تیتر امروز

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است
از چشم جهان (۱۴۷)

پیروزی مجدد بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، به جنبش اعتراضی دانشجویان گره خورده است

اعتراضات دانشجویی در مخالفت با حمایت آمریکا از جنگ اسرائیل در غزه، مانند آتشی خودسوز در این کشور شعله‌ور شده است؛ آنچه می خوانید ترجمه اختصاصی دیدارنیوز از مطلب مدیر موسسه اعراب آمریکایی است.
مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند
رئیس اندیشکده آینده‌اندیشی سیمرغ در گفت‌وگو با دیدارنیوز

مطهرنیا: محاصره اقتصادی ایران در زمان اوباما و هیلاری کلینتون آغاز شد/ اسرائیل و آمریکا به ضد واقعه ۷ اکتبر نیاز داشتند

گفت‌وگوی مهدی مطهرنیا با سرویس بین‌الملل دیدارنیوز حول محور جنگ ایران و اسرائیل و نقش و نقشه آمریکا را ببینید و بخوانید
یک نماینده کنست واکنش نشان داد

مرگ اسرای اسرائیلی؛ «نتانیاهو مقصر است»

«عوفر کاسیف» تنها عضو یهودی حزب عربی «الجبهه» در کنست، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل را مستقیما به باد انتقاد گرفت و گفت نتانیاهو اسرای اسرائیلی را تدریجی و با آگاهی می‌کشد.

کد خبر: ۱۶۳۵۶۰
۱۰:۲۴ - ۱۹ فروردين ۱۴۰۳

.

دیدارنیوز: در تحولات مرتبط با اسیران صهیونیستی که در اختیار حماس بودند، نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی، نخست وزیر این رژیم را به شدت مورد انتقاد قرار داده و او را مسوول مرگ اسیران صهیونیستی دانست.

«عوفر کاسیف» تنها عضو یهودی حزب عربی «الجبهه» در کنست در پیامی توئیتری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مستقیما به باد انتقاد گرفت و گفت نتانیاهو اسرای صهیونیستی را تدریجی و با آگاهی می‌کشد.

کاسیف پس از تایید مرگ «ایلاد کاتسیر» یکی از اسیران صهیونیستی در نزد حماس، اینگونه از نتانیاهو انتقاد کرد.

این انتقاد و اتهام نشانگر تنش‌های سیاسی فزاینده درباره نحوه عملکرد نتانیاهو در پرونده اسیران است. اظهارات کاسیف بیانگر ناامیدی و خشم عمیق از کوتاهی نخست وزیر رژیم صهیونیستی یا بی‌کفایتی او در حل این بحران و تضمین سلامت اسرای صهیونیستی است.

علاوه بر آن، اقدامات سابق کاسیف هم مانند امضای درخواست حمایت از شکایت آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری، نشان می‌دهد که او علیه نتانیاهو است.

این اظهارات کاسیف تصویری از وضعیت خطرناک و تبعات شدید سیاسی درخصوص بحران اسیران است. با تشدید تنش‌ها، نحوه عملکرد نتانیاهو در پرونده اسیران صهیونیستی نه تنها از سوی مخالفان سیاسی بلکه حتی از داخل حزبش و صهیونیست‌ها به شدت زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد.

صهیونیست‌ها تقریبا هر شب تظاهرات کرده و خواهان توافق درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی هستند.

اواخر نوامبر و در جریان جنگ جاری غزه، رژیم صهیونیستی و حماس با میانجیگری قطر، طی سه مرحله با وقفه یک هفته‌ای جنگ موافقت کردند. در این مدت طی هفت مرحله شماری از اسرای فلسطینی با اسرای صهیونیستی نزد حماس مبادله شدند.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرده هنوز ۱۳۲ صهیونیست در نوار غزه اسیر هستند که ۱۱۲ نفر از آن‌ها زنده هستند. قرار است مذاکرات درباره تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی بار دیگر امروز یکشنبه در قاهره از سر گرفته شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی