تیتر امروز

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی

ورود پیکر رئیس‌جمهور شهید و همراهان به مصلی تهران +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.
‌دبیر علمی جشنواره خبر داد

برگزاری جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان

با اعلام علی نوری، مدیر مرکز لرستان شناسی دانشگاه لرستان، امسال برای چهارمین بار به قصد معرفی و پاسداشت سرمایه‌های عظیم ملی و قومی جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود.

کد خبر: ۱۶۴۷۳۲
۰۹:۳۷ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

برگزاری جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان

دیدارنیوز: جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود.

مدیر مرکز لرستان شناسی دانشگاه لرستان گفت: اقوام ایرانی، جغرافیا، زبان، ادبیات و فرهنگ آنان سرمایه‌های اصلی انسانی، فرهنگی، طبیعی و اقلیمی ایران زمین هستند و ایران این میراث عظیم را ارج می‌نهد و قدر می‌شناسد.

علی نوری با اشاره به فراخوان جشنواره سراسری اقوام ایران زمین، بیان کرد: امسال برای چهارمین بار به قصد معرفی و پاسداشت این سرمایه‌های عظیم ملی و قومی جشنواره سراسری اقوام ایران زمین در لرستان برگزار می‌شود.

دبیر علمی چهارمین جشنواره سراسری اقوام ایران زمین ادامه داد: در این جشنواره مرکز لرستان‌شناسی، معاونت فرهنگی دانشگاه لرستان، جهاد دانشگاهی واحد لرستان، اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و بنیاد لرستان‌شناسی مشارکت دارند.

نوری با بیان اینکه چهارمین جشنواره سراسری «اقوام ایران‌زمین» در لرستان ۲۵ اردیبهشت برگزار می‏‌شود، اضافه کرد: امیدوارم این جشنواره بتواند مثل سال‌های گذشته بلکه بهتر از آن‌ها در تحکیم هویت ملی و در عین حال در شناسایی گستره و عمق و تنوع زبان و ادبیات و فرهنگ و هنر اقوام ایران زمین مؤثر باشد.

وی تصریح کرد: این جشنواره سراسری چند کارگروه دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سه کارگروه اصلی و مهم آن یعنی علمی، هنری _ فرهنگی و اطلاع‌رسانی اشاره کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان گفت: در بخش علمی آن که به عهده مرکز لرستان‌شناسی است و با مسئولیت این مرکز انجام می‌شود، چند سمینار علمی با موضوعاتی شامل تاریخ اساطیری لرستان، گردشگری و ظرفیت‌های آن در لرستان و زبان و ادبیات لرستان برگزار می‌شود، این در حالی است که تاکنون نیز چند کارگاه و برنامه ازجمله کارگاه آبشار‌های لرستان و اردوی علمی آبشارشناسی توسط کمیته علمی جشنواره برگزار شده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی