تیتر امروز

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ حادثه در منطقه جنگلی دیزمار بود/ اعزام ۸ آمبولانس
این گزارش بروزرسانی می‌شود

فوری؛ سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ حادثه در منطقه جنگلی دیزمار بود/ اعزام ۸ آمبولانس

برخی خبرها حاکی از آن است که بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شده است. با این حال برخی همراهان رئیس جمهور در این بالگرد توانسته‌اند تماسی با مرکز برقرار کنند...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
نیویورک تایمز اعلام کرد

پاسخ حماس به پیشنهاد وقفه «جدی» است

دو منبع آگاه، به نشریه «نیویورک تایمز» گفتند که پیشنهاد آتش‌بس در غزه که حماس با آن موافقت کرد، «جدی» است و تصمیم برای انعقاد این توافق، اکنون در دست اسرائیل است.

کد خبر: ۱۶۵۰۳۲
۱۰:۵۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

پاسخ حماس به پیشنهاد وقفه «جدی» است

دیدارنیوز: دو منبع آگاه، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت به «نیویورک تایمز» گفتند که پیشنهاد آتش‌بس در غزه که حماس با آن موافقت کرد، «جدی» است و تصمیم برای انعقاد این توافق، اکنون در دست اسرائیل است.

نیویورک تایمز به نقل از این دو منبع نوشت که «تغییرات جزئی» در صورت‌بندی این توافق در مقایسه با پیشنهاد ارائه شده از سوی اسرائیل و آمریکا، داده شده است.

به نقل از العربیه، دو منبع افزودند که پیشنهاد پذیرفته شده از سوی حماس، توسط کشور‌های عربی میانجی با رایزنی با ویلیام برنز، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» تدوین شده است.

واکنش هنیه

از سویی وزارت خارجه ایران سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تماسی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی، تأکید کرد که حماس در نیات خود در رابطه با توافق آتش‌بس در غزه، صادق است و اکنون توپ در زمین اسرائیل است.

این بیانیه افزود: «هنیه، امیرعبداللهیان را در جریان پاسخ حماس به راه حل سیاسی مطرح برای توقف جنگ در نوار غزه قرار داد».

در این بیانیه به نقل از هنیه آمده است: «پاسخ حماس را به طرح پیشنهادی مصر و قطر برای توقف حملات اسرائیل، تبادل اسرا، رفع محاصره انسانی غزه و دیگر شروط، ارسال کردیم».

هشدار گوترش در مورد «حمله» به رفح

از سوی دیگر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد با این هشدار که «حمله» اسرائیل به شهر رفح، امری «غیرقابل تحمل» خواهد بود، از دولت اسرائیل و حماس خواست تا «کوشش بیشتری» برای دستیابی به آتش‌بس موقت انجام دهند.

گوترش در اظهاراتی به خبرنگاران گفت: «حمله زمینی به رفح به دلیل پیامد‌های انسانی ویرانگر و تأثیر بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه، غیرقابل تحمل خواهد بود».

او افزود: «امروز به طور جدی از دولت اسرائیل و رهبری حماس خواستم تا تلاش بیشتری برای دستیابی به توافق انجام دهند که بسیار حیاتی است. این فرصتی است که نباید از دست داد».

ارتش اسرائیل بامداد دوشنبه از ساکنان مناطق شرق رفح خواست، این منطقه را تخلیه و راهی المواصی واقع در شمال غربی رفح شوند. ارتش اسرائیل خاطرنشان کرد ۱۰۰ هزار نفر، مشمول این عملیات تخلیه خواهند شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی