تیتر امروز

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.
هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!
افاضات اضافه

هم تشکر می‌کنیم و هم حمایت!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت به «حماسه» بزرگ اخیر در کشور اشاره کرده و گفته بابت این اتفاقات ما فقط باید متشکر باشیم و حمایت کنیم.

گزارشی از اقدامات موسسه خیریه نیک‌گامان جمشید برای مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان

پس از سیل ویرانگر اخیر در استان سیستان و بلوچستان؛ استانی که نیاز به توجه زیادی از سوی مسوولان کشورمان دارد تا این بلایای طبیعی جان و مال مردم را به خطر نیاندازد، اشکان تقی‌پور، مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور گزارشی از کمک‌های ارسالی این موسسه به مردم این منطقه ارایه کرد.

کد خبر: ۱۶۴۲۶۹
۲۱:۵۵ - ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

خیریه

دیدارنیوز: توزیع هوایی بیش از ۲۸ تُُن مواد غذایی، زیستی و بهداشتی مورد نیاز خانواده‌ها در بسته‌های مشخص برای روستا‌های ۵ منطقه آسیب دیده و در محاصره سیل بخش تلنگ استان و موارد خاص اورژانسی دیگر توسط موسسه خیریه نیک گامان با تسهیلگری جمعیت هلال احمر انجام شد.

سیل بهار سیستان و بلوچستان هر چند سخت و مشکل‌آفرین، پرهزینه و متاسفانه در مواردی هر چند اندک با مرگ و میر همراه بود، کمبود زیرساخت‌ها و زیربنا‌ها و کاستی در امور پیشگیرانه و پیش بینی‌های مرتبط با ایمنی را علی‌رغم پذیرش تلفات در سوانح طبیعی یادآورمان کرد.

خیریه

برخی از پروژه‌ها در حوزه‌ی سد‌سازی، سیل‌بند‌ها، آبخیزداری و مدیریت آب و سیلاب، مسائل مرتبط با نگهداری و امنیت جاده‌ها و بسیاری امور دیگر مرتبط با اصول توسعه مواردی است که قطعا علاوه بر مطالعات دانشگاهی، طرح‌ها، لوایح و مصوبات، اراده‌های جدی عملیاتی هم در سطوح بالای حکمرانی در سطح استان و کشور می‌طلبد.

قطعا حضور مردم در قالب تشکل‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد، مجامع خیرین، شبکه‌های نیکوکاری عمومی و تخصصی و ظرفیت بالای قانونی تعاونی‌ها در کنار عزم حکمرانی کشور، حلال بسیاری از مشکلات و مکملی فرخنده برای فعالیت‌های خردمحور دولت هاست.

خیریه

بی آنکه نقش حاکمیتی دولت کوچک انگاشته شود و استقلال سازمان‌های مردم نهاد و توانمندی تشکل‌های اجتماعی نیز زیر سوال رود.

بنابر گفته‌ی ریاست جمهور در جلسه با جمعی از خیرین اثرگذار از جمله دکتر اشکان تقی پور در نهاد ریاست جمهوری در ماه مبارک رمضان، ایشان خیرین و تشکل‌های اجتماعی را شرکای راهبردی دولت در اداره‌ی کشور و کاهش آسیب‌های اجتماعی نامید که امید است این اعتماد در کلام ایشان در عمل نیز بهتر و بیشتر و بیش از گذشته در تدوین برنامه‌ها، تصمیم‌گیری ها، مشاوره و اجرا در بدنه‌ی دولت آشکار شود که قطعا در راه سلامت، آسایش، آموزش و توانمندسازی و اشتغال هم‌میهنان‌مان رهگشا خواهد بود.

خیریه

موسسه خیریه نیک گامان جمشید با تکیه بر لطف و احساس مسئولیت همیشگی خیرین داخل و خارج از کشور، اعتماد عمومی و تعامل موثر با متولیان در بحران‌های طبیعی نیز بسان حضور گسترده در حوزه‌های بهزیستی، بهداشت و درمان، مدرسه سازی به شکل کاملا مردم نهاد پیشروست.

خیریه

اشکان تقی پور، مدیر عامل موسسه خیریه نیک گامان و عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور در خصوص فعالیت موسسه در جریان سیل فروردین ماه ۱۴۰۳ در سیستان و بلوچستان گفت: استراتژی موسسه بر اصول مددکاری و داشتن شاخص حتی در مواقع بحران استوار است. قطعا در این میان بدان سبب که در بحران‌های طبیعی، وقت بسیار گران‌بهاست و تعویق بی مورد سبب خسارات جبران ناپذیر می‌شود بر مبنای تجربه در کمترین زمان ممکن با قطعیت در شاخص‌ها و انجام امور مددکاری با شناخت صحیح از متولیان بحران و تخصص مددکاران و مدیران موسسه در این حوزه، کمک رسانی گسترده در فاز نخست انجام شد.

خیریه

اشکان تقی پور، معتمد و عضو شورای مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان تهران و عضو هیئت مدیره شبکه ملی موسسات خیریه و نیکوکاری، افزود: پس از اطمینان از انجام برنامه محور در پروژه کوتاه مدت موسسه در این بحران، بیش از ۲۸ تُُن مواد غذایی، زیستی و بهداشتی مورد نیاز خانواده‌ها در بسته‌های مشخص برای روستا‌های ۵ منطقه آسیب دیده و در محاصره سیل بخش تلنگ استان و البته موارد خاص اورژانسی در استان آماده شد.

خیریه

اشکان تقی پور، چهره ماندگار مدرسه سازی کشور در سال ۱۳۹۹ به انتخاب وزارت آموزش و پرورش و سازمان توسعه، نوسازی و تجهیز مدارس کشور و یکی از ۱۰ چهره منتخب جمعیت هلال احمر کشور در سال ۱۴۰۰ از سوی جمعیت هلال احمر (روزنامه شهروند)، با حضور در کنارک و چابهار به همراه ریاست حوزه‌ی خیرین سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر و همکاران موسسه با تسهیلگری، نظارت و همراهی ریاست جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان طی دو روز کمک رسانی با بالگرد در ۶ پرواز روزانه توزیع مردم نهاد ۲۸ تُن مواد غذایی و زیستی اهدایی موسسه خیریه نیک گامان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال را عهده دار شد.

خیریه

در این فرآیند توزیع، پس از تهیه مواد لازم، بسته بندی، بارگیری و ارسال از تهران با دو دستگاه تریلی به استان سیستان و بلوچستان سپس با دو بالگرد جمعیت هلال احمر بر مبنای چک لیست پیشین، اشکان تقی پور و همکاران موسسه، مواد غذایی مشخص را از طریق مسیر‌های هوایی با همراهی مهربانانه و تعهدمحور آقای سجادی، رییس جمعیت هلال احمر استان، کادر پروازی جمعیت هلال احمر، داوطلبان و امدادگران هلال احمر به دست صد‌ها خانواده در روستا‌های آسیب دیده از سیل و در محاصره سیل در پرواز‌های مکرر رساندند.

خیریه

همچنین با توجه به برآورد نیاز‌ها در طول هفته‌ی پیش‌رو به سبب حلقه‌ی ارتباطی موسسات خیریه از طریق بستر شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه تهیه‌ی ۵ تن برنج دیگر به واسطه‌ی لطف موسسه خیریه نیکان ماموت پس از اعلام نیاز و درخواست اشکان تقی پور به مدیر عامل نیکان ماموت به پیشنهاد اکبری، مدیر امور جذب و خیرین سازمان هلال احمر، و پیگیری‌های دلسوزانه‌ی ایشان و همچنین قول مساعد تقی پور برای تهیه اقلام برای استان در جایگاه هیات مدیر‌ه شبکه ملی موسسات نیکوکاری و خیریه از طریق اعضا و پس از هماهنگی با آتشک، مدیرعامل شبکه ملی این روند تا حل کامل مشکل فوری با مشارکت اجتماعی ادامه خواهد یافت.

خیریه

همچنین موسسه خیریه نیک گامان جمشید روند تهیه و بسته بندی محموله‌ای دیگر را شامل ۴۰۰ بسته اقلام زیستی دیگر از جمله ۴ تُن برنج مرغوب ایرانی و اقلام پروتئینی فراوان بنابر اعلام نیاز معاونت داوطلبان هلال احمر استان کرمان، تایید رییس سازمان داوطلبان کشور و مددکاری موسسه نیک گامان برای ارسال به مناطق آسیب دیده از سیل جنوب استان کرمان آغاز شده است.

خیریه

این محموله اقلام زیستی پنجشنبه به سوی کرمان ارسال می‌شود. فعالیت کاملا مردم نهاد موسسات خیریه و شبکه‌های نیکوکاری با توجه به حضور مجامع خیریه و این دوران‌های ارتباطی بر بستر اعتماد موسسات به یکدیگر قطعا پاسخگوی زحمات جمعیت هلال احمر و دیگر نهاد‌های کمک رسان خواهد بود اگر روش سیستماتیک گزارش دهی دقیق و در لحظه و حفظ جایگاه مردم نهاد موسسات تحت نظارت متولیان حفظ شود که خوشبختانه این مهم نسبت به سالیان دور پیشرفت خوبی داشته است.

خیریه

تقی پور در پایان، از جلسات بین پرواز‌ها با مدیران اجرایی و معتمدان محلی مناطق آسیب دیده از جمله جلسه‌ای طولانی و پربار با بخشدار بخش تلنگ، چند جلسه با ریاست جمعیت هلال احمر استان و همچنین نشست‌هایی با فعالان اجتماعی امور خیریه یاد کرد.

او همچنین افزود: قطعا در صورت حل مشکل اورژانسی مردم این منطقه‌ی وسیع آسیب دیده، مباحث فاز میان مدت و بلندمدت با رویکرد چگونگی مدیریت آب‌ها در مواقع بارش‌های تند ناگهانی بلندمدت و سیلاب و همچنین ادامه‌ی تکمیل و توسعه زیر ساخت‌ها و بستر‌های کلان سلامت، آسایش، آموزش، مهارت آموزی و توانمند‌سازی با اولویت، به شکل مردم نهاد با نظارت و تسهیلگری نهاد‌های ذیربط علمی و اجرایی و نظارت ایشان و نهاد‌های نظارتی منطبق بر برنامه‌ی استراتژیک موسسه نیک گامان انجام می‌پذیرد.

خیریه

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی