تیتر امروز

خاموشی پشت خاموشی؛ چرا با کمبود برق مواجه شدیم؟/ گزارش وال استریت ژورنال درباره حمله احتمالی آمریکا به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

خاموشی پشت خاموشی؛ چرا با کمبود برق مواجه شدیم؟/ گزارش وال استریت ژورنال درباره حمله احتمالی آمریکا به ایران

این چهاردهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
خیابان جنگ و گفتمان صلح!
گزارش اختصاصی خبرنگار دیدارنیوز از همایش علمی و تخصصی «گفتمان صلح و دولت آینده در ایران»

خیابان جنگ و گفتمان صلح!

مسعود پیوسته، خبرنگار دیدارنیوز گزارشی جالب از همایش علمی و تخصصی «گفتمان صلح و دولت آینده در ایران» تهیه کرده که در این مطلب می‌خوانید.

کاردار استرالیا به وزارت خارجه ایران احضار شد

وزارت امور خارجه ایران، کاردار استرالیا را به علت وضع تحریم‌های نابه‌جای این کشور علیه برخی از شخصیت‌ها و نهاد‌های ایرانی احضار کرد.

کد خبر: ۱۶۵۵۰۶
۱۹:۴۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

کاردار استرالیا به وزارت خارجه ایران احضار شد

دیدارنیوز: وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه اعلام کرد که در پی وضع تحریم‌های جدید استرالیا علیه تعدادی از مسئولین و مقامات ارشد و نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران، امروز کاردار سفارت استرالیا در تهران احضار شد.

رئیس اداره چهارم آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه کشورمان مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام غیر مسئولانه استرالیا در اعمال این تحریم‌های غیر قانونی و غیر موجه به کاردار این کشور ابلاغ کرد.

رئیس اداره چهارم آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه همچنین در این دیدار تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می‌دارد.

کاردار سفارت استرالیا در این دیدار اعلام کرد موضع جمهوری اسلامی ایران را در اسرع وقت به کانبرا منتقل خواهد کرد.

مطلب مرتبط:

وزیر دفاع و سردار قاآنی در لیست تحریم‌های استرالیا

روز گذشته دولت استرالیا در اقدامی خصمانه علیه ایران و با ادعای نقش بی ثبات کننده جمهوری اسلامی ایران در منطقه تحریم‌هایی را علیه پنج فرد و سه نهاد ایرانی اعمال کرد.

وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرد که محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع ایران و سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از جمله مقامات ارشد تحریم شده هستند.

همچنین وزیر خارجه استرالیا گفت که امیر حاتمی وزیر سابق دفاع، مهدی گوگردچیان مدیرعامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران و غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا در لیست تحریمی قرار دارند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت طراحی و ساخت موتور هواپیما و یک شرکت فناوری ارتباطات ایرانی نیز مورد تحریم‌های خصمانه استرالیا قرار گرفتند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی