تیتر امروز

خاموشی پشت خاموشی؛ چرا با کمبود برق مواجه شدیم؟/ گزارش وال استریت ژورنال درباره حمله احتمالی آمریکا به ایران
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

خاموشی پشت خاموشی؛ چرا با کمبود برق مواجه شدیم؟/ گزارش وال استریت ژورنال درباره حمله احتمالی آمریکا به ایران

این چهاردهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
خیابان جنگ و گفتمان صلح!
گزارش اختصاصی خبرنگار دیدارنیوز از همایش علمی و تخصصی «گفتمان صلح و دولت آینده در ایران»

خیابان جنگ و گفتمان صلح!

مسعود پیوسته، خبرنگار دیدارنیوز گزارشی جالب از همایش علمی و تخصصی «گفتمان صلح و دولت آینده در ایران» تهیه کرده که در این مطلب می‌خوانید.
نماینده مجلس اعلام کرد

قیمت‌‌‌سازی‌های کاذب مسکن و لزوم ممانعت از درج آگهی‌های جعلی

آرا شاوردیان، عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به قیمت‌سازی‌های کاذب مسکن در پلتفرم‌ها، به لزوم ممانعت از درج آگهی‌های جعلی با تاکتیک احراز هویت مالکان تاکید کرد.

کد خبر: ۱۶۴۵۹۱
۱۹:۱۳ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳

قیمت‌‌های کاذب مسکن و لزوم ممانعت از درج آگهی‌های جعلی

دیدارنیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: دستگاه‌های نظارتی باید در کنار نظارت بر سکو‌های داخلی خرید و فروش مسکن و استعلام هویت مالکان برای درج آگهی، مراقب قیمت‌سازی‌های کاذب در پلتفرم‌های خارجی نیز باشند.

آرا شاوردیان در گفتگو با خانه ملت، درخصوص ضرورت نظارت بر قیمت‌گذاری در حوزه مسکن گفت: در آستانه فرارسیدن فصل جابه‌جایی مستاجران قرار داریم و نوسانات اخیر در بازار ارز و سکه انتظار تورم در بازار مسکن را افزایش داده و این امر در کنار رشد احتمالی نرخ مسکن در اوایل تابستان، هشدار تلاطم‌های زیادی را می‌دهد. از این رو باید از هم اکنون برای ساماندهی و نظارت بر بازار مسکن تدابیر لازم را بیاندیشیم.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه اجرایی شدن طرح ساماندهی املاک مسکونی پس از تایید شورای نگهبان، نقش بسیار مهمی را در کنترل بازار خواهد داشت، عنوان کرد: در طرح مذکور تدابیری خوبی از جمله تفکیک تعرفه دفاتر مشاوران املاک از بها معامله، برای جلوگیری از قیمت سازی‌های کاذب ایجاد شده است. اما در کنار این موارد، شاهد افزایش آگهی‌های کاذب در سکو‌هایی اینترنتی خرید و فروش مانند "دیوار "و"شیپور"هستیم که با هدف قیمت‌سازی انجام می‌شود و حتما باید با افزایش نظارت بر این سکو‌ها دایره فعالیت دلالان کاهش پیدا کند. البته که اخیرأ مسئولان هشدار‌هایی را برای این سکو‌های خرید و فروش صادر کردند تا هویت مالکان تایید شده و از درج آگهی‌های جعلی و تکراری جلوگیری شود.

وی ادامه داد:، اما یکی دیگر از موضوعاتی که اخیر دامنه آن وسیع‌تر شده و از دیدگان مسئولان نیز کمی پنهان مانده، درج آگهی در فضای مجازی و سکو‌های خارجی است که کنترل آن بسیار دشوار‌تر از سکو‌های داخلی بوده و هر روز نیز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. فعالان حوزه مسکن در این سکو‌ها با تولید محتوا‌های جذاب در نوسانات قیمتی نقش ایفا می‌کند از این رو ضمن حمایت از کسب و کار‌هایی که در این فضا‌ها صورت می‌گیرد، باید قاطعانه با متخلفان نیز برخورد کرده و برای درج قیمت‌ها ضوابطی کاملا دقیق و قابل محاسبه برای مردم، تعیین شود تا دست سودجویان کوتاه شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: معیارگذاری برای قیمت مسکن یکی از موارد بسیار مهمی است که موجب می‌شود، موضوعات غیراقتصادی در رشد قیمت‌ها تاثیر گذار نباشند. البته که لازم به ذکر است ما هم معتقدیم، عدم تعادل در عرضه و تقاضا، اقتصاد کلان، تورم و سایر شاخص‌های اقتصادی نقش بسیار پر رنگی در تلاطم‌های بازار مسکن دارند که حتما باید از سوی تیم اقتصادی دولت تحت مدیریت و کنترل قرار بگیرد، اما موارد مانند قیمت سازی در سکو‌های خرید و فروش به مرور تاثیر خود را گذاشته و با قدرت گرفتن بیشتر آن‌ها کنترل از دست همه دستگاه‌ها خارج خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی