تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
این کلانشهر امکانات حداقلی برای سرگرمی و تفریحات جوانان و خانواده‌ها را ندارد!

بزرگترین سینمای کرمانشاه در آستانه تعطیلی

سینما آزادی کرمانشاه به عنوان بزرگترین سینمای فعال کرمانشاه نیاز به نوسازی دارد و به دلیل نبود اعتبارات، تعطیلی آن را تهدید می‌کند.

کد خبر: ۱۶۳۶۶۶
۲۰:۲۴ - ۲۰ فروردين ۱۴۰۳

بزرگترین سینمای کرمانشاه در آستانه تعطیلی

دیدارنیوز: در تعاریف مطرح شده کلانشهر به شهری گفته می‌شود که در بسیاری از شاخص‌ها از جمله فرهنگی و اجتماعی سرامد باشد، اما شهر کرمانشاه تنها عنوان کلانشهر را یدک می‌کشد و امکانات حداقلی برای سرگرمی و تفریحات سالم جوانان و خانواده‌ها در آن وجود ندارد.

نبود سرگرمی‌های کافی در کلانشهر کرمانشاه از جمله شهربازی سبب شده تمایل مردم به حضور در سینما‌ها بیش از پیش باشد و این می‌طلبد ظرفیت صندلی‌های سینما در کرمانشاه افزایش یابد و این در حالی است که سینما‌های محدود موجود نیز با تهدید تعطیلی مواجه هستند.

به گفته کارشناسان عدم اعتبارات مناسب و سنگ اندازی نهاد‌هایی همچون شهرداری در صدور مجوز‌ها و دریافت عوارض سنگین برای راه‌اندازی و نوسازی سینما‌های موجود از جمله موانعی است که سبب شده وضعیت کرمانشاه از نظر سرانه صندلی سینما‌ها روز به روز وخیم‌تر شود.

سینما آزادی کرمانشاه اکنون بزرگترین سینمای استان کرمانشاه محسوب می‌شود که بنابر اعلام مسئولان نیاز به نوسازی دارد، اما نبود اعتبارات به مشکلی جدی تبدیل شده و گفته می‌شود در صورت ادامه این روند چاره‌ای جز تعطیلی آن وجود ندارد.

معاون هنری و سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، با اشاره به اینکه کرمانشاه از نظر سرانه صندلی سینما وضعیت مطلوبی ندارد و در سطوح میانه کشور قرار دارد، گفت: وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تسهیل‌گری و راهگشایی است و پیگیری لازم را برای افزایش سرانه صندلی انجام می‌دهد.

جمال برفی عنوان کرد: بازسازی سینما استقلال برون‌سپاری و مقرر شده طی چهار سال پردیس شهر تماشا در این مکان ساخته شود و راه و شهرسازی نیز با آن موافقت کرده است.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی سینما در چهار شهرستان کنگاور، پاوه، صحنه و جوانرود مجوز دریافت شده و برای بهره‌برداری باید مالکیت ملک‌های موجود خصوصی شود گفت: فرایند اداری کار در حال انجام است و مؤسسه سینما شهر نیز برای تجهیز پای کار است و امید داریم تا پایان سه ماه اول به اتمام برسد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: سینما انقلاب هرسین در حال بازسازی است و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید داریم در سال جاری به اتمام برسد.

وی با اشاره به اینکه مالکیت سینما پیروزی در اختیار حوزه هنری قرار دارد و امید داریم با مرتفع شدن مشکلات به چرخه فعالیت بازگردد، عنوان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه نقش تسهیل گری و نظارتی دارد.

برفی از تشکیل شورای عالی سینما در آینده نزدیک خبر داد و گفت: بنابر ابلاغ معاون اول رئیس جمهور شورای عالی سینما در هر استان به ریاست استانداران باید تشکیل شود و با راه‌اندازی این شورا در استان کرمانشاه بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

عوارض بالای شهرداری سرمایه‌گذار سینما پیروزی را فراری می‌دهد

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه نیز با اشاره به آخرین وضعیت سینما پیروزی در کرمانشاه گفت: برای بازسازی سینما پیروزی امکان استفاده از اعتبارات دولتی وجود نداشت و دولت‌ها نیز تمایلی به کمک نداشتند و به همین منظور سرمایه‌گذار بخش خصوصی ورود کرد.

افشین آزادی عنوان کرد: با وجود ورود سرمایه‌گذار بخش خصوصی در یک‌سال گذشته، بروکراسی اداری در شهرداری و راه و شهرسازی برای دریافت مجوز به مانعی جدی تبدیل شده و این موضوع با روند افزایش نرخ دلار و مصالح ساختمانی سبب دلسرد شدن سرمایه‌گذار شده است.

وی گفت: متأسفانه در کرمانشاه گرفتار مجوز‌ها و هزینه‌های عوارض هستیم و با این هزینه‌ها ورود سرمایه‌گذار صرفه اقتصادی ندارد و در صورت کناره‌گیری سرمایه‌گذاری چاره‌ای جز تبدیل کردن سینما پیروزی به پارکینگ نداریم.

وی افزود: سینما آزادی نیز به دلیل نداشتن سیستم اطفای حریق بار‌ها از سوی آتشنشانی تذکر دریافت کرده و اعتبار دولتی نیز برای نوسازی این سینما وجود ندارد.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه بیان کرد: دو سال قبل وعده‌هایی برای پرداخت و کمک ۶۰۰ میلیون تومانی به سینما آزادی داده شد و هرچند این مبلغ ۱۰ درصد هزینه نوسازی را هم پوشش نمی‌دهد، اما باز هم بعد از دو سال پرداخت نشده و چنانچه روند عدم حمایت از این سینما ادامه یابد امسال تنها سینمای بزرگ شهر نیز تعطیل می‌شود.

آزادی با بیان اینکه برخلاف تصور، سینما‌های کرمانشاه جزو پرفروش‌ترین سینما‌های کشور هستند گفت: با توجه به اینکه سرگرمی‌های مردم استان به دلایل مختلف کاهش یافته سینما به یکی از پایگاه‌های سرگرمی تبدیل شده و به همین دلیل باید سالن‌ها توسعه یابد، زیرا توزیع صندلی‌های سینما عادلانه انجام نشده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی