تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
حسین احمدی، سخنگوی مجمع ایثارگران بیان کرد

متولیان مستقل و مراجع عظام برابر آثار چهره‌های خشن و گوشت تلخ سکوت نکنند

حسین احمدی، سخنگوی مجمع ایثارگران به پخش سخنرانی وهن آمیز نسبت به پیامبر اسلام (ص) و امام علی (ع) در صدا و سیمای جمهوری اسلامی واکنش نشان داد که اظهارات او را در دیدارنیوز می‌خوانید.

کد خبر: ۱۶۳۷۰۹
۱۷:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۴۰۳

حسین احمدی

دیدارنیوز: پخش سخنرانی بحث‌برانگیز درباره پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) در صدا و سیما واکنش‌های منفی زیادی در پی داشته است.

حسین احمدی، سخنگوی حزب مجمع ایثارگران در واکنش به پخش سخنرانی وهن آمیز نسبت به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و امام علی (ع) در صدا و سیمای ملی کشور، آنهم در ماه مبارک رمضان و لحظات معنوی و آسمانی لیالی قدر و همچنین رویداد‌های تلخ مشابه دیگر؛ به همین بهانه از طرف این حزب با اعلام اعتراض و انزجار نسبت به رفتار‌ها و گفتار‌های برخی روحانیان و مسئولان حکومتی که موجب وهن دین مبین اسلام و آسیب به شعائر و اعتقادات مردم شده اند، ضمن انتظار برخورد قانونی و قضایی، از متولیان مستقل مذهبی درخواست کرد که سکوت نکرده و واکنش شایسته و مورد انتظار داشته باشند.

سخنگوی مجمع ایثارگران گفت: فارغ از جریانات سیاسی و حزبی در کشور، ضرورت‌ها و مراقبت‌هایی نسبت به کیفیت آیین‌های مذهبی و ارائه مناسک دینی مردم ایجاب می‌کند؛ در برابر منکوب شدن آئین‌های رسمی و باور‌های اسلامی، توسط برخی اشخاص منصوب رهبری نظام نظیر جایگاه امامت جمعه یا نوع انتشار و ارائه‌های مذهبی در رسانه ملی! و برخی منابر منصوب به حاکمیت مطلقه سکوت جایز نباشد. مردم از متولیان امر دینی و مراجع مستقل حوزه‌های علوم دینی انتظار دارند نسبت به باور‌ها و اعتقادات آنان بی تفاوت نباشند.

وی تأکید کرد خدشه به شعائر و اعتقادات مردم به نحوی شده است که بطور روزآمد با افراط و تفریط و عدم مراعات مضامین اخلاقی و آداب حوزه دینی آسیب‌ها به فرهنگ و روابط اجتماعی جامعه مسلمان ایرانی بیش از پیش فراگیر شده است!

امروز جریانی حاکم شده است که بر پایه نوعی گفتمان انحرافی، دین را ابزار توجیه انگیزه‌های فساد و اختلاس، تسلط بر بنیاد قدرت در ایران اکنون کرده است؛ و همینطور تکرار بی حد و حصر سوءاستفاده‌های فرزندان و منسوبان حاکمیتی نظیر یک روحانی صاحب منصب در دستگاه عدالت کشور یا امام جمعه و جماعت یا اشخاص حقوقی و سازمان‌هایی که هیچگونه نظارت سیستمی و نهادی بر آن‌ها استوار نیست؛ موجبات سلب اعتماد عمومی به این نهاد‌ها و جایگاه‌ها و به تبع نسبت به اصل نظام جمهوری اسلامی را فراهم آورده و مدتهاست بر ضد مصالح و منافع ملی عمل می‌کند.

سخنگوی مجمع ایثارگران ابراز کرد متأسفانه موارد اینچنینی بسیار شده است و با اشاره به وقایع اخیر پارک قیطریه و توجیه غیر علمی و اصرار بی مبنای شهردار اقلیت اندیش به ساخت نامتجانس و نامتعارف مسجد در یک محیط زیست شهری و با سابقه باستانی که سنخیتی با ساختگاه مسجد ندارد؛ اینگونه واکنش‌های مسئولین بی کفایت در حاکمیت را نتیجه سکوت عالمان دینی و مراجع مؤثر می‌داند.

مجمع ایثارگران بر این موضع خود تاکید می‌کند، از علمای اعلام و متولیان مستقل در امور مذهبی و مراجع عظام، بیش از این انتظار می‌رود، در برابر سوء جریان‌ها و آثار چهره‌های خشن و گوشت تلخی که در سلک روحانیت در صدد توجیه قدرت و ثروت‌های نامشروع بر آمده اند، سکوت نکنند. از ایشان می‌خواهیم با اعلام مواضع و اقدامات مؤثر اجازه ندهند بیش از این به مظالم و فقر دامن گستر در جامعه افزوده گردد و حتی اینگونه از لسان و منبر رسمی آنان، با تعابیر موهن به باور‌های دینی و ملی تعرض آشکار صورت پذیرد.

منبع: روابط عمومی حزب ایثارگران

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی