تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"
یادداشتی از احمد زیدآبادی

گردش به سمت یهودستیزی؟

احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: پرتاب کوکتل مولوتف به آرامگاه استر و مردخای در همدان، حمل پلاکارد‌هایی با شعار "لعنت بر یهود" در راهپیمایی روز قدس، اظهارات شیخ علی‌رضا پناهیان علیه یهود و یهودیت به عنوان ریشه مشکلات تاریخی کشور، همگی نشانی از آغاز عادی شدن فرهنگ یهودستیزی در جمهوری اسلامی است.

کد خبر: ۱۶۳۵۱۸
۱۴:۲۸ - ۱۸ فروردين ۱۴۰۳

گردش به سمت یهودستیزی؟

دیدارنیوز _ احمد زیدآبادی*: سیاست رسمی نظام جمهوری اسلامی از همان ابتدای تأسیس، تفکیک بین یهودیت و مرام سیاسی صهیونیسم و در واقع نفی و تقبیح یهودستیزی بوده است. اسرائیل این سیاست را "ریاکارانه" دانسته و معمولا مدعی بوده است که جمهوری اسلامی در اصل یهودستیز است، اما آن را در پشت مخالفت با صهیونیسم پنهان می‌کند.

متأسفانه در روز‌های اخیر علاماتی از یهودستیزی در بین برخی از مدعیان حمایت از جمهوری اسلامی ظاهر شده است که اگر سران کشور به سرعت در مقابل آن موضع نگیرند، پیه انگ یهودستیزی مورد ادعای اسرائیل را باید به تن بمالند و با عواقب بین‌المللی آن هم روبرو شوند.

پرتاب کوکتل مولوتف به آرامگاه استر و مردخای در همدان، حمل پلاکارد‌هایی با شعار "لعنت بر یهود" در راهپیمایی روز قدس، اظهارات شیخ علی‌رضا پناهیان علیه یهود و یهودیت به عنوان ریشۀ مشکلات تاریخی کشور، همگی نشانی از آغاز عادی شدن فرهنگ یهودستیزی در جمهوری اسلامی است که هم با نگرش اصیل اسلامی در تضاد کامل است و هم به لحاظ سیاسی و اجتماعی و فرهنگی برای ایران فوق‌العاده خطرناک است.

تا دیر نشده باید جلوی این موج خطرناک گرفته شود!

*روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی