به رفتار و تصمیمات آیت‌الله رئیسی بودیم، اما ایشان در برخورد به این انتقادات کاملاً بااخلاق اسلامی و حسن خلق مواجه می‌کرد. این همان چیزی است که ما در آموزه‌های دینی خود به‌عنوان اخلاق اسلامی خوانده و شنیده‌ایم، اما آیت‌الله رئیسی این اخلاق را در عمل داشت.»

او تأکید کرد: «به سبب اخلاق اسلامی شهید رئیسی بود که خیلی از افرادی که در ابتدای ریاست‌جمهوری ایشان با او مخالف بودند، بعد‌ها دوستدار و موافقان ایشان شدند.»

بطحائی نوع شهادت آیت‌الله رئیسی را در همبستگی اجتماعی اثرگذار دانست و افزود: «مظلومانه و غریبانه به‌شهادت‌رسیدن آیت‌الله رئیسی باعث همبستگی بیشتر مردم شده است. هیچ کجای دنیا رئیس‌جمهوری نیست که این‌گونه بدون تیم حفاظتی و در راه خدمت به مردم به درجه رفیع شهادت نائل شود؛ اما نوع شهادت ایشان به‌گونه‌ای بود که کمترین نتیجه آن، همبستگی اجتماعی برای آینده ایران است.»

او در پایان اظهار داشت: «آیت‌الله رئیسی حتی با نوع رفتن خود باعث همبستگی در مردم می‌شود تا حتی کسانی که نسبت به آینده کشور بی‌تفاوت هستند با حس مسئولیت بیشتری ورود پیدا کنند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی