تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران
آخرین گزارش‌ها از حادثه در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداکردن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
گزارشی از گسترش همکاری گردشگری بین چین و اروپا

نبض توریسم اروپا در دست اژد‌ها

آمار منتشرشده از سوی آژانس‌های مسافرتی نشان می‌دهد خرید تور‌های اروپایی توسط چینی‌ها از اوایل سال‌ ۲۰۲۳ و پس از اینکه چین محدودیت‌های سفر به خارج از کشور را پس از همه‌گیری کاهش داد، افزایش چشمگیری داشته است.

کد خبر: ۱۶۵۱۶۵
۱۲:۳۹ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳

نبض توریسم اروپا در دست اژد‌ها

دیدارنیوز: گسترش همکاری گردشگری بین چین و اروپا به اقتصاد اروپا کمک خواهد کرد، زیرا گردشگری یکی از صنایع اصلی در بیشتر کشور‌های اروپایی محسوب می‌شود.

آمار و ارقام منتشرشده از سوی آژانس‌های مسافرتی نشان می‌دهد خرید تور‌های اروپایی توسط چینی‌ها از اوایل سال‌۲۰۲۳ و پس از اینکه چین محدودیت‌های سفر به خارج از کشور را پس از همه‌گیری کاهش داد، افزایش چشمگیری داشته است. مقاصد سنتی محبوب اروپایی مانند فرانسه، اسپانیا و یونان بهترین انتخاب برای مسافران چینی هستند، در حالی که مقاصد ویژه مانند صربستان و مونته‌نگرو نیز توجهات ویژه‌ای به سوی خوب جلب کرده‌اند.

بر همین اساس آژانس مسافرتی آنلاین «Qunar» اعلام کرد: برخی مقاصد اروپایی از جمله آتن، برلین، میلان و زوریخ اخیرا شاهد افزایش جست‌وجو‌ها توسط چینی‌ها بوده است. به عنوان مثال، از ۲۲ تا ۲۸آوریل، جست‌وجو برای تور آتن تقریبا سه‌برابر شده، در حالی که جست‌وجو برای تور‌های برلین در مقایسه با هفته قبل تقریبا چهاربرابر افزایش یافته است.

«چی چونگوانگ» نایب‌رییس آژانس مسافرتی «Toniu» در چین گفت: مقاصد در اروپای مرکزی و شرقی به دلیل هزینه‌های کمتر و سیاست‌های دوستانه‌تر ویزا، مسافران چینی بیشتری را جذب کرده‌اند. او اظهار کرد: سفر به اتریش، جمهوری چک و مجارستان معمولا ۲۵هزار یوآن (۳۵۰۰دلار) برای هر نفر در تابستان هزینه دارد، در حالی که سفر به بریتانیا و ایرلند برای هر نفر در تابستان نزدیک به ۴۰هزار یوآن هزینه در بر خواهد داشت. همچنین افزودن پرواز‌های مستقیم از چین به مقاصد اروپای‌شرقی و روش‌های راحت‌تر درخواست ویزا، مقاصد اروپای مرکزی و شرقی را جذاب‌تر می‌کند.

صاحبان صنعت گردشگری می‌گویند که اروپا از دیدن مسافران چینی بیشتر خوشحال می‌شود، چراکه اقتصاد این قاره را به جریان می‌اندازد و به افزایش اشتغال مرتبط با گردشگری کمک می‌کند. به گزارش چاینادیلی، شرکت تجزیه‌و‌تحلیل داده «Statista» که مقر آن در هامبورگ آلمان است، اعلام کرده که سهم کل سفر و گردشگری در تولید ناخالص داخلی اروپا در سال‌۲۰۱۹ حدود ۱/۲تریلیون دلار بود، در حالی که این میزان در سال‌۲۰۲۲ به حدود ۹/۱تریلیون دلار کاهش یافت. سفر و گردشگری سهم بزرگی از برخی اقتصاد‌ها در اروپا را به خود اختصاص داده است؛ برای مثال طبق آمار ارائه شده، ۸/۲۴درصد از تولید ناخالص داخلی کرواسی در سال‌۲۰۱۹ از سفر و گردشگری حاصل شده است. همچنین انتظار می‌رود گردشگران چینی در سال‌۲۰۲۴ بیش از ۶میلیارد سفر داخلی داشته باشند و تعداد مجموع گردشگران ورودی و خروجی نیز به بیش از ۲۶۰میلیون نفر برسد.

«ساندرا کاروائو» رییس بازار گردشگری و رقابت‌پذیری سازمان جهانی گردشگری، در مصاحبه اخیر خود عنوان کرده که چین یکی از بزرگ‌ترین منابع مسافر در جهان است، بنابراین بهبود بازار گردشگری چین کلید توسعه صنعت گردشگری اروپاست. «ادواردو سانتاندر» مدیر اجرایی کمیسیون سفر اروپا به مجله «پیپلز دیلی» گفت که مقاصد اروپایی تلاش زیادی برای جذب مسافران چینی انجام داده‌اند، مانند تعمیق همکاری با شرکت‌های هواپیمایی چین و برپایی نمایشگاه‌های گردشگری در چین. این کشور آسیایی دومین منبع بزرگ تامین مسافران به اروپا قبل از همه‌گیری بوده و مقامات و صاحبان صنعت گردشگری در این قاره امیدوارند امسال شاهد ورود تعداد فزاینده‌ای از مسافران چینی به این قاره باشیم.

آمار‌های رسمی حاکی آن است که در سال‌۲۰۲۳، گردشگری داخلی در چین شاهد رشد قابل‌توجه با بیش از ۱۰۰درصد رشد در درآمد و تعداد گردشگران بود که به بیش از ۸۰درصد از سطح سال‌۲۰۱۹ بازگشته است. گردشگری بین‌المللی ورودی و خروجی چین در سال‌۲۰۲۳ نیز افزایش یافته و تعداد کل گردشگران از ۱۹۰میلیون نفر فراتر رفته است که بیش از ۲۸۰درصد نسبت به سال پیش از آن، افزایش را نشان می‌دهد.

در نهایت چین یکی از مهم‌ترین بازار‌های گردشگری جهان است و یک منبع ارزشمند تامین گردشگر برای بسیاری از مقاصد گردشگری در سراسر جهان به‌شمار می‌آید. بازگشایی مرز‌های چین برای سفر در ابتدای سال‌۲۰۲۳ عامل مهمی برای برون‌رفت گردشگری جهانی از بحران ناشی از همه‌گیری کرونا بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی