تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ اعتراض پورمحمدی به سانسور/ مناظره‌ها تعیین کننده است/ حوزه از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند
انتخابات ریاست جمهوری و تبلیغات نامزد‌ها (بروز رسانی می‌شود)

انتخابات ۸ تیر؛ اعتراض پورمحمدی به سانسور/ مناظره‌ها تعیین کننده است/ حوزه از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کند

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.
نیکی هیلی اعلام کرد

به ترامپ رای می‌دهم، بایدن یک فاجعه است!

نیکی هیلی، رقیب جمهوری‌خواه سابق دونالد ترامپ می‌گوید که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به ترامپ رای می‌دهد.

کد خبر: ۱۶۵۹۳۲
۱۲:۰۵ - ۰۳ خرداد ۱۴۰۳

هیلی

دیدارنیوز: نیکی هیلی، رقیب جمهوری‌خواه سابق دونالد ترامپ، چهارشنبه گفت به‌رغم انتقاد‌های شدید وی از رقیب سابقش در جریان مبارزات انتخاباتی، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر به ترامپ رای می‌دهد.

به گزارش «رویترز»، با وجودی که هیلی کارزار خود برای نامزدی ریاست جمهوری از سوی جمهوری‌خواهان را در ماه مارس خاتمه داد، نام او همچنان در برگه‌های رای باقی است، و به‌رغم عدم شرکت در مبارزات انتخاباتی، همچنان بیش از ۱۰ درصد آراء رقابت‌های مقدماتی را به خود اختصاص داده است.

به نقل از العربیه، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره اینکه چه کسی آرای حامیان هیلی را دریافت خواهد کرد، وجود دارد. بسیاری از این آراء متعلق به جمهوری‌خواهان و مستقل‌های ناراضی از ترامپ است، و برخی از دموکرات‌ها نیز از هیلی حمایت کرده بودند.

هیلی که در ابتدای دوران ریاست جمهوری ترامپ به مدت دو سال سفیر ایالات متحده در سازمان ملل بود، هرگز نتوانست به طور جدی رئیس‌جمهوری سابق را برای نامزدی به چالش بکشد، و تنها در یک ایالت و منطقه کلمبیا پیروز شد.

به گفته رویترز، با این وجود، حملات شدید هیلی به شخصیت و شایستگی ترامپ در ماه‌های پایانی مبارزات انتخاباتی‌اش، وی را به پرچمدار شاخه رو به زوال ضد ترامپ در حزب جمهوری‌خواه تبدیل کرد.

هیلی روز چهارشنبه در یک جلسه پرسش و پاسخ در «موسسه هادسون» به حضار گفت: «سیاست‌های ترامپ کامل نبود. من بار‌ها و بار‌ها این را روشن کرده‌ام. اما بایدن یک فاجعه است؛ بنابراین من به ترامپ رای می‌دهم.»

این رویداد اولین حضور عمومی هیلی از زمان خاتمه کارزار انتخاباتی‌اش بود. وی زمانی که کارزار انتخاباتی خود را پایان داد، از ترامپ حمایت نکرد، و هنوز هم رسماً این کار را نکرده است. او بار‌ها گفته که اگر ترامپ رای هواداران وی را می‌خواهد، باید خودش با آن‌ها تماس بگیرد و راضی‌شان کند تا به او رای بدهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی