تیتر امروز

انتخابات ۸ تیر؛ پورمحمدی بخش سانسورشده‌ مستندش را منتشر کرد/ یک جامعه‌شناس: چرا نامزدهای اصولگرا «گشت ارشاد» را گردن نمی‌گیرند؟
انتخابات ریاست جمهوری و روز مناظره‌ها (بروز رسانی می‌شود)

انتخابات ۸ تیر؛ پورمحمدی بخش سانسورشده‌ مستندش را منتشر کرد/ یک جامعه‌شناس: چرا نامزدهای اصولگرا «گشت ارشاد» را گردن نمی‌گیرند؟

انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه در ایران در حالی برگزار می‌شود که شورای نگهبان تنها صلاحیت شش نامزد از مجموع ۸۰ نفر را تایید کرده است. مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی،...
نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!
در چهارمین برنامه دیدار اندیشه با محمد هرندی، استاد دانشگاه، محقق و دین‌پژوه مطرح شد:

نیابت فقها فقط در حوزه بیان حکم است نه امر حکمرانی/ ضمانت باور‌های دینی فقط تبشیر و انذار است نه استفاده از قدرت حکومت!

چهارمین برنامه دیدار اندیشه به ادامه گفت‌وگو با محمد هرندی استاد دانشگاه، محقق و دین پژوه در خصوص ارتباط امر حکمرانی با دین و دینمداران اختصاص داشت. این گفت و گوی جذاب را بخوانید و ببینید.
در روز قهرمانی تکراری مردان پپ، ناکامی آرسنال و خداحافظی کلوپ ..

سیتی جاودانه شد!

در روز قهرمانی منچسترسیتی که برای چهارمین بار پیاپی در لیگ برتر انگلیس رقم خورد، آرسنال بازهم در کسب جام ناکام ماند و کلوپ خداحافظی با شکوهی با لیورپولی‌ها داشت.

کد خبر: ۱۶۵۷۰۴
۲۲:۲۲ - ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

سیتی جاودانه شد!

دیدارنیوز: منچسترسیتی با هدایت پپ گواردیولا برای چهارمین فصل متوالی به قهرمانی لیگ جزیره رسید.

فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ رقابت‌های لیگ برتر انگلیس با برگزاری ۱۰ دیدار همزمان به پایان رسید و منچسترسیتی توانست با نتیجه ۳ بر یک در برابر وستهام به برتری برسد و برای چهارمین سال متوالی به قهرمانی دست یافت.

سیتی جاودانه شد!

آرسنال، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده منچسترسیتی با وجود پیروزی ۲ بر یک در برابر اورتون، در رده دوم قرار گرفت و از رسیدن به جام باز ماند، لیورپول که برای آخرین بازی یورگن کلوپ را بر روی نیمکت خود می‌دید در آنفیلد با نتیجه ۲ بر صفر در برابر ولووز به برتری رسید، چلسی در مصاف با بورنموث با نتیجه دو بر یک پیروز و موفق شد سهمیه لیگ کنفرانس اروپا را به دست بیاورد.

منچستریونایتد سهمیه لیگ اروپا را دور از دسترس می‌دید و در برابر برایتون با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و رده هشتم را به خود اختصاص داد. وضعیت قهرمان، تیم‌های صعود کننده به لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا و لیگ کنفرانس مشخص شد و تیم‌هایی که فصل آینده باید در لیگ پایین‌تر به میدان بروند، تعیین شد.

به این ترتیب تیم منچسترسیتی با ۹۱ امتیاز قهرمان لیگ برتر لقب گرفت، آرسنال با ۸۹ امتیاز رده دوم را با خود اختصاص داد. لیورپول و استون ویلا به ترتیب با حضور در رده‌های بعدی، جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آوردند. تاتنهام با حضور در رده پنجم راهی لیگ اروپا شد و چلسی در رده سهمیه لیگ کنفرانس را به دست آورد.

در پایین جدول، تیم شفیلد یونایتد و برنلی، پیش از این سقوط کرده بودند و لوتون هم به جمعشان اضافه شد.

منچسترسیتی باز هم به جام رسید

در مهمترین بازی امروز در لیگ برتر، منچسترسیتی در برابر وستهام با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید. این بازی برای شاگردان گواردیولا بسیار حائز اهمیت و سرنوشت قهرمانی در دستان این تیم بود.

سیتی جاودانه شد!

گل فیل فودن در دقایق ابتدایی بازی و در دقیقه ۲، موجب شد تا منچسترسیتی تیم برتر میدان لقب بگیرد. حملات منچسترسیتی ادامه داشت و در دقیقه ۱۸، این تیم توسط فودن به گل دوم دست پیدا کرد. در ادامه چند موقعیت گل دیگر برای تیم میزبان به دست آمد و این تیم، دروازه وستهام را به توپ بسته بود، اما ضربات بازیکنان راهی به چهارچوب نداشت و هالند به شکل عجیبی یک موقعیت صد درصد گل را به بیرون زد. در حالیکه منچسترسیتی تیم برتر میدان بود، وستهام از تک موقعیت در دقیقه ۴۲ به دست استفاده کرد و توسط محمد کودوس به گل اول دست پیدا کرد. در نهایت نیمه اول با نتیجه ۲ بر یک به سود منچسترسیتی به پایان رسید.

در نیمه دوم منچسترسیتی سعی داشت گل سوم را به ثمر برساند تا با آرامش بیشتری کار را دنبال کند. وستهام باز هم آماج حملات شاگردان گواردیولا قرار گرفته بود. حملات منچسترسیتی در دقیقه ۶۰، به ثمر رسید و رودری موفق شد برای بار سوم دروازه را باز کند تا این تیم یک قدم دیگر به قهرمانی نزدیک شود. در نهایت بازی با نتیجه ۳ بر یک به سود منچسترسیتی به پایان رسید تا یک پیروزی شیرین و هشتمین قهرمانی این تیم در لیگ برتر به دست بیاید.

سیتی جاودانه شد!

آرسنال، باز هم بدون جام

در دیگر بازی مهم لیگ برتر، آرسنال به مصاف اورتون رفت که این بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود آرسنال به پایان رسید. آرسنال نیم‌نگاهی به بازی منچسترسیتی داشت. تیم آرتتا در این بازی ساکا را به دلیل مصدومیت پیش از این بازی در اختیار نداشت. باشگاه‌لندنی به دنبال گل اول می‌دوید، اما از چند موقعیت گل استفاده نکرد. در دقایق پایانی نیمه اول، اورتون به گل اول دست پیدا کرد و گی موفق شد در دقیقه ۴۰ قفل دروازه آرسنال را باز کند. شاگردان آرتتا خیلی زود موفق به جبران گل خورده را جبران کند و در دقیقه ۴۳؛ تومسیاسو گل اول را برای تیم میزبان به ثمر رساند. در نیمه دوم آرسنال در دقیقه ۸۹ کای هاورتز موفق شد گل برتری آرسنال را به ثمر برساند و بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود این تیم به پایان رسید. آرسنال با وجود برتری در این بازی در رده دوم کار را به پایان رساند.

لیورپول با برد از کلوپ خداحافظی کرد

دیگر بازی مهم، بین تیم‌های لیورپول و ولوز برگزار شد که با نتیجه ۲ بر صفر به سود لیورپول به پایان رسید. این بازی خانگی، آخرین بازی یورگن کلوپ بر روی نیمکت این بود و این خداحافظی با یک پیروزی شیرین برای او همراه شد.

در این بازی در دقیقه ۳۰، سمدو از تیم ولووز با کارت قرمز داور جریمه و از زمین بازی بیرون رفت. پس از آن لیورپول تیم برتر میدان نام داشت و توانست در دقیقه ۳۴، توسط مک آلیستر توانست به گل اول دست پیدا کند. هاروی الیوت، نقش موثری در این گل ایفا کرد و پاس گل را به نام خود به ثبت رساند. لیورپول دست بردار نبود و در دقیقه ۳۸، کوآنسا نام خود را به عنوان زننده گل در این بازی ثبت کرد و برای دومین بار قفل دروازه را باز کرد. در نهایت نیمه اول با نتیجه ۲ بر صفر به سود شاگردان کلوپ به پایان رسید. در نیمه دوم یک گل دیگر برای لیورپول به ثمر رسید، اما توسط داور مردود اعلام شد. در نهایت بازی با نتیجه ۲ بر صفر به سود قرمز‌های آنفیلد به پایان رسید و لیورپول با ۸۲ امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داد تا یک خداخافطی شکوهمند برای کلوپ شکل بگیرد.

جدال برای کسب سهمیه

در دیگر مسابقات مهم امروز برای کسب سهمیه اروپایی، تیم‌های چلسی و بورنموث به مصاف یکدیگر رفتند. این بازی با برتری ۲ بر یک چلسی به پایان رسید. گل کایسدو در دقیقه ۱۷ موجب شد تا چلسی تیم برتر میدان لقب بگیرد، پس از آن در نیمه دوم و گل دقیقه ۴۸ استرلینگ، حکم برتری آبی‌های لندن امضا کرد. در نیمه دوم بورنموث در دقیقه ۵۰ و بر روی اشتباه مدافع به گل رسید و یک گل به خودی به نام بادیاشیل ثبت شد. در ادامه موقعیت‌های چندانی بر روی دروازه‌ها به وجود نیامد و بازی با نتیجه ۲ بر یک به سود تیم میزبان به پایان رسید. چلسی با این برد رده ششم را به خود اختصاص داد و موفق شد سهمیه لیگ کنفرانس را به دست بیاورد.

تاتنهام موفق شد در برابر شفیلد یونایتد با نتیجه ۳ بر صفر به برتری برسد. کولوسفسکی ۲ بار و پورو یک بار موفق به گلزنی شدند تا تاتنهام با این پیروزی و حضور در رده پنجم به لیگ اروپا راه یافت. منچستریونایتد با گل‌های دالو و هویلوند در برابر برایتون پیروز شد تا فصل را با پیروزی به پایان برساند.

سایر بازی‌ها

در دیگر بازی‌های امروز، استون ویلا که سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده بود، برابر کریستال با نتیجه ۵ بر صفر شکست خورد. ناتینگام فارست در مصاف با برنلی با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید، نیوکاسل با نتیجه ۴ بر ۲ برنتفورد را شکست داد و فولام با نتیجه ۴ بر ۲ لوتون را مغلوب کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی