تیتر امروز

خاموشی پشت خاموشی؛ چرا با کمبود برق مواجه شدیم؟/ گزارش وال استریت ژورنال درباره حمله احتمالی آمریکا به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

خاموشی پشت خاموشی؛ چرا با کمبود برق مواجه شدیم؟/ گزارش وال استریت ژورنال درباره حمله احتمالی آمریکا به ایران

این چهاردهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
خیابان جنگ و گفتمان صلح!
گزارش اختصاصی خبرنگار دیدارنیوز از همایش علمی و تخصصی «گفتمان صلح و دولت آینده در ایران»

خیابان جنگ و گفتمان صلح!

مسعود پیوسته، خبرنگار دیدارنیوز گزارشی جالب از همایش علمی و تخصصی «گفتمان صلح و دولت آینده در ایران» تهیه کرده که در این مطلب می‌خوانید.
درگیری در خاورمیانه

حمله وحشیانه اسرائیل به اردوگاه حزب الله در لبنان

ارتش اسرائیل در ادامه درگیری‌ها و هجوم وحشیانه خود به لبنان و مناطق فلسطینی، مواضعی در شرق لبنان از جمله یک اردوگاه حزب‌الله را هدف حمله هوایی قرار داد.

کد خبر: ۱۶۵۵۲۷
۱۰:۵۲ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

حمله وحشیانه اسرائیل به اردوگاه حزب الله در لبنان

دیدارنیوز: به گفته یک منبع نزدیک به حزب الله، ارتش اسرائیل از شامگاه چهارشنبه تا بامداد پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت مواضعی در شرق لبنان از جمله یک اردوگاه حزب‌الله را هدف حمله هوایی قرار داد.

به نقل از العربیه، این بمباران در واکنش به تشدید حملات حزب الله به پایگاه‌های نظامی اسرائیل انجام شد.

یک منبع نزدیک به حزب الله به خبرگزاری فرانسه گفت: «دست‌کم پنج حمله اسرائیل چندین موضع در مجاورت شهرک بریتال را هدف قرار دادند که یکی از آن‌ها اردوگاه حزب‌الله بود».

سنگین‌ترین حملات

این منبع افزود که این حملات یکی از «شدیدترین حملات اسرائیل» به لبنان از زمان آغاز تشدید تنش با حزب الله محسوب می‌شود.

از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته، مرز لبنان و اسرائیل شاهد تبادل آتش روزانه حزب‌الله و ارتش اسرائیل بوده است. آخرین حمله اسرائیل به شرق لبنان در ۲۵ آوریل صورت گرفت که طی آن تل‌آویو یک ساختمان حزب الله را در بقاع را بمباران کرد.

این حملات اسرائیل پس از آن صورت گرفت که حزب الله اعلام کرد که سه پایگاه نظامی اسرائیل را هدف حمله قرار داده است.

حزب الله روز گذشته در دو بیانیه جداگانه اعلام کرد که یک مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در پادگان پیرانیت را «با موشک‌های بورکان» هدف قرار داد و مقر یگان هوایی در پایگاه میرون را «با ده‌ها راکت کاتیوشا، موشک و گلوله توپ» بمباران کرد.

در بیانیه حزب الله آمده است که این حملات در چارچوب «پاسخ به عملیات ترور انجام شده توسط اسرائیل در جنوب لبنان» است.

خبرنگار «العربیه»، گزارش داد شامگاه سه‌شنبه در نتیجه حمله پهپاد اسرائیلی به خودرویی در منطقه صور، دو تن از اعضای حزب الله ترور شدند و توضیح داد که یکی از کشته‌شدگان این حمله حسین مکی، از رهبران میدانی این گروه است.

حزب الله نیز تایید کرد که حسین ابراهیم مکی (۵۵ ساله) در حمله اسرائیل به لبنان کشته شده است.

ترور فرمانده سرشناس میدانی حزب الله

ارتش اسرائیل صبح چهارشنبه نیز تایید کرد که طی حمله‌ای به لبنان «حسین مکی، یک از فرمانده میدانی برجسته که در جبهه جنوبی لبنان فعالیت داشت و مسئول طراحی و اجرای بسیاری از حملات علیه اسرائیل است» را هدف قرار داد.

ارتش اسرائیل همچنین خاطرنشان کرد که مکی پیش از این وظیفه «فرماندهی نیرو‌های حزب الله در منطقه ساحلی» را بر عهده داشت و مسئول چندین حمله علیه اسرائیل بود.

در حالی که بسیاری از حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی عکسی از حضور مکی در کنار محمدرضا زاهدی، فرمانده نظامی سپاه پاسداران ایران منتشر کردند. زاهدی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اوایل آوریل ۲۰۲۴ شهید شد.

اسرائیل طی هفته‌های گذشته، با هدف انهدام مواضع و تاسیسات حزب‌الله، حملات هوایی به لبنان را گسترش داد. این حملات نگرانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از احتمال آغاز جنگ فراگیر بین حزب‌الله و اسرائیل را افزایش داده است.

بر اساس آمار منابع رسمی لبنان، حداقل ۴۱۳ لبنانی از جمله بیش از ۲۶۵ جنگجوی حزب‌الله و ۷۹ غیرنظامی در این درگیری‌ها کشته شدند.

بر اساس آمار اسرائیل نیز، تاکنون ۱۴ سرباز و ده‌ها غیرنظامی در سمت مرز اسرائیل کشته شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی