تیتر امروز

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان
در کارگروه تعیین وزیر نیرو چه خبر است؛ گزارش دیدارنیوز را بخوانید

سهم خواهی؛ مانع ارتباطی پزشکیان با متخصصان

یکی از کارگرو‌های پر حاشیه این روز‌های رئیس جمهور منتخب کارگروه انتخاب وزارت نیرو است. این گزارش به این موضوع می‌پردازد.
معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.

عضو هیات علمی هوافضا: در بررسی شرایط پرواز رئیس‌جمهور کوتاهی شده/ تکرار حادثه یاسوج و دادمان

فتح الله امی، عضو گروه هوافضا دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سابق پژوهشگاه هوافضا می‌گوید که در بررسی شرایط جوی پرواز رئیس‌جمهور کوتاهی شده و شرایط اصلا مناسب پرواز نبوده است.

کد خبر: ۱۶۵۷۷۷
۱۷:۵۲ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

عضو هیات علمی هوافضا: در بررسی شرایط جوی پرواز رئیس‌جمهور کوتاهی شده/ تکرار حادثه یاسوج و دادمان

دیدارنیوز: ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم، در اثر سقوط بالگرد خود در شمال استان آذربایجان شرقی، به شهادت رسید. این واقعه سؤالات بسیاری را درباره ضعف سیستم هوایی و یا عدم توجه به استاندارد‌های پرواز به وجود آورده است.

فتح الله امی، عضو گروه هوافضا دانشگاه تربیت مدرس و رئیس سابق پژوهشگاه هوافضا، درباره علت احتمالی و اصلی سقوط هلیکوپتر رئیس جمهور به «انتخاب» گفت: سوانحی که در کشور رخ می‌دهد سازمان هواپیمایی یک هیئت فنی را تعیین می‌کند که منطقه سقوط و شرایط را بررسی می‌کنند. تا قبل از اعلام نظر آن‌ها هیچ اظهار نظری نمی‌توان کرد. مسأله بسیار پیچیده و فنی است. در کل می‌توان گفت که در بررسی شرایط جوی کوتاهی شده است. تمام هواگرد‌ها و هواپیما‌ها، قبل از پرواز چک فنی می‌شوند و اجازه پرواز می‌گیرند. برای خود من دریکی از ماموریت‌ها حادثه مشابهی پیشی آمد. ما بالگردی را سوار شدیم و کمی که از زمین فاصله گرفتیم تمام تجهیزات از کار افتاد. بالگرد اگر موتورش هم از کار بیوفتد، می‌تواند به صورت آزاد زمین بنشیند و حادثه‌ای رخ ندهد. ما، چون در فاصله کمی بودیم و منطقه هموار بود حادثه رخ نداد.

وی درباره اتفاقات مشابه در حوادث هوایی اشاره کرد: شرایط جوی در بازگشت سفر رئیس جمهور مورد توجه قرار نگرفته که بالگرد دچار حادثه شده است. آن شرایط اصلاً مناسب پرواز نبوده و همان اتفاقی که برای هواپیما آسمان در یاسوج و هواپیما آقای دادمان اتفاق افتاد، تکرار شد. البته به آقای دادمان گفته بودند که پرواز نکنید و خلبان ایران هم قبول نکرد و یک خلبان روس نشسته بود.

رئیس سابق پژوهشگاه هوافضا در رابطه با ادعا قدیمی بودن تجهیزات هوایی ایران اظهار داشت: هواپیما با هر سن و سالی، اگر استاندارد‌ها را پشت سر بگذارد مانعی برای پرواز ندارد. قبل از پرواز اگر کارشناس‌ها مجوز صادر کنند مشکلی برای پرواز نیست. ما در آمریکا هم هواپیما‌های سن بالا داریم. البته به طور کلی متوسط سنی هواپیما‌ها، نباید از ۱۵ سال بیشتر باشد، اما در کشور ما ۲۵ سال است.

امی درباره توجه به اصول فنی پرواز مسئولین گفت: مسأله پرواز برای مقامات باید حساب شده باشد، استاندارد پرواز مقامات از استاندارد افراد معمولی بیشتر است. این هلیکوپتر که رئیس جمهور سوار بوده است، جز هلکوپتر‌های آمریکایی هاست و سابقه طولانی در پرواز دارد. عموماً هلکوپتر‌هایی که در اختیار ما هست، آمریکایی هستند.

منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی