تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

قیمت هر کیلو قالب فلزی چقدر هست؟

قالب فلزی بتن معمولا برای شکل‌گرفتن بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از آن‌که بتن‌‌ها درون قالب خشک شدند، سازه را از بتن جدا می‌کنند.

کد خبر: ۱۶۴۲۹۶
۱۲:۰۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

دیدارنیوز: قالب فلزی بتن معمولا برای شکل‌گرفتن بتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از آن‌که بتن‌‌ها درون قالب خشک شدند، سازه را از بتن جدا می‌کنند. قالب‌های بتن انواع مختلفی دارد؛ اما رایج‌ترین قالب بتن، قالب فلزی است. طول عمر بالا و مقاومت زیاد فلز باعث‌شده تا قالب‌های فلزی نسبت‌به سایر قالب‌‌ها پرکاربردتر باشند. قالب فلزی را معمولا براساس میزان وزنی که دارد، قیمت‌گذاری کرده و به فروش می‌رسانند؛ به‌همین دلیل قیمت هر کیلو قالب فلزی هنگام خرید جهت برآورد هزینه‌های کلی پروژه مهم است. باتوجه‌به ابعاد و وزن قالب، هزینه نهایی آن‌‌ها برآورد می‌شود. در این مطلب قصد داریم راجع‌به انواع قالب فلزی و قیمت آن‌‌ها صحبت کنیم.

آشنایی با قالب فلزی بتن

قالب‌های فلزی برای ساخت بخش‌های بتنی بناها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به بیان بهتر می‌توان گفت قالب‌های فلزی نوعی سازه‌های موقت هستند و بعد از خشک‌شدن بتن، سازه را از آن جدا می‌کنند. جنس قالب‌های فلزی معمولا از فولاد است و به‌همین دلیل این قطعات مقاومت بسیار بالایی در برابر فشارهای فیزیکی دارند. باتوجه‌به مقاومت بالای قالب‌های فلزی، می‌توان از آن‌‌ها به‌طور مکرر استفاده کرد و در هزینه‌‌ها صرفه‌جویی کرد.

قیمت هر کیلو قالب فلزی باتوجه‌به قیمت روز فولاد تعیین می‌شود. برای خرید قالب فلزی باید ابتدا لیست وزن قالب فلزی را از شرکت مورد نظر گرفته و قیمت‌‌ها را بررسی کنید. اجزای قالب‌بندی فلز شامل قالب‌های مدولار، نبشی پانچ‌شده، کنج‌های مدولار، سولجر، بولت عصایی، پین و گوه، میان بولت، مهره بولت خروسکی، واشر دولوله و واشر کاس هستند.

وزن قالب فلزی

همانطور که اشاره کردیم، مشخصات قالب فلزی بتن به‌شکل کیلویی فروخته می‌شود و به‌همین دلیل، هنگام خرید باید وزن آن را بدانید. قالب‌های فلزی در دو دسته لبه خم و تسمه‌‌‌ای طراحی و تولید می‌شوند که وزن هرکدام از این مدل‌‌ها با یکدیگر متفاوت است. قالب‌های تسمه‌‌‌ای معمولا سنگین‌تر از قالب‌های لبه خم هستند؛ به‌همین دلیل قیمت هر کیلو قالب فلزی به نوع قالب بستگی دارد. دلیل تفاوت وزن بین این دو مدل این است که مدل‌های لبه خم معمولا به‌شکل یکپارچه و از ورق سه میل تولید می‌شوند؛ به‌همین دلیل میزان جوشکاری روی آن‌‌ها خیلی کم است. قالب‌های تسمه‌‌‌ای اصولا از ورق سه و پنج میل طراحی و تولید می‌شوند؛ به بیان بهتر رویه قالب‌‌ها را از ورق سه میل می‌سازند و تسمه قالب‌‌ها از ورق 5 میل ساخته می‌شوند.

قالب‌های فلزی لبه 5 سانتی نسبت‌به قالب‌های تسمه‌‌‌ای لبه 6 سانتی، وزن کمتری دارد. قالب‌های لبه 6 سانتی در برابر فشار وارده از بتن، مقاومت بسیار بالایی دارند. گاهی از قالب‌های دست دوم هم در پروژه‌‌ها استفاده می‌شود. قیمت هر کیلو قالب فلزی دست دوم از نو کمتر است. قبل از اقدام‌به خرید، لیست وزن قالب فلزی را از شرکت مربوطه گرفته و هزینه‌های کلی مربوطه را برآورد کنید. با این‌کار در صرف هزینه معقول‌تر عمل خواهید کرد.

قیمت روز قالب فلزی بتن

قیمت قالب فلزی بتن معمولا با نوسانات زیادی همراه است؛ زیرا قیمت ورق و آهن روی قیمت نهایی قالب تاثیر دارد. نمی‌توان یک قیمت مشخص را برای هر کیلو قالب فلزی بتن به‌شکل ثابت تعیین کرد. با این‌حال می‌توان گفت تاثیر وزن و اندازه قالب‌‌ها در قیمت نهایی آن، ثابت است. برای تعیین قیمت قالب باید به نوع آلیاژ استفاده‌شده در قالب هم توجه داشت. شرکت تبریز صنعت یکی از تولیدکنندگان انواع قالب فلزی است. این شرکت لیست قیمت قالب فلزی بتن را قبل از خرید در اختیار مشتریان قرار می‌دهد؛ بدین ترتیب مشتری می‌تواند از قیمت هر کیلو قالب فلزی قبل از خرید مطلع شود. در میان انواع قالب‌های فلزی، قالب‌های 50*100 کاربرد بیشتری دارند. قیمت قالب فلزی 100*50 هم باتوجه‌به معیارهای گفته‌شده تعیین می‌شود. شما می‌توانید قیمت قالب فلزی 100*50 را هم قبل از خرید از کارشناسان تبریز صنعت بپرسید.

چند نوع قالب فلزی بتنی در بازار وجود دارد؟

با نگاهی به لیست قیمت قالب فلزی بتن می‌توان متوجه شد که این مدل قالب‌‌ها دارای تنوع زیادی هستند. قالب فلزی لبه 5 سانتی، قالب فلزی لبه 6 سانتی، قالب فلزی جدول، قالب فلزی تیرچه، قالب فلزی ستون دوتکه، ستون چهار تکه و قالب گرد فلزی از انواع پرکاربرد در بازار هستند. قیمت هر کیلو قالب فلزی دست دوم باتوجه‌به مدل و وزن قالب تعیین می‌شود. برخی از قالب‌‌ها کاربرد بیشتری در صنعت ساختمان‌سازی دارند و از این‌رو بیشتر هم‌ به فروش می‌رسند. با تعیین نوع ورقه استفاده‌شده در بدنه قالب و قیمت روز آهن و فلزات می‌توان قیمت نهایی قالب را تعیین کرد.

کلام آخر

قالب‌های فلزی بتن و تخته چندلایی یکی از سازه‌های موقت بسیار پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی هستند. قیمت این قالب‌‌ها را باتوجه‌به مدل و وزن آن‌‌ها می‌سنجند. نوع آلیاژ به‌کاررفته، قیمت دلار، ابعاد قالب و قیمت روز آهن، روی قیمت نهایی قالب تاثیرگذار هستند. در این مطلب راجع‌به وزن قالب‌های فلزی و قیمت آن‌‌ها صحبت کردیم. برای خرید بهترین قالب فلزی می‌توانید به مجموعه تبریز صنعت به آدرس اینترنتی www.tabrizsanat.com مراجعه کنید. در این مجموعه لیست قیمت قالب‌های فلزی قبل از خرید در اختیار مشتری قرار می‌گیرد؛ بدین ترتیب مشتری با دانستن قیمت هر کیلو قالب فلزی، می‌تواند برآورد دقیق‌تری از هزینه‌های پروژه خود داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی